امنیت

مایکروسافت دیفندر قابلیت Mobile Network Protection دریافت کرد

مایکروسافت یک ویژگی جدید “Mobile Network Protection” را در Defender for Endpoint (MDE) اضافه کرده است. این ویژگی اساساً قابلیت های تشخیص تهدید پلتفرم را به سیستم عامل های موبایل iOS و اندروید گسترش می دهد.

شبکه های سازمانی به طور فزاینده ای از دستگاه های تلفن همراه از طریق اتصال بی سیم استقبال می کنند. این گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل می‌توانند تهدید امنیتی مهمی باشند. محل های کار ترکیبی به طور مداوم در معرض تهدید یک حمله سایبری قرار دارند. تهدیدها می توانند از طریق شبکه های Wi-Fi که اغلب خود آسیب پذیر هستند، وارد شوند. Mobile Network Protection همچنین تلاش خواهد کرد تا از شبکه های شرکتی در برابر حملات مخربی که از دستگاه های در معرض خطر نشات می گیرند محافظت کند.

مایکروسافت ادعا کرد که شبکه‌ها پیچیده‌تر می‌شوند و در صورت عدم مراقبت، فرصت‌هایی برای فعالیت‌های مجرمانه فراهم می‌کنند. این شرکت نوشت:

برای مبارزه با این موضوع، مایکروسافت یک ویژگی Mobile Network Protection را در Defender for Endpoint ارائه کرده که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا نقاط ضعف نقطه پایانی را با کمک اطلاعات قوی تهدید شناسایی، ارزیابی و اصلاح کنند. همچنین کاربران اکنون می توانند با Microsoft Defender for Endpoint از این ویژگی جدید در هر دو پلتفرم اندروید و iOS بهره مند شوند.

مرکز مدیریت Microsoft Endpoint Manager دستورالعمل هایی در مورد تنظیم حفاظت شبکه برای دستگاه های اندروید و iOS دارد. اتفاقاً، اکثر حفاظت‌های موجود در پلتفرم معمولاً به‌طور پیش‌فرض در اکثر دستگاه‌های تلفن همراه فعال می‌شوند. از جمله موارد این قابلیت حفاظت جدید به شرح زیر است:

  • محافظت در برابر تهدیدات سرکش مرتبط با Wi-Fi و سخت افزارهای سرکش مانند دستگاه های آناناس
  • اعلان‌ها هنگام شناسایی یک تهدید مرتبط با Wi-Fi
  • یک تجربه هدایت‌شده درون‌برنامه برای اتصال به شبکه‌های امن
  • گزینه‌های اصلاح برای تغییر شبکه‌ها وقتی شبکه‌ای «ناامن» یا مشکوک تشخیص داده می‌شود
  • یک هشدار با اولویت متوسط در هنگام شناسایی یک شبکه مشکوک و یک هشدار اطلاعاتی هنگام شناسایی یک شبکه باز.

MDE برای ذخیره سازی و اعلان در دستگاه های iOS به مجوزهای نصب نیاز دارد. کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی باید مجوزهای موقعیت مکانی را اعطا کنند تا به MDE اجازه داده شود تا شبکه های آنها را نظارت کند و آنها را از هرگونه تهدید مطلع کند. مایکروسافت هشدار داده است که MDE فقط می تواند محافظت محدودی در برابر تهدیدات شبکه ارائه دهد. علاوه بر این، این پلتفرم تنها در صورتی می‌تواند از کاربران در برابر گواهی‌های جعلی محافظت کند که کاربر از دادن مجوزهای مکان خودداری کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا