صوتی و تصویری

نتفلیکس صدای فضایی را به هر دستگاهی می آورد

نتفلیکس امروز اعلام کرد که صدای فضایی را به همه دستگاه ها می آورد. این به کاربران بدون بلندگوهای چند کاناله امکان می دهد صدای فراگیر را فقط با بلندگوهای استریو تجربه کنند. در دستگاه های غیر اپل، این ویژگی می تواند از آهنگ استاندارد صوتی استریو استفاده و آن را به صدای فضایی سه بعدی تبدیل کند. برای انجام این کار، نتفلیکس با Sennheiser همکاری کرده تا از همان فناوری صوتی سه بعدی موجود در ساندبار Sennheiser Ambeo استفاده کند.

تا زمانی که به آهنگ استریو دسترسی داشته باشید، صدای فضایی روی هر دستگاه غیر اپل، مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها کار می‌کند. هیچ ویژگی خاصی در دستگاه پخش مورد نیاز نیست، زیرا تمام پردازش ها در اپلیکیشن نتفلیکس انجام می شود. در حال حاضر، تنها مقدار محدودی از محتوا در صدای فضایی موجود است. برای یافتن تمام محتوای پشتیبانی شده، باید “spatial audio” را جستجو کنید. در حال حاضر، تنها محتوای موجود توسط نتفلیکس ساخته شده است.

برای دانستن اینکه آیا محتوا در صدای فضایی پخش می شود، باید مطمئن شوید که هیچ نشان 5.1 یا Dolby Atmos در صفحه عنوان وجود ندارد. اگر این نشان‌ها را می‌بینید، به این معنی است که دستگاه در عوض آهنگ صدای فراگیر را پخش می‌کند و صدای فضایی فعال نمی‌شود. برای مثال، در اکثر تلویزیون‌ها، دستگاه به‌طور خودکار آهنگ صدای فراگیر را بدون گزینه تغییر دستی پخش می‌کند، بنابراین صدای فضایی نتفلیکس را تجربه نمی‌کنید، بلکه فقط پردازش صدای داخلی تلویزیون را تجربه خواهید کرد. محتوای صدای فضایی اکنون در سطح جهانی برای همه سطوح اشتراک فعال بوده و با جستجوی “Spatial Audio” قابل دسترسی است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا