بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی M53

در نقد و بررسی سامسونگ  گلکسی M53 5G قصد داریم نگاهی فنی و دقیق به مشخصات، امکانات، قابلیت‌ها، دوربین، باتری و پردازنده داشته باشیم. از نظر فنی، تفاوت چندان زیادی میان M52 و M53 نیست و کاربران نباید منتظر یک شگفتی باشند؛ با این وجود، حالا دوربین 64 مگاپیکسلی نسل قبلی، جای خود را به سنسوری 108 مگاپیکسلی داده است که می‌تواند لذت عکاسی با موبایل جدید سامسونگ را دوچندان کند.

در آن سو اما چیپست دایمنسیتی 900 را داریم که علیرغم قدرت پردازشی بالا، به اندازه اسنپدراگون 778G که در M52 استفاده شده بود، قوی نیست. گلکسی M53 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی فول اچ دی پلاس 120 هرتزی سوپر امولد پلاس با حفره‌ی پانچ در مرکز برای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که قادر به ضبط ویدیوهای 4K@30FPS است.

ممکن است شما انتظار داشته باشید که یک پنل AMOLED دارای یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر باشد؛ اما اینطور نیست. حسگر اثر انگشت این گوشی روی دکمه پاور در سمت راست قاب M53 تعبیه شده است.  پیش از شروع بررسی گلکسی M53 بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این تلفن هوشمند داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 164.7 در 77.0 در 7.4 میلیمتر؛ 176 گرم؛ پشت پلاستیکی، قاب پلاستیکی.
  • صفحه نمایش: 6.70 اینچ, سوپر امولد پلاس، نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح 1080 در 2408 پیکسل، نسبت تصویر 20.07:9، 394ppi.
  • تراشه: مدیاتک دایمنسیتی 900؛ گرافیک Mali-G68 MC4
  • حافظه:  6/8 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی؛ microSDXC
  • نرم افزار: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1.
  • دوربین پشتی: اصلی 108 مگاپیکسل، فوق عریض 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل، عمق 2 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 25 وات.
  • سایر مشخصات: سنسور اثر انگشت (نصب شده در کنار).

طراحی و کیفیت ساخت

زبان طراحی سامسونگ در میان رده ها کمی ناسازگار بوده است، هرچند که تا حدودی با خط تولیدی به این عریض قابل درک است. به نظر می‌رسد سری A به یک استایل جهانی رسیده که امسال تا A13 گسترش یافت، اگرچه مدل‌های کوچک‌تر هنوز برخی از ویژگی‌های متفاوت را حفظ می‌کنند. آرایش دوربین چهارگانه متمایزترین ویژگی در مورد ظاهر M53 است و در مدل های پایین تر سری A در سال گذشته دیده شده است. با این حال، این بار، سامسونگ یک قالب بدون درز از برآمدگی را به عنوان بخشی از پنل پشتی انتخاب کرده است – بنابراین اگرچه کاملاً جدید نیست، اما کاملاً مشابه موارد قبلی نیست.

قاب پشتی و فریم گلکسی M53 جنسی از پلاستیک دارد، اما در بررسی M53 5G متوجه شدیم که همانند نسل قبلی، کیفیت ساخت این گوشی بسیار بالاست و در همان لحظه اول، حس یک موبایل لاکچری به شما القا می‌شود. قاب پشتی به صورت مات طراحی شده تا خبری از جذب اثر انگشت و لکه‌های مختلف نباشد. فریم گلکسی M53 براق است، بنابراین بیشتر مستعد لکه شدن است، اما پس از آن به اندازه کافی نازک و منحنی است به طوری که سطح آینه چرب و صاف بزرگی به نظر نمی رسد.

با اندکی فرورفتگی در آن قاب، دکمه پاور را با حسگر اثر انگشت تعبیه شده در آن پیدا خواهید کرد – در سمت راست گوشی، کمی بالاتر از نقطه میانی. این مکان در یک نقطه نسبتاً مناسب برای کار با شست راست یک دست معمولی است. دسترسی به آن با انگشت اشاره چپ ممکن است به همان اندازه آسان یا تا حدودی بیشتر یک تمرین عمدی باشد، بسته به اینکه چگونه گوشی خود را در دست بگیرید، اگرچه این عادت باید به سرعت جایگزین هر ناهنجاری اولیه ای شود.

از آنجایی که این یک دکمه نیز هست، در تنظیمات مقرراتی وجود دارد که باعث می‌شود گوشی به کلیک کردن نیاز داشته باشد تا فشار دادن آن به عنوان تلاشی برای باز کردن قفل تفسیر شود. به این ترتیب می‌توانید احتمال اسکن‌های تصادفی را به حداقل برسانید. در طرف مقابل، محل زندگی اسلات کارت است. به طوریکه یک اسلات دوتایی برای قرارگیری دوسیم کارت یا یک سیم کارت و یک میکرو اس دی است. این سینی همچنین دارای یک مهر و موم برای تمیز نگه داشتن اسلات است، اما تلفن هیچ رتبه رسمی IP ندارد.

M51 آخرین مدلی بود که جک هدفون داشت و M53، مانند M52، این نوع اتصال قدیمی را حذف می‌کند. درگاه USB-C در پایین قرار دارد و اگر اصرار داشته باشید و بتوانید آن را پیدا کنید، یک دانگل هدفون به شما می‌رسد. صفحه نمایش پوشیده شده با گوریلا گلس 5 عمدتاً از منظر طراحی قابل توجه نیست. این گوشی همان مقدار حاشیه ای را دارد که از یک گوشی در این کلاس انتظار دارید، هرچند مسلماً این به معنای حاشیه کمتری نسبت به چند سال پیش است.

یک سوراخ پانچ در انتهای بالای پنل به نور اجازه می دهد تا راه خود را به دوربین سلفی باز کند. این نیز یک سوراخ با اندازه متوسط است، به اصطلاح – به اندازه کافی بزرگ نیست که باعث درد چشم شود، اما کوچک هم نیست زیرا باید یک سنسور نسبتا بزرگ را در خود جای دهد. ابعاد گلکسی M53 برابر با 164.7 در 77 در 7.4 میلی متر و وزن آن 176 گرم است، بنابراین در اصل اندازه و وزن آن با مدل قبلی برابر است.

صفحه نمایش

گلکسی ام 53 سامسونگ به نمایشگر Super AMOLED Plus با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی مجهز شده است و چیزی که خیلی توجه ما را به خود جلب کرد، روشنایی بالای صفحه با رنگ‌های بسیار زنده، بخش‌های مشکی عمیق و البته زاویه دید فوق‌العاده بود. این چیزیست که در بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ وجود دارد و واقعا انتظار کمتری هم نمی‌توان از پنل‌های AMOLED در گوشی های سامسونگ داشت.

در واقع ما بیش از 800 نیت حداکثر روشنایی را در شرایط محیطی روشن با روشنایی تطبیقی فعال و 403 نیت را هنگام کار با نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. اینها اعداد بسیار خوبی برای یک گوشی در این کلاس هستند. مدیریت رنگ به روش معمول سامسونگ اجرا می شود. دو حالت وجود دارد – Vivid و Natural که اولین حالت پیش فرض است. در حالت Vivid یک لغزنده دما در پنج موقعیت و همچنین لغزنده‌های RGB را در پشت دکمه تنظیمات پیشرفته دریافت می‌کنید. این حالت Vivid از طیف رنگی وسیعی پشتیبانی می‌کند و برای نمایش محتوای DCI-P3 نسبتاً دقیق است، اگرچه ما انحرافات کمی بالاتر از اهداف را نسبت به مدل قدیمی‌تر اندازه‌گیری کردیم. رنگ آبی کم رنگ بسیار معمولی را می توان با فشار دادن لغزنده دما در جهت گرم غلبه کرد.

حالت طبیعی به طور مشابه برای نمایش محتوای sRGB به اندازه M52 دقیق نبود، اما همچنان نسبت به Vivid برای DCI-P3 به اهداف نمونه‌های آزمایشی ما نزدیک‌تر بود. سامسونگ هیچ ادعایی برای قابلیت HDR در گلکسی M53 ندارد و لیست برنامه‌های جستجوگر HDR هیچ پشتیبانی از HDR ندارد – M52 حداقل HDR را در یوتیوب پخش می‌کند، اما M53 نه.

نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی صفحه، کار کردن با گوشی و گشت‌وگذار در سیستم عامل را خیلی جذاب می‌کند. خوشبختانه چیپست دایمنسیتی 900 نیز به اندازه‌ای قوی هست که بتواند کارها را با بالاترین سرعت انجام دهد و خبری از افت سرعت در این تلفن هوشمند نباشد. خوشبختانه گوشی جدید سامسونگ M53 5G به همان نمایشگر کم‌حاشیه‌‌ای که در M52 استفاده شده بود، مجهز شده و تجربه کاربری بسیار خوبی را به خصوص وقتی به قیمت این گوشی هوشمند نگاه می‌کنیم، برای کاربران رقم می‌زند.

عمر باتری

گلکسی M53 به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده که نسبت به M51 با ظرفیت 7000 میلی آمپر ساعتی فاصله زیادی دارد. با این حال، هنوز هم در برخی زمینه ها برتری خود را حفظ می کند. در آزمایش ما، M53 برای 14 ساعت مرور وب وای فای (با سرعت 120 هرتز) خوب بود که بیش از یک ساعت بالاتر از نتیجه A53 است. همچنین 20:45 ساعت پخش ویدیوهای آفلاین (در 60 هرتز) کمی بهتر از تعداد A53 است.

M53 در طول عمر تماس صوتی چندان خوب نبود، اما نتیجه 27:31 ساعت نیز نیمه بد نیست. امتیاز کلی استقامت گلکسی M53 به 114 ساعت می رسد – نه به خوبی M52، اما با این وجود قابل احترام است. بدیهی است که نتیجه 156 ساعت M51 دیگر امکان پذیر نیست.

به لطف پشتیبانی از فناور شارژ سریع 25 وات، موبایل جدید سامسونگ خیلی سریع شارژ می‌شود: میزان شارژ باتری ظرف 30 دقیقه به 50 درصد می‌رسد و فقط 60 دقیقه طول می‌کشد تا ظرفیت از 0 به 85 درصد برسد. شارژ کامل دستگاه نیز چیزی حدود 90 دقیقه در مجموع طول می‌شکد. گفتنیست داخل جعبه گوشی سامسونگ، خبری از شارژر 25  وات نیست و لازم است کاربران آن را به صورت جداگانه تهیه کنند.

نرم افزار و رابط کاربری

خوشبختانه، گوشی جدید سامسونگ به صورت پیش‌فرض از اندروید 12 در کنار رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده و اغلب امکاناتی که در گوشی های میان رده سامسونگ وجود دارد را در اختیارتان قرار می‌دهد. متاسفانه، خبری از NFC در این گوشی نیست و این یعنی خریداران، شانس استفاده از Samsung Pay را نخواهند داشت؛ مسئله‌ای که البته برای ما کاربران ایرانی چندان مهم نیست.

خبر خوشحال‌کننده دیگر این است که گوشی گلکسی M53 5G، دو ورژن بعد از سیستم عامل اندروید (تا اندروید 14) را دریافت خواهد کرد. هرچند، این میزان پشتیبانی در مقایسه با گوشی های سری گلکسی A کمتر است. یک صفحه نمایش همیشه روشن در دسترس است و می توانید بین چند سبک ساعت یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز همچنان پشتیبانی می شود. این ویژگی می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده باشد، تنها زمانی نشان داده شود که اعلان‌های جدید در دسترس هستند، یا می‌توانید ضربه زدن به نمایش را برای 10 ثانیه انتخاب کنید.

صفحه قفل با دو میانبر تک رنگ – شماره گیر و دوربین، مانند قبل به نظر می رسد. دسته ای از گزینه های سفارشی سازی در دسترس هستند. حسگر اثرانگشت در سمت راست قاب احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل برای بیشتر افراد خواهد بود، اما همچنان می‌توانید از باز کردن قفل با چهره استفاده کنید. One UI 4.1 حتی تمیزتر از v.3.x به نظر می‌رسد، اما منطق آن یکسان است – صفحه‌های اصلی با میانبرها و ویجت های برنامه، کشوی برنامه، مرکز اعلان‌ها با جابجایی‌های سریع و تعویض‌کننده وظایف وجود دارد.

از جمله ویژگی‌های One UI 4.1 که در M53 وجود ندارد، ویجت‌های هوشمند جدید سامسونگ هستند. اگرچه ما آنها را فقط در مدل های بالا دیده ایم. آنها واقعا راحت هستند زیرا اجازه می دهند داده ها را از چند ویجت به یک ویجت متصل کنند – البته نه در M53. یکی از ویژگی‌های جدید One UI 4، پالت‌های رنگی است. این پیاده‌سازی رنگ‌های والپیپیر معمولی اندروید 12 است. معمولاً چهار پیشنهاد پالت رنگ علاوه بر پیش‌فرض One UI Blue/Black وجود دارد. بسته به تصویر زمینه فعلی شما، این موارد به طور خودکار توسط نرم افزار انتخاب می شوند.

One UI همیشه سفارشی سازی عالی ارائه کرده است. می‌توانید از یکی از چند سرویس والپیپر برای تغییر خودکار صفحه قفل یا صفحه اصلی خود استفاده کنید. موتور قدرتمند Theme نیز اینجاست. شماره گیر به شما امکان می دهد بین دو طرح بندی برای صفحه تماس انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه یا ویدیو برای آن صفحه تنظیم کنید، اگرچه برای همه تماس‌های شما یکسان خواهد بود – نمی‌توانید برای هر نفر یک تصویر متفاوت داشته باشید.

منوی تنظیمات شامل یک داشبورد حریم خصوصی جدید است. در اینجا، می توانید به راحتی ببینید که کدام برنامه ها از برخی از مهمترین مجوزها (برای حفظ حریم خصوصی) استفاده می کنند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر شوید، می‌توانید دوربین را کنترل کنید و دسترسی به برنامه‌ها را کنترل کنید، هشدارهای دسترسی به کلیپ‌بورد (در صورت کپی کردن گذرواژه‌ها، شماره‌های تامین اجتماعی، IBAN و غیره مفید است) و یک مدیر مجوز کامل را انتخاب کنید. ویژگی Link to Windows به شما یک رابط با تلفن خود از طریق رایانه ارائه می دهد تا بتوانید تصاویر را مبادله کنید، اعلان ها را در رایانه خود مدیریت کنید یا حتی از طریق آن تماس برقرار کنید.

گزینه دیگری در این راستا اما با پتانسیل محدودتر، ادامه اپلیکیشن ها در دستگاه های دیگر است. برای این کار باید در هر دو دستگاه به حساب سامسونگ خود وارد شوید، آنها را با بلوتوث فعال به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید و از مرورگر اینترنت سامسونگ یا Samsung Notes استفاده کنید. سپس می توانید متن و تصاویر را کپی و جایگذاری کنید و همان برگه ها را در مرورگر باز کنید.

بازده و کارایی

تراشه جدید و قدرتمند دایمنسیتی 900 مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-G68 MC4، مسئولیت مدیریت اطلاعات را در گوشی جدید سامسونگ بر عهده دارد. حداقل سه نسخه رم و فضای ذخیره سازی وجود دارد که از مشخصات 6/128 گیگابایتی واحد بررسی ما شروع می شود، تا 8 گیگابایت/128 گیگابایت، و به حداکثر 8 گیگابایت/256 گیگابایت می رسد. ممکن است طبق معمول همه نسخه ها را در همه بازارها دریافت نکنید.

اگرچه این تراشه قدرت بالایی در پردازش دستورات مختلف دارد، اما باید بگوییم که از نظر فنی، ضعیف‌تر از چیپست اسنپدراگون 778G است که سال گذشته در گلکسی ام 52 استفاده شده بود. هرچند، احتمالا این مسئله برای عموم کاربران چندان مهم نباشد چرا که در بررسی M53 5G نیز کاملا مشهود بود که استفاده از این تراشه ضعیف‌تر، تاثیر خاصی روی عملکرد گوشی و انجام کارهای روزمره مثل باز کردن اپلیکیشن هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام ندارد.

در تست‌هایی که روی دستگاه انجام شد، احساس کردیم که دوربین، در شرایطی که بخواهید اپلیکیشن را خیلی زود باز کرده و مشغول عکاسی شوید، کمی لگ دارد. این چیزی‌ست که سامسونگ از طریق آپدیت نرم‌افزاری هم قادر به رفع آن هست، اما چنین رویکردی را سامسونگ طی سال‌های گذشته برای کمتر موبایلی در پیش گرفته است؛ با این تفاسیر چندان نمی‌توانیم امیدوار باشیم که کره‌ای‌ها بخواهند این مشکل را در گوشی گلکسی M53 برطرف کنند. گفتنی‌ست این مسئله در Galaxy M52 نیز وجود داشت و اپلیکیشن دوربین این تلفن هوشمند نیز با کمی تاخیر و لگ اجرا می‌شد.

در بررسی M53 5G سامسونگ و تستی که ما روی این گوشی داشتیم، دستگاه عملکردی عالی در اجرای بازی‌ها و نرم افزارها داشت و همه‌چیز خیلی سریع انجام می‌شد؛ ولی عملکرد این گوشی هوشمند را می‌توان در زمینه گیم و اجرای بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty: Mobile، یک پس‌رفت در مقایسه با گلکسی M52 معرفی کرد! البته این مسئله به معنی عدم توانایی دستگاه در اجرای بازی‌ها نیست، ولی به خاطر تراشه ضعیف‌تر، اگر بخواهید تجربه‌ای بسیار روان از بازی‌ها را داشته باشید، برخی تنظیمات گرافیکی را باید کاهش دهید که این مسئله، کمی آزاردهنده است. به صورت کلی، گلکسی M53 5G قادر است اغلب بازی‌ها را با سرعتی بسیار بالا اجرا کند و تمام نیازهای شما از یک گوشی گیمینگ را برطرف خواهد کرد.

کیفیت دوربین

گلکسی M53 با یک سیستم دوربین بازسازی شده در مقایسه با مدل قبلی عرضه می شود. در اصل، شما دو دوربین واقعی دریافت می کنید: یک دوربین اصلی با سنسور بزرگ و یک فوق عریض متوسط تر، به علاوه چند سنسور کمکی. دوربین اصلی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی ایزوسل HM6 با اندازه 1/1.67 اینچ، دیافراگم و فیلتر رنگی Nonapixel برخوردار بوده می توانید تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت کند.

دوربین فوق عریض شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 بوده و به همراه این دو، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی کمکی هم وجود دارد. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است.  اپلیکیشن دوربین همان برنامه ای است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود.

عملکرد دورببین سامسونگ M53 در روشنایی روز و محیط‌های پورنور، بسیار خوب است و تصاویر 12 مگاپیکسلی با دامنه دینامیکی عالی و بدون هرگونه نویزی ثبت می‌شوند. وقتی روی حالت عکاسی 108 مگاپیکسلی می‌رویم، دامنه دینامیکی کاهش پیدا کرده و حقیقتا جزئیات تصاویر تا حدی که انتظارش را در مقایسه با حالت پیش‌فرض دارید، افزایش پیدا نخواهد کرد.

عملکرد گوشی جدید سامسونگ هنگام شب نیز قابل قبول و خوب است، اما خروجی نهایی را حتی نمی‌توان چیزی نزدیک به گوشی گلکسی A73 در نظر گرفت. در بررسی M53 به نظر می‌رسید این گوشی هوشمند نمی‌تواند در محیط‌های کم‌نور، نویز را به خوبی تحت کنترل داشته باشد. خوشبختانه گوشی گلکسی M53 از حالت عکاسی در شب یا Night Mode نیز پشتیبانی می‌کند و از نظر فنی، با فعال شدن این حالت باید مشکلات برطرف شوند؛ اما علی‌رغم افزایش نور و شدت روشنایی تصاویر، نویز هم تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کرد و فعال شدن این ویژگی در برخی موارد می‌توانست اثری معکوس روی نتیجه نهایی داشته باشد.

در مجموع، بررسی های دوربین نشان داد که عملکرد دوربین این گوشی موبایل تفاوتی با سامسونگ M52 ندارد و مگاپیکسل‌هایی که به دوربین پشتی اضافه شده، فقط روی کاغذ یک پیشرفت حساب می‌شود. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز عملکردی مشابه با دوربین گوشی های میان رده دیگر مانند گلکسی M33 دارند. این مسئله در مورد دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی موبایل جدید سامسونگ نیز صدق می‌کند.

گوشی سامسونگ M53 یک دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق هم در بخش پشتی دارد که افکت بوکه را به عکس‌ها اضافه می‌کند؛ اما به عقیده ما، عملکرد این دوربین هم آنگونه که انتظارش را دارید نیست. در بررسی M53 5G به خوبی مشهود بود که شناسایی لبه‌ها و مرز میان سوژه‌های مختلف در برخی موارد به‌درستی انجام نمی‌شد، به خصوص وقتی می‌خواستیم تصاویر مختلفی را ثبت کنیم.

جمع بندی

سال 2022 به عنوان یک سال غم انگیز برای میان رده ها شکل می گیرد، به طوری که سال های سامسونگ در کنار همتایان سال 2021 خود غیر هیجان انگیز هستند. در مورد گلکسی A53 نیز چنین بود و ما در مورد M53 نیز چنین احساسی داریم. توجه داشته باشید، علیرغم اینکه این گوشی فاقد شارژر درون جعبه و چیزی که در واقع کاهش رتبه چیپست است، به تنهایی گوشی بدی نیست. این گوشی صفحه نمایش عالی، عمر باتری، جدیدترین نرم افزار و یک سیستم دوربین با قابلیت مناسب با برخی احتیاط ها در مورد ویدیو یا نور کم دارد.

با این وجود که گوشی‌ها باید هر سال بهتر شوند، اما این حقیقت در مورد گلکسی M53 صدق نمی‌کند. اگر گزینه های جایگزین وجود نداشت، یا قیمت متفاوت بود، ما با انتخاب های سامسونگ موافق بودیم. اما حدود دو ماه پس از عرضه، M53 هنوز گران است. به نظر می‌رسد سامسونگ صرفا تلاش کرده به خاطر ادامه دادن روند معرفی دائمی موبایل های جدید، گلکسی M53 را به بازار عرضه کند و با تغییر برخی موارد، کاربران را برای خرید ترغیب کند. به هر صورت، وقتی موبایلی مانند گلکسی M52 در بازار هست، به سختی می‌توانیم شما را به خرید گلکسی M53 تشویق کنیم.

مزایا 

  • صفحه نمایش AMOLED روشن با نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • عمر باتری عالی.
  • رابط کاربری One UI 4.1 و اندروید 12.
  • عکس های بسیار خوب در نور روز، عکس های سلفی خوب

معایب

  • فاقد شارژر داخل جعبه
  • چیپست نسبتا ضعیف
  • کیفیت تصویر در نور کم قابل ذکر نیست.
  • بدون لرزشگیر ویدیو در 4K.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا