سخت افزار

معرفی سامسونگ از سریعترین GDDR6 DRAM برای کارت گرافیک های آینده

به لطف جدیدترین تراشه‌های DRAM سامسونگ، کارت‌های گرافیکی پرچمدار در آستانه دریافت حافظه GDDR6 بسیار سریع‌تر هستند. غول کره جنوبی از حافظه 16 گیگابایتی GDDR6 با سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه خبر داده است. به گفته سازنده، تراشه های جدید “به طور قابل توجهی عملکرد گرافیکی” را در پردازنده های گرافیکی جدید، لپ تاپ ها، کنسول ها و سیستم های محاسباتی با کارایی بالا ارتقا خواهند داد.

سامسونگ تراشه های حافظه جدید را با استفاده از فرابنفش شدید (EUV) و نسل سوم فرآیند 10 نانومتری ساخته است. آنها دارای “طراحی مدار نوآورانه” و “مواد عایق بسیار پیشرفته” برای به حداقل رساندن ریزش جریان هستند. پیشرفت‌های فناوری به سامسونگ اجازه می‌دهد تا سرعت را 30 درصد از 18 گیگابیت بر ثانیه در نسل قبلی به 24 گیگابیت بر ثانیه افزایش دهد. دومی تقریباً به معنای انتقال 1.1 ترابایت داده در تنها یک ثانیه است.

سامسونگ همچنین قصد دارد راه‌حل‌های کم مصرف را برای لپ‌تاپ‌ها در نظر بگیرد، جایی که مصرف انرژی اهمیت بیشتری دارد. تراشه های جدید سرعتی تا 20 گیگابیت بر ثانیه با ولتاژ کمتر و 20 درصد راندمان بهتر در ولتاژ 1.1 ولت ارائه می کنند که 0.25 ولت کمتر از استاندارد است. می‌توانید انتظار داشته باشید که تراشه‌های حافظه جدید سامسونگ در کارت‌های گرافیکی نسل بعدی AMD و Nvidia ظاهر شوند. سامسونگ قصد دارد اعتبارسنجی مشتری را اواخر این ماه با عرضه تجاری در کنار پردازنده‌های گرافیکی جدید آغاز کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا