نرم افزار و اینترنت

معرفی 5 اپلیکیشن جایگزین Calculator در مک اواس

چه دانشجو، مهندس، دانشمند یا برنامه نویس باشید، یک برنامه ماشین حساب برای گردش کار روزانه شما ضروری است. برنامه Calculator که در مک اواس عرضه می‌شود، فوق‌العاده توانمند است، اما نمی‌تواند تمام سناریوهای ممکن کاربر را برآورده کند. خوشبختانه، هیچ کمبودی در برنامه های ماشین حساب جایگزین وجود ندارد. مهم نیست که چقدر به خرد کردن اعداد خود عادت دارید، در زیر یک اپلیکیشن ماشین حساب جایگزین برای مک پیدا خواهید کرد که مطابق با نیازهای شما باشد.

1. PCalc

PCalc یک ماشین حساب علمی برای مک است که برای سهولت استفاده و آشنایی از یک ماشین حساب فیزیکی تقلید می کند. چه در حال انجام یک محاسبه ساده یا عملیات پیچیده ریاضی باشید، عملکرد برنامه نیازهای مختلفی را پوشش می دهد.

نمایشگر از دکمه هایی برای انجام موارد زیر تشکیل شده است:

  • محاسبات پایه: کار با مربع، کسری، توان، ریشه و مثلثات
  • توابع: اجرای اعداد از طریق تبدیل های ریاضی
  • ثابت ها: برای نشان دادن ویژگی های ریاضیات، اتم ها، نجوم و آهنرباهای الکتریکی
  • تبدیل: برای زاویه، ناحیه، بایت، اندازه‌گیری پخت و پز، واحد پول، دما و موارد دیگر

یک تابع داخلی به شما امکان می دهد محاسبات مالیاتی، مثلثاتی، جایگشتی ها، ترکیب ها و توابع حافظه را برای مدیریت ثبت حافظه انجام دهید. PCalc پنج نماد (عادی، علمی، مهندسی، کسری و حسابداری) و حالت RPN را ارائه می دهد. ویژگی Paper Tape برای افزودن تمبرهای تاریخ، یادداشت‌ها و گزینه‌های صادراتی مانند TXT و CSV یک قدم فراتر می‌رود. برای کپی و چسباندن مقادیر در یک سند دیگر، توابع کپی PCalc تنها با یک کلیک فاصله دارند. می‌توانید تم را سفارشی کنید، ویجت‌ها را اضافه کنید، طرح‌بندی‌های مختلف را انتخاب کنید، و حتی نمایشگر را تغییر دهید (ظاهر خط یا رقم، تعداد خطوط).

2. Soulver

Soulver یک اپلیکیشن ماشین حساب دفترچه یادداشت برای مک است که فاصله بین ویرایشگر متن، ماشین حساب و صفحه گسترده را پر می کند. این متن ساده و عملیات را به گونه ای با زبان طبیعی ترکیب می کند و نتایج را در نحو رنگارنگ نشان می دهد.

این اپلیکیشن در موارد استفاده مختلف مانند محاسبه بازپرداخت وام مسکن، بهره مرکب، تفاوت منطقه زمانی، تفاوت تاریخ و زمان، بودجه ماهانه و موارد دیگر مفید است. نوار کناری سمت چپ برگه های شما را با تاریخ ایجاد یا اصلاح فهرست می کند. محاسبات در پنل اصلی ظاهر می شوند. به سادگی یک محاسبه را در قسمت متن تایپ کنید، و پاسخ در سمت راست ظاهر می شود.

Soulver از طیف وسیعی از واحدها مانند زمان، طول، ارز، حجم، فضای ذخیره سازی کامپیوتر، عملگرهای ریاضی، توابع CSS و موارد دیگر پشتیبانی می کند. اگر می خواهید Soulver اعداد را نادیده بگیرد، آنها را در یک نظر (//) قرار دهید یا آنها را برچسب بزنید. شما می توانید یک متغیر (=) را مانند یک زبان برنامه نویسی اعلام کنید و حتی به پاسخ های خط قبلی بدون تنظیم مکرر یک محاسبه پیچیده ارجاع دهید.

این اپلیکیشن دارای گزینه های قالب بندی و ابزارهای قدرتمند اتوماسیون است. این شامل طرح‌های URL برای افزودن محتوا، اقدامات Automator برای ارزیابی متن، و خدماتی برای کپی کردن متن برجسته شده در کلیپ بورد، الحاق نتیجه به برخی از متن، و جایگزینی متن انتخابی با نتیجه شما است.

3. Numi

Numi یک اپلیکیشن ماشین حساب مینیمال و دفترچه یادداشت برای مک است که از زبان طبیعی برای پردازش اعداد، عبارات ریاضی و معادلات مبتنی بر متن استفاده می کند. اگرچه عملکرد برنامه با Soulver مطابقت دارد، اما از برخی ویژگی های متمایز کننده ای بهره مند است. Numi “قلم و کاغذ” را تکرار می کند تا محاسبات سریع انجام دهد و آنها را در برنامه مورد نظر شما اکسپورت کند. این برنامه همچنین با افزونه جاوا اسکریپت برای انجام محاسبات پیشرفته ارائه می شود.

به عنوان مثال، می توانید از پسوند جاوا اسکریپت برای ایجاد یک تابع “Log” و ارسال خروجی از پنل اصلی خود به یک پنجره گزارش استفاده کنید. این برای توابع نمودار مثلثاتی مفید است. می توانید از numi.addUnit برای افزودن واحدهای جدید و numi.addFunction برای افزودن توابع جدید استفاده کنید. چندین تابع مثلثاتی در اپلیکیشن تعبیه شده است، به عنوان مثال، cbrt برای ریشه‌های مکعبی، ln برای لگاریتم‌های طبیعی، sin برای سینوس، cos برای کسینوس، sinh برای سینوس هذلولی، arctan برای آرکتانژانت و غیره. اگر بیشتر به حل معادلات ریاضی علاقه دارید، Numi باید برنامه انتخابی شما باشد.

4. NCalc Scientific Calculator

ماشین حساب علمی NCalc برای استفاده دانش آموزان در مدارس و دانشگاه ها طراحی شده است. چیدمان ماشین حساب شبیه به Casio fx-115ES PLUS یا fx-991ES PLUS است که عملکردی کم و بیش مشابه دارد. به طور پیش فرض، NCalc دارای مجموعه عظیمی از فرمول های ریاضی و فیزیک است.

شما می توانید نمودارها را رسم کنید، مسائل آماری و احتمالات را حل کنید، تجزیه و تحلیل رگرسیون انجام دهید، نظریه اعداد را انجام دهید، معادلات را حل کنید، جداول را بر اساس عبارت جبری تولید کنید و غیره. با نسخه پریمیوم، می‌توانید چندین فضای کاری نمودار، تاریخچه حافظه کامل، فونت‌های سفارشی و صفحه‌کلید توسعه‌یافته با توابع ریاضی را باز کنید.

5. Calca

Calca یک ویرایشگر متن علامت گذاری است که ریاضیات را می فهمد و محاسبات را در حین تایپ انجام می دهد. جدا از انجام محاسبات تجمعی اولیه، می توانید از واحدها، تبدیل ارز، معادلات فیزیک، مسائل مثلثاتی، ترسیم ریاضی و غیره استفاده کنید. این اپلیکیشن از نحو علامت گذاری برای نوشتن متن استفاده می کند. همانطور که شما یک محاسبه را در ویرایشگر وارد می کنید و آن را با => پایان می دهید، بلافاصله مشکل شما حل می شود.

Calca می تواند به راحتی بین حاشیه نویسی متن و محاسبات تفاوت قائل شود. وقتی متن را تورفتگی می کنید، فرض می کند که در حال انجام یک محاسبه هستید. اما اگر می‌خواهید نظرات (یا حاشیه‌نویسی‌ها) را اضافه کنید، مطمئن شوید که متن دارای تورفتگی نیست و با علائم نگارشی به پایان می‌رسد. می‌توانید از گوگل برای پاسخ از برنامه سؤال کنید. فقط یک نام متغیر، علامت مساوی وارد کنید و آن را با #? اضافه کنید. اگر به برنامه نویسی منطقی، ماتریس ها، عملیات بیت، مشتقات یا مثلثات علاقه دارید، این اپلیکیشن می تواند در انجام تکالیف ریاضی به شما کمک کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا