گوناگون

عرضه باتری های دیتاسنتر مایکروسافت در ایرلند برای متعادل سازی بار شبکه

مایکروسافت موافقت کرده است که بسته‌های باتری خود را که در حال حاضر نیروگاه‌های داده‌اش در دوبلین را تامین می‌کنند، به دولت ایرلند قرض دهد. این بانک‌های باتری لیتیوم یونی عظیم به تثبیت توان الکتریکی تولید شده با استفاده از مزارع بادی ایرلند کمک می‌کنند.

حدود 400 مزرعه بادی در ایرلند مجموعا بیش از 35 درصد از برق ایرلند را تولید می کنند. اگرچه آسیاب‌های بادی نیروی پاکیزه ارائه می‌دهند، اما چالشی برای شرکت‌های تولید و توزیع برق هستند. شدت باد در طول روز و در طول فصول در نوسان است و باعث تغییرات قابل توجهی در تولید برق می شود. هر اپراتور شبکه برق که به سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا گاز طبیعی متکی است، باید آنچه را که ذخیره چرخان نامیده می شود حفظ کند. این ظرفیت مازاد به شرکت های توزیع برق کمک می کند تا به سرعت به تغییرات تقاضا پاسخ دهند.

در ایرلند، باتری‌های دیتاسنتر مایکروسافت که اکثر سلول‌های لیتیوم یونی بزرگ را تشکیل می‌دهند، این خدمات را برای کمک به کاهش نیاز به حفظ ذخایر در حال چرخش در نیروگاه‌ها ارائه خواهند داد. مایکروسافت یک مطالعه را برای تجزیه و تحلیل تأثیر بالقوه این فناوری سفارش داد. این مطالعه ادعا می کند که باتری های مایکروسافت می توانند از انتشار دو میلیون تن دی اکسید کربن در جو در سال 2025 جلوگیری کنند.

دیتاسنترها باید با نرخ بسیار بالایی از قابلیت اطمینان کار کنند. چندین ادعای آپتایم 99.999 درصد دارند. برای دستیابی به این هدف، اپراتورهای دیتاسنتر تا حدی به باتری های موجود در UPS ها (منبع تغذیه بدون وقفه) تکیه می کنند. نیازی به ذکر نیست که UPS‌ها همیشه روشن هستند. مایکروسافت با شرکت مدیریت انرژی هوشمند Eaton برای توسعه و آزمایش یک UPS تعاملی با شبکه همکاری کرد. این شرکت‌ها با هم توانسته‌اند با موفقیت از UPS‌های مرکز داده برای شبکه‌های برق بزرگی که انرژی را از منابع تجدیدپذیر می‌پذیرند، استفاده کنند.

تقریباً تمام اپراتورهای شبکه برق در جهان در حال بررسی انرژی های تجدیدپذیر هستند. با این حال، دریافت ورودی ثابت برق و ارائه یک منبع قابل اطمینان، دو چالش حیاتی هستند. بانک های باتری بزرگ می توانند به عنوان واسطه عمل کنند. مشارکت مایکروسافت می تواند به دولت ایرلند کمک کند تا عرضه و تقاضا را به طور موثر متعادل کند و در عین حال به تولید مقادیر بیشتر برق از منابع سبز و تجدیدپذیر ادامه دهد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا