موبایل و تبلت

شیائومی 12S اولترا مجهز به سنسور 1 اینچی سونی IMX989 خواهد بود

براساس گزارشات، شیائومی قصد دارد در تاریخ 13 تیر 1401 (4 جولای 2022) از سری 12S که شامل نسخه معمولی، پرو و اولترا شده، به نمایش بگذارد. این شرکت فاش کرد که اولترا یک سنسور دوربین کاملاً جدید 1 اینچی سونی به نام IMX989 خواهد داشت. با این حال، شایعات حاکی از آن است که بازار جهانی قرار نیست آنها را ببیند زیرا شیائومی قصد دارد خط تولید 12S را منحصر به چین کند.

شیائومی IMX989 جدید را از گوشه کنارهای مختلف 1 اینچی تبلیغ کرده، اما این اطلاعات گمراه کننده است – این یک نوع 1 اینچی است، شبیه به سنسور دوربین Xperia Pro-I. تعیین تایپ به قطر لوله دوربین فیلمبرداری مورد نیاز برای نمایش تصویری که اندازه سنسور را پوشش می دهد، اشاره دارد. همبستگی دقیق نیست، اما فرمت اپتیکال یا نوع سنسور تقریباً 1.5 برابر قطر واقعی سنسور است. «تایپ» اغلب برای اختصار حذف می‌شود و از متن فرض می‌شود، اما در این مورد خاص، ما احساس کردیم که باید در قالب کلمات بیان شود.

سپس، هنوز نمی دانیم که آیا شیائومی از کل سطح سنسور استفاده خواهد کرد یا خیر. به عنوان مثال، Xperia PRO-I دارای یک سیستم اپتیکال بود که تنها از مرکز سنسور نوع 1 اینچی خود استفاده می کرد. این به یک لنز بسیار کوچکتر نیاز دارد، در حالی که هنوز مزایای پیکسل های بزرگ را ارائه می دهد، اما از نظر فنی، سنسور به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در این بین، مشخصات شیائومی 12 اس نشان می دهد که صفحه نمایش کوچک 6.28 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز دارد و دارای دو گزینه رم و ذخیره سازی به ترتیب 8/12 گیگابایت و 128/256 گیگابایت خواهد بود. مجموعه دوربین پشتی 50 مگاپیکسلی اصلی + 13 مگاپیکسلی فوق عریض + 5 مگاپیکسلی ماکرو خواهد بود، در حالی که دوربین جلو 32 مگاپیکسلی است. همه این مشخصات مشابه شیائومی 12 به نظر می رسد – تفاوت در چیپست جدید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد بود در حالی که دوربین ها از لایکا برخوردار هستند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا