نرم افزار و اینترنت

انتشار بتای عمومی iOS 16، macOS Ventura و watchOS 9 آغاز شد

چند ماه مانده است که اپل به طور رسمی نسخه های اصلی بعدی سیستم عامل های مختلف خود را عرضه کند. با این حال، می توانید iOS 16، iPadOS 16، watchOS 9، macOS Ventura و tvOS 16 را همین حالا امتحان کنید. اپل چند هفته پس از ارائه اولین نسخه بتای توسعه دهندگان، یک نسخه بتا عمومی منتشر کرد. برای دسترسی به آنها، باید در برنامه نرم افزار بتا اپل ثبت نام کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است برخی از اشکالات وجود داشته باشد که اپل آنها را شناسایی و برطرف نکرده است. قبل از نصب هر نسخه بتا حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید (اگرچه تهیه نسخه پشتیبان به طور منظم همیشه یک روش خوب است). شما این گزینه را خواهید داشت که دستگاه خود را از برنامه بتای عمومی حذف کرده و آن را به نسخه قدیمی‌تر سیستم‌عامل آن برگردانید.

در میان ویژگی های iOS 16 می‌توان به لاک اسکرین اصلاح‌شده با گزینه‌های چیدمان و سفارشی‌سازی بیشتر، مانند تصاویر پس زمینه پویا اشاره کرد. اعلان‌ها و حالت فوکوس نیز اصلاح شده‌اند، در حالی که می‌توانید با فعالیت‌های زنده از مواردی مانند امتیازات ورزشی و سواری‌های ترانزیت مطلع شوید. فیس آی دی سرانجام در جهت افقی کار می کند و دیگر برای استفاده از برنامه تناسب اندام نیازی به اپل واچ نخواهید داشت.

همچنین گزینه ویرایش پیام‌ها پس از ارسال در پیام‌ها، راهی برای گزارش پیام‌های متنی هرزنامه، عملکرد Pay Later در Wallet و گزینه زمان‌بندی ایمیل در برنامه Mail نیز جدید است.  در مورد iPadOS 16، گزینه‌های مولتی تسکینگ بهبودیافته به شما کنترل بیشتری بر نحوه تغییر اندازه برنامه‌ها، به‌عنوان مثال، با همپوشانی پنجره‌ها می‌دهد. با این حال، برخی از ویژگی ها به آیپدهای مجهز به M1 محدود می شوند. در جاهای دیگر، پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی، همکاری اسناد به سبک Google Drive و (در اواخر امسال) ویژگی‌های SharePlay در Game Center وجود دارد.

اپل مولتی تسکینگ را به یک تمرکز کلیدی برای macOS Ventura نیز تبدیل کرده است. ابزار Stage Manager می تواند پنجره ها را در کنار صفحه شما گروه بندی کرده و آنها را بر اساس برنامه سازماندهی کند. یک گزینه لغو ارسال در برنامه Mail به همراه گزینه اشتراک‌گذاری گروه‌های تب در سافاری و یک عملکرد امنیتی جدید به نام کلیدهای عبور وجود خواهد داشت که از Face ID و Touch ID برای احراز هویت استفاده می‌کند. همچنین می توانید از آیفون به عنوان وب کم برای مک خود استفاده کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا