رزبری پای از جانشین Pico سال گذشته، که یک میکروکنترلر 4 دلاری بر اساس تراشه RP2040 بود، را معرفی کرد. مدل جدید Pico W نام دارد. این اساساً همان سخت‌افزار است، اما همانطور که از نامش پیداست، یک رادیو Wi-Fi 802.11n اضافه می‌کند که آن را برای کنار هم قرار دادن پروژه‌های IoT و موارد مشابه مفید می‌کند. همچنین گرانتر از Pico استاندارد است و با قیمت 6 دلار عرضه می شود.

نسخه جدید Pi Pico W در مقایسه با نسخه اصلی تغییر زیادی نکرده است و از همان میکروکنترلر 40 نانومتری RP2040 با دو هسته 133 مگاهرتزی + Arm Cortex-M0، دو مگابایت حافظه داخلی فلش QSPI و 264 کیلوبایت حافظه SRAM بهره می‌برد. این میکروکنترلر با ابعاد فقط 21 در 51 میلی متر، حالا Wi-Fi هم دارد. البته برای بهره مندی از این قابلیت جدید باید نسبت به نسخه اصلی 2 دلار هزینه بیشتر بپردازید.

آنچه بیش از هر چیز در نگاه نخست درباره این میکروکنترلر جلب توجه می‌کند، شیلد فلزی کوچک است. این محفظه فلزی میزبان تراشه Infineon CYW43439 با پشتیبانی از Wi-Fi تک بانده 802.11b/g/n است که از آنتن آنبورد ABRACON بهره می‌برد. البته تراشه مزبور قابلیت بلوتوث 5.2 هم دارد اما در ابتدای عرضه فقط از Wi-Fi پشتیبانی می‌شود، هرچند که احتمال فعال سازی آن در آینده وجود دارد.

مدل‌های Pico H و Pico WH یک هدر خطایابی (Debug) سه پینی هم دارند. همچنین هر دو مدل به درگاه USB 1.1 مجهز هستند و به ولتاژ 1.8 الی 5.5 ولت DC نیاز دارند. میکروکنترلر Pico جدید یک نسخه به نام Pico WH با پین هدر لحیم شده هم دارد که یک دلار گران‌تر است و برای خرید آن باید 7 دلار بپردازید. نسخه اصلی Pico با پسوند H و پین هدر لحیم شده نیز با قیمت 5 دلار عرضه می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *