آموزشصوتی و تصویری

آشنایی با کروم کست و نحوه کارکرد آن

اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و ساده برای پخش محتوا در تلویزیون خود هستید، به احتمال زیاد با گوگل کروم کست مواجه شده اید. اما برخلاف سایر پخش کننده های رسانه، گوگل کروم کست ممکن است کمی عجیب به نظر برسد زیرا مانند یک جعبه تلویزیون معمولی عمل نمی کند. بنابراین، گوگل کروم کست چیست، چه کاری انجام می دهد، و آیا دستگاه استریمینگ مناسب شماست؟

کروم کست چیست؟

کروم کست خطی از دانگل های استریم گوگل است. آنها را می توان از طریق یک درگاه HDMI استاندارد به هر تلویزیون یا مانیتور وصل کرد. پس از پیکربندی، می‌توانید صدا و تصویر را به صورت بیسیم به صفحه‌ای بزرگتر از گوشی، رایانه یا حتی دستگاه گوگل هوم خود پخش کنید. کروم کست از طریق Wi-Fi متصل می شود و معمولاً به جای کنترل از راه دور اختصاصی، توسط دستگاه دیگری مانند گوشی هوشمند کنترل می شود. با این حال، کروم کست پریمیوم مجهز به Google TV دارای کنترل از راه دور است تا تجربه کامل تری از تلویزیون را ارائه دهد.

هر کروم کستی را که انتخاب کنید، هیچ منحنی یادگیری شدیدی وجود ندارد. شما آن را بوت کرده، به شبکه خود متصل می کنید و در عرض چند دقیقه اجرا می شود (با ریموت یا بدون ریموت). یک کروم کس اساساً به عنوان پلی بین تلویزیون و گوشی یا تبلت شما عمل می کند. انرژی را از ورودی میکرو USB می گیرد، آداپتوری که گوگل برای آن در جعبه قرار داده است.

کروم کست چگونه کار می کند؟

یک کروم کست بر روی پروتکل اختصاصی گوگل به نام Cast ساخته شده است. این به گونه ای طراحی شده که به دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند شما امکان می دهد محتوای خود را به راحتی روی صفحه نمایش یا بلندگوی هوشمند منعکس کنند. Google Cast که در سال 2013 معرفی شد، تقریباً در هر برنامه و پلتفرم اصلی یکپارچه شده است.

هرگاه یک گیرنده با قابلیت Cast مانند کروم کست در همان شبکه Wi-Fi گوشی یا رایانه شما وجود داشته باشد، برنامه سازگار نماد Cast را نشان می دهد. می‌توانید روی آن نماد ضربه بزنید و محتوایی را که تماشا می‌کنید مستقیماً به کروم کست ارسال کنید. از آنجایی که خود کروم کست نیز با اتصال اینترنت جفت شده، گوشی شما URL محتوا را به اشتراک می گذارد. به همین دلیل، این فرآیند تقریباً فوری است و با هیچ تاخیری مواجه نخواهید شد.

کروم کست مجهز به Google TV تجربه تلویزیون سنتی تری را ارائه می دهد. به جای اینکه صرفاً محتوا را از دستگاه دیگری ارسال کنید، می‌توانید مستقیماً محتوا را نیز در دستگاه پخش کنید. اگرچه، این بیشتر به لطف سیستم عامل و ریموت است تا تغییرات سخت افزاری.

کدام پلتفرم ها و اپلیکیشن ها از کروم کست پشتیبانی می کنند؟

Google Cast از نظر فنی به پلتفرم ناشناس است زیرا مبتنی بر Wi-Fi می باشد. بنابراین، اگر توسعه‌دهنده تصمیم به اضافه کردن سازگاری داشته باشد، پلتفرم اصلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به عنوان مثال، صرف نظر از اینکه در حال مرور وب سایت در رایانه خود از طریق گوگل کروم یا اپلیکیشن تلفن هوشمند خود هستید، دکمه Cast را در یوتیوب پیدا خواهید کرد.

علاوه بر یوتیوب خود گوگل، بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله نتفلیکس، اسپاتیفای، فیس‌بوک و غیره، سازگاری با Cast دارند. چند سرویس وجود دارد که از Cast پشتیبانی نمی‌کنند. Prime Video یک مثال است، اما این تنها به این دلیل است که آمازون خود یک رقیب کروم کست به نام Fire TV دارد. با این حال، از آنجایی که می توانید کل صفحه خود را بازتاب دهید، راه حلی برای پخش محتوای Prime Video از طریق کروم کست وجود دارد. از این رو، حتی اگر سرویسی وجود دارد که از کروم کست پشتیبانی نمی کند، می توانید از راه حل انعکاس صفحه استفاده کنید.

کروم کست چه کاری می تواند انجام دهد؟

کروم کست به شما امکان می دهد هم صدا و هم ویدیو را از گوشی یا رایانه با وضوح 4K به تلویزیون خود پخش کنید. علاوه بر این، می‌توانید تقریباً هر چیز دیگری مانند تصاویر Google Photos را منعکس کنید.

به‌علاوه، اگر از دستگاه اندروید یا گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید صفحه نمایش خود را برای نشان دادن یک ارائه یا نمایش چیز دیگری در صفحه بزرگ‌تر منعکس کنید. یا، می‌توانید یک نمایش اسلاید خودکار از تصاویر خود را روی صفحه‌ای که به کروم کست متصل است اجرا کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های رسانه محلی را از طریق برنامه‌ها به کروم ارسال کنید.

علاوه بر این، حتی می‌توانید تعداد انگشت شماری از بازی‌های کروم کست را با گوشی یا تبلت بازی کنید. وقتی می‌خواهید در یک مهمانی با دوستان خود در یک دور چند نفره شرکت کنید و همچنین آن را برای تماشای دیگران به نمایش بگذارید، این ویژگی می‌تواند مفید باشد.

علاوه بر کنترل دستی، به لطف Google Assistant می‌توانید از صدای خود برای کنترل کروم کست خود نیز استفاده کنید. بنابراین، می‌توانید به سادگی به گوشی یا دستگاه Google Home بگویید “Play Stranger Things on Netflix on Living Room TV” و بدون اینکه انگشتتان را بردارید، استریمینگ روی تلویزیون پخش می‌شود. کروم کست مبتنی بر Google TV همه این عملکردهای مشابه را ارائه می دهد، با یک تفاوت اضافه: سیستم عامل خود را دارد.

این بدان معناست که می‌توانید به‌جای تکیه بر ارسال محتوا، به برنامه‌ها مستقیماً روی دستگاه دسترسی داشته باشید. بیشتر شبیه تلویزیون هوشمند عمل می کند تا گیرنده. به عنوان مثال، یک برنامه نتفلیکس وجود دارد که می توانید آن را مستقیماً در دستگاه باز کنید.

کروم کست برای چه کسانی مناسب است؟

کروم کست چندین ویژگی جذاب دارد، اما برای همه مناسب نیست. اگر از قبل تلویزیون هوشمند نداشته باشید، این دستگاه عالی است، اما امروزه، اکثر مردم این تلویزیون را دارند که هدف اصلی کروم کست را شکست می‌دهد. تلویزیون‌های مدرن با اکثر برنامه‌های پخش جریانی که با کروم کست دریافت می‌کنید از پیش نصب شده‌اند. با این حال، حتی می توانید آن را به مانیتور کامپیوتر یا صفحه نمایش خارجی خود متصل کرده و آن را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید.

گفته می شود، گوگل برای کاهش قیمت، کاهش هایی را انجام داده است. برای شروع، کروم کست اقتصادی با کنترل از راه دور یا رابط تلویزیون ارائه نمی شود. اگر فردی هستید که ترجیح می‌دهید قبل از تصمیم‌گیری در مورد تماشای چه چیزی، همه پلتفرم‌های موجود را در یک مکان مرور کنید، باید کروم کست مجهز به Google TV را انتخاب کنید.

حتی در کروم کست مجهز به Google TV، همچنان نمی‌توانید مانند تلویزیون هوشمند یا جعبه تلویزیون سنتی به تلویزیون زنده دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما معمولاً آن را با گوشی خود کنترل خواهید کرد، که در اکثر سناریوها خوب است. اما مواقعی وجود دارد که می خواهید سریعاً مکث کنید یا کانال را تغییر دهید. در این موارد، شما دوباره به مدل گران‌تر نیاز خواهید داشت.

همچنین هیچ جستجوی رایجی وجود ندارد که بتوانید مانند Fire TV Stick یا Roku از آن استفاده کنید. شما باید به برنامه های جداگانه بروید و محتوا را جداگانه جستجو کنید. در حالی که برنامه Google Home سعی می کند این مشکل را حل کند، هنوز کامل نیست.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا