ریاضی یکی از پر استرس ترین دروسی است که می توانید با آن روبرو شوید و قابل درک است. چه در آن مهارت داشته باشید چه نباشید، حل راه‌حل‌های پیچیده ریاضی می‌تواند در مفاهیمی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال یا مثلثات چالش‌برانگیز باشد. و گاهی اوقات، حتی مسائل اساسی حسابی نیز می توانند شما را دچار مشکل کنند.

خوشبختانه، تعداد زیادی برنامه وجود دارد که می تواند به شما در حل مسائل ریاضی در گوشی اندرویدی شما کمک کند. بیایید به بهترین اپلیکیشن های اندروید برای بهبود مهارت های ریاضی خود نگاه کنیم.

1. Photomath

Photomath یک برنامه حل محبوب ریاضی است که از واقعیت افزوده برای حل مسائل ریاضی استفاده می کند. این رابط کاربری بصری دارد در حالی که عملکردهای زیادی را ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را به سمت یک مسئله ریاضی بگیرید یا می توانید عکسی حاوی مشکل را از تلفن خود وارد کنید و آن را برای شما حل می کند.

همچنین، یک گزینه ماشین حساب اختصاصی دریافت می کنید که به شما کمک می کند مشکلات مختلف را وارد کنید. ضمن حل آنها با انیمیشن ها و روش های مختلف به شما راهنمایی گام به گام می دهد. Photomath برای استفاده با ویژگی های محدود رایگان است. برای باز کردن قفل ویژگی هایی مانند آموزش های متحرک، توضیحات عمیق تر، نکات و بسیاری موارد دیگر، باید در پلن Photomath Plus مشترک شوید.

2. Microsoft Math Solver

Microsoft Math Solver بسیاری از عملکردهای مشابهی را که در برنامه Photomath دریافت می‌کنید، ارائه می‌کند. می تواند مسائل مختلفی از جمله مثلثات، جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال و مسائل کلمه را حل کند. می توانید یک معادله ریاضی دست نویس را تایپ کنید، اسکن کنید، یا یکی را از گالری خود وارد کنید، و توضیح گام به گام دریافت خواهید کرد. می‌توانید به تاریخچه آن بروید، مسائل حل‌شده قبلی را دوباره بررسی کنید و اگر می‌خواهید بعداً آن را اصلاح کنید، یک مسئله ریاضی خاص را نشانه‌گذاری کنید.

علاوه بر این، نمودارهای تعاملی، آزمون‌های تمرینی روزانه و سخنرانی‌های ویدیویی آنلاین دریافت می‌کنید که به شما درک بهتری از موضوع می‌دهد. از چندین زبان مانند چینی، هندی، فرانسوی، ژاپنی و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن همچنین در مرورگر اج روی دسکتاپ ادغام شده، بنابراین می توانید از مایکروسافت اج برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید. بهترین بخش در مورد اپلیکیشن این است که استفاده از آن رایگان است و حاوی هیچ گونه تبلیغات یا خرید درون برنامه ای نیست.

3. Socratic by Google

Socratic یکی از اپلیکیشن های اندرویدی گوگل است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید. این شامل مفاهیم ریاضی مانند جبر، هندسه، مثلثات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، و موارد دیگر است. به غیر از ریاضیات، می تواند به موضوعات مختلف دیگری مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، تاریخ و شعر کمک کند.

می توانید معادلات ریاضی، مسائل کلمه ای، سوالات فیزیک یا هر چیز دیگری را اسکن کنید. این اپلیکیشن سؤال را به همراه تغییرات احتمالی سؤال توضیح می دهد و در صورت یافتن ویدیوهای مرتبط را نشان می دهد. با توجه به اینکه این محصول گوگل است، اکثر پاسخ ها را از نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب برای ویدیوها خواهید دید. بهترین بخش در مورد اپلیکیشن این است که استفاده از آن کاملا رایگان بوده و حاوی تبلیغات در سراسر برنامه نیست.

4. Mathway

Mathway از مفاهیم پایه تا پیچیده ریاضی مانند مثلثات، جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. مشابه سایر اپلیکیشن های موجود در این لیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسئله ریاضی را اسکن کنید یا آن را به صورت دستی تایپ کنید، و Mathway پاسخ را در اختیار شما قرار می دهد و مراحلی که منجر به راه حل می شود را توضیح می دهد.

هنگامی که می خواهید معادله خود را به صورت دستی وارد کنید، یک صفحه کلید اختصاصی با توابع و نمادهای مختلف دریافت می کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن مینیمال است و به راحتی قابل پیگیری است. Mathway برای استفاده رایگان است، اما برای دسترسی به ویژگی‌هایی مانند راه‌حل‌ها و توضیحات گام به گام، باید به یک طرح اشتراک ارتقا دهید.

5. Camera Math

همانطور که از نام آن پیداست، Camera Math به شما امکان می دهد معادلات ریاضی را با گرفتن عکس از دوربین خود حل کنید. این می تواند به شما در مفاهیم مختلف ریاضی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال، جبر، مثلثات، هندسه و غیره کمک کند. می‌توانید دوربین را روی یک سؤال ریاضی قرار دهید یا تصویری را از دستگاه خود وارد کنید تا مشکلتان حل شود. این برنامه از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات عکس گرفته شده و حل آن با مراحل دقیق برای شما استفاده می کند. یک بخش Ask در برنامه وجود دارد که می توانید از معلمان کمک بخواهید.

علاوه بر این، گزینه هایی مانند ماشین حساب اختصاصی، جداکننده اعشاری و موارد دیگر را دریافت می کنید. Camera Math یک آزمایش رایگان 7 روزه برای تصمیم‌گیری در مورد دریافت طرح اشتراک، باز کردن قفل راه‌حل‌های گام به گام، حذف تبلیغات، ارائه راه‌حل‌های سریع‌تر و موارد دیگر ارائه می‌کند.

6. Cymath

Cymath یکی دیگر از اپلیکیشن های حل کننده ریاضی عالی است که مفاهیم مختلفی مانند آمار، مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال را حل می کند. پس از ورود به اپلیکیشن، یک گزینه ورودی دستی برای وارد کردن سوال خود مشاهده خواهید کرد. می‌توانید به جای وارد کردن دستی، به تب دوربین بروید تا آن را اسکن کنید. Cymath یک رابط کاربری بصری و ساده برای استفاده دارد. این به چهار زبان غیر از انگلیسی موجود است. همچنین دارای یک بخش رفرنس بوده که شامل برخی از فرمول ها، قوانین و معادلات اساسی است که می تواند به شما کمک کند.

همچنین در قسمت تمرین می توانید مسائل مبتنی بر پیش جبر، جبر و حساب دیفرانسیل و انتگرال را تمرین کنید و هر هفته یک بخش وبلاگ با یک مسئله جدید و راه حل آن وجود دارد. استفاده از Cymath رایگان است، اما می‌توانید اشتراک Premium را انتخاب کنید که هزینه آن 5 دلار در ماه است، از شر تبلیغات خلاص می‌شود و توضیح مفصلی در مورد مراحل، متریال رفرنس، بوکمارک ها و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *