نرم افزار و اینترنت

گوگل دو اپلیکیشن اندرویدی مخرب را از پلی استور حذف کرد

گوگل دو برنامه اندرویدی را که در مجموع بیش از 1.5 میلیون بار در گوگل پلی استور دانلود شده بودند را حذف کرده است. این برنامه‌ها با اجرای تبلیغات پاپ آپ و با موضوعات جذاب مربوط به بازیگران با هر کلیک برای خود درآمدزایی می‌کنند و از این راه پول هنگفتی به جیب می‌زنند.

محققان امنیتی شرکت Wandera در این اواخر متوجه فعالیت های مخرب این اپلیکیشن ها شدند. این در حالی است که Sun Pro Beauty از سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی برای گوگل پلی استور عرضه شده بود و بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. اپلیکیشن Funny Sweet Beauty Camera از ماه جولای سال جاری در گوگل پلی عرضه شده و بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است.

زمانیکه برنامه Sun Pro Beauty Camera اجرا می‌شود، بستن تبلیغات تمام صفحه این برنامه، بسیار سخت است و به‌طرز عجیبی حتی در زمانی که برنامه باز هم نیست این تبلیغات در صفحه ظاهر می‌شوند. Funny Sweet Beauty Selfie Camera هم تبلیغات تمام صفحه‌ای نمایش می‌دهد، اما تنها زمانیکه فیلترهای عکس در برنامه دانلود می‌شوند. مانند همیشه به شما توصیه می‌کنیم که قبل از نصب برنامه‌ها در گوگل پلی استور به نظرات کاربران درخصوص آنها توجه کنید.

هر دو اپلیکیشن ها به راحتی به اطلاعات کاربر دسترسی می یافتند و انبوهی از تبلیغات را به دستگاه او سرازیر می کردند. حتی برخی از این آگهی های تبلیغاتی بسته نمی شدند یا آنکه خارج از اپلیکیشن نیز نمایش داده می شدند. هر دو این اپلیکیشن ها از کاربر تقاضا می کردند تا اجازه دسترسی به میکروفون( برای ثبت صوت) دستگاه را داشته باشند. کارشناسان تخمین می زنند اپلیکیشن ها از این قابلیت سواستفاده کرده اند. البته هر دو این اپلیکیشن ها اکنون حذف شده اند. این در حالی است که در ماه آگوست  ۸۵ اپلیکیشن با تبلیغ افزار مخفی در گوگل پلی استور کشف شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا