مک بوک ایر یک مک اقتصادی اپل بوده که برای استفاده روزمره و حجم کاری متوسط مناسب است. این لپ تاپ مجهز به آخرین تراشه سیلیکونی اپل M2، طراحی جدید، باتری تا 18 ساعت و صفحه نمایش Liquid Retina است. این دستگاه با سیلیکون اپل در داخل، تغییری عظیم به جدیدترین طراحی و تمام عملکردهایی که می‌خواهید، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مک بوک ایر M1 سال گذشته به دلیل قیمت پایین به انتخاب محبوب خریداران تبدیل شد و حالا باید دید که آیا مدل M2 می تواند در این جایگاه قرار گیرد یا خیر. با این حال در نقد و بررسی لپ تاپ مک بوک ایر M2 قصد داریم نگاهی فنی و دقیق به مشخصات، امکانات، قابلیت‌ها، باتری و پردازنده داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 11.97 در 8.46 در 0.44 اینچ، وزن 1.24 کیلوگرم
  • صفحه نمایش: 13.6 اینچ، رزولوشن 2560 در 1664 پیکسل، Liquid Retina
  • تراشه: سیلیکون اپل M2، گرافیک یکپارچه
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: 256 گیگابایت
  • سیستم عامل: macOS Monterey
  • باتری: 18 ساعت
  • سایر قابلیت ها: 4 اسپیکر، وبکم 1080p، وای فای 6

طراحی و کیفیت ساخت

مک بوک ایر همیشه سبک ترین گزینه مک بوده است. این تا حد زیادی به دلیل کوچکتر بودن و کمبود فن خنک کننده است که هر دو از نکات کلیدی فروش این دستگاه هستند. حتی با تراشه سیلیکونی ارتقا یافته اپل، مک بوک ایر M2 مانند همیشه سبک باقی می ماند. با وزن تنها 1.24 کیلوگرم (یا 2.7 پوند)، به سختی متوجه خواهید شد که این لپ تاپ روی زانوهای شما قرار گرفته است. این مک بوک ایر را برای کسانی که قابلیت حمل را در نظر دارند به یک انتخاب واضح تبدیل می کند.

کل مک بوک 11.97 در 8.46 در 0.44 اینچ با صفحه نمایش 13 اینچی بوده، بنابراین فقط کمی بزرگتر از آیپد پرو است. باز هم، این یک پیروزی بزرگ برای حمل و نقل و راحتی است. با نگاهی به کناره مک‌بوک، عمق آن تنها 0.44 اینچ است (کمی ضخیم‌تر از آیفون 13 پرو). اگر می‌خواهید لپ‌تاپ دیگری با خود حمل کنید، مطمئن شوید که این لپ‌تاپ است.

با این نسخه جدید، اپل طراحی گوه‌ای شکل مک‌بوک ایرها را کنار گذاشته و طراحی معمولی‌تر مربعی را انتخاب کرده است.  صفحه‌کلید لپ تاپ، آن را در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر کمی بالا می‌برد، اما در بیشتر لپ‌تاپ‌های دیگر احساس آشنائی خواهید داشت. دستگاه هنوز هم عالی به نظر می رسد، اگرچه ما هنوز به گوه علاقه داریم.

در مورد طراحی لپ تاپ، اپل از طراحی کاملاً جدید مک بوک پروهای 2021 استفاده کرده است. بله، شما یکی را می شناسید – با یک بریدگی! ما حتی قرار نیست در مورد خوب یا بد بودن آن نظر بدهیم، اما آن را دوست داریم. صرف نظر از این، صفحه نمایش بیشتری به شما می دهد که جدیدترین طراحی اپل است. جالب اینجاست که هیچ برند مک بوک ایر در دستگاه جدید وجود ندارد (نه مثل همیشه در زیر نمایشگر و نه مانند مک بوک پروها در پایین صفحه).

در اکثر دستگاه های جدید اپل گزینه رنگ جدیدی خواهید یافت و این مک بوک ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما نسخه Midnight را داریم، اما در رنگ‌های Starlight، Space Grey و Silver نیز موجود است. در حالی که برخی از آنها در مک بوک جدید هستند، این رنگ ها از آیفون و اپل واچ آشنا به نظر می رسند.

درحالیکه که مک بوک ایر M2 از لحاظ پورت چندان خوب نیست، اما از مزیت بیشتری نسبت به M1 ایر برخوردار است. MagSafe نیز به M2 ایر بازگشته و با یک کابل بافته مخصوص (به رنگ مک بوک، نه کمتر)، می توانید کابل اتصال مغناطیسی را یک بار دیگر دریافت کنید. در کنار آن دو پورت تاندربولت 4 برای لوازم جانبی قرار دارد. افزودنی MagSafe یکی از کابل‌های تاندربولت را هنگام شارژ آزاد می‌کند، که برای برخی مشکل بزرگی بوده است.

در طرف دیگر دستگاه، جک هدفون 3.5 میلی متری با امپدانس بالا را خواهید دید. خوب است که اپل جک هدفون با کیفیت بالاتر را از پروها حمل کرده، اما اکثر کاربران متوجه این موضوع نمی شوند. مطمئناً احساس می‌کنیم که فضای خالی برای اسلات کارت SD یا درگاه HDMI در M2 Air وجود دارد، اما در حال حاضر، آنها منحصر به فرد هستند.

ویژگی های کلیدی

تا کنون بزرگترین ویژگی جدید در مک بوک ایر M2 تراشه M2 است. اولین تراشه در نسل دوم خط M و اولین تراشه سال 2022، جدیدترین تراشه ای است که می توانید از اپل دریافت کنید. در حالی که این تراشه رده پایین‌تر است (منتظر تراشه‌های M2 Pro، M2 Mac و M2 Ultra بعداً باشید)، شاهد افزایش 18 درصدی قدرت پردازش در مقایسه با M1 و 35 درصدی افزایش قدرت گرافیک هستیم. اپل تخمین می‌زند که 1.4 برابر سریع‌تر از ایر M1 و 15 برابر سریع‌تر از آخرین نسخه اینتل ایر است.

عمر باتری یکی دیگر از نقاط قوت فروش این لپ تاپ است. راندمان انرژی سیلیکون اپل، عدم وجود فن برای تامین انرژی، نمایشگر کوچکتر و کیفیت باتری خوب را ترکیب کنید. در نتیجه این ترکیب خوب عمر باتری تا 18 ساعت نصیب شما می شود. مک بوک ایر همیشه برای عمر باتری طولانی مدت قابل اعتماد بوده است و این مدل جدید نیز تفاوتی ندارد. استفاده چند روزه از این لپ تاپ بدون اتصال به برق بسیار آسان است (البته با استفاده کم).

در حال حاضر این دستگاه با macOS Monterey خارج از جعبه عرضه می‌شود، اما برای بروزرسانی MacOS Ventura جدید در پاییز امسال آماده است. همه آخرین پیشرفت‌های نرم‌افزاری اپل را در Ventura دریافت خواهید کرد، از جمله Stage Manager، Continuity Camera، ارتقاء اپلیکیشن های خام و موارد دیگر. ناگفته نماند که طراحی جدید یکی از ویژگی های برتر این مک بوک ایر است، اما ما قبلاً به آن پرداخته ایم. صفحه‌نمایش، دوربین و پورت‌ها نیز کاربران را به این دستگاه می‌کشاند، و اکنون به این موارد خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

اپل می تواند یک صفحه نمایش خوب بسازد. وقتی مک بوک، Studio Display یا Pro Display XDR را برمی‌دارید، می‌دانید که صفحه‌ای که همتایان خود را روی آن تنظیم می‌کنید، صفحه نمایش خوبی است. و این مک بوک ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مک بوک ایر M2 با صفحه نمایش Liquid Retina عرضه می شود. در حالی که جدیدترین نمایشگرهایی نیست که اپل می سازد، اما همچنان یکی از نمایشگرهایی خواهد بود که تحت تاثیر قرار می دهد. این صفحه نمایش با وضوح 2560 در 1664 پیکسل و نرخ تازه سازی60 هرتز همراه است. متأسفانه Air ProMotion 120Hz ProMotion را از دست داد، اما با این قیمت پایین تر انتظار می رود.

همانطور که در طراحی توضیح دادیم، صفحه نمایش دارای بریدگی اپل در بالای صفحه است که فضای اضافی برای نوار منو در اختیار شما قرار می دهد. در حالی که صفحه نمایش به 13 اینچ گرد شده است، در واقع یک صفحه نمایش 13.6 اینچی جامد است که کمی بزرگتر از مک بوک ایرهای قبلی است. همچنین یکی از درخشان ترین ها با 500 نیت روشنایی است.

به لطف فناوری صفحه نمایش اپل، از یک میلیارد رنگ روی صفحه نمایش با رنگ گسترده P3 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین ویژگی کاربردی True Tone اپل را دریافت خواهید کرد که به طور خودکار تعادل رنگ سفید روی صفحه را بهینه می کند.

دوربین و صدا

وقتی صحبت از دوربین به میان می آید، اپل شهرت نسبتاً متفاوتی دارد. آیفون‌ها دوربین فوق‌العاده‌ای دارند، آنها همیشه بهترین رقیب برای انتخاب یک سال گوشی‌های هوشمند هستند. در مک بوک ها، نسبتاً مخلوط شده است. و دوربین استودیو دیسپلی به اندازه کافی رپ بدی دریافت کرد که دلیلی برای نخریدن مانیتور ذکر شده است.

خبر خوب؟ اپل همان وبکم 1080p را از مک بوک پروهای 2021 بهبود داده است. پردازش تصویر کمتر M2 از مزایای دوربین استفاده نمی کند. با مقایسه دوربین M2 ایر با دوربین M1، پیشرفت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد. اما در مقایسه با حرفه‌ای‌ها، انباشته نمی‌شود. یک دانه دانه در تصاویر دوربین وجود دارد که فقط در نور کم بدتر می شود. در حالی که ما از این ارتقا قدردانی می‌کنیم، اما نمی‌توانیم احساس ناامیدی نکنیم، زیرا می‌دانیم این دوربین چقدر می‌تواند خوب به نظر برسد.

با حرکت به سمت بلندگوها، ماجرا متفاوت است. بلندگوهای مک بوک ایر M2 بسیار بزرگتر از آنچه هستند صدا پخش می کنند. می‌توانید آنها را واقعاً با صدای بلند بالا ببرید، و هنوز هم متعادل به نظر می‌رسند. آنها کاملاً چشمگیر و با بلندگوهای مک بوک پرو قابل مقایسه هستند.

همچنین خوب است که آنها پیشرفت بزرگی در بلندگوهای ضعیف M1 ایر دارند. بلندگوها از Dolby Atmos و Spatial Audio پشتیبانی می‌کنند، اما افکت‌ها به‌خصوص کار نمی‌کنند. در حالی که یک مجموعه اختصاصی از بلندگوهای دسکتاپ صدای بهتری خواهد داشت، بلندگوهای M2 ایر می توانند در هنگام تکان خوردن از پس آن برآیند.

بازده و کارایی

مدل پایه مک بوک ایر دارای پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی هشت هسته ای، 8 گیگابایت حافظه یکپارچه، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و موتور عصبی 16 هسته ای است. ممکن است که همراه M2، این محصول را به یک ماشین توانمند تبدیل کند. این بدان معنی است که شما یک مک بوک قدرتمند دریافت می کنید که به راحتی در کارهای روزمره شما پرواز می کند. اما آیا برای ویرایش عکس، رندر ویدیو 4K و موارد مناسب است و می تواند از پس این کارها برآید؟

به طور خلاصه، مک بوک ایر M2 فوق العاده سریع است و عملکرد خوبی دارد. در یک حجم کاری معمولی یا استفاده روزمره، کار زیادی نمی توانید انجام دهید که باعث عرق کردن این دستگاه شود. تحت بارهای کاری شدید، فقدان فن ممکن است باعث کاهش کارایی لپ تاپ شود. اما مک بوک ایر برای بارهای کاری شدید طراحی نشده و اکثر کاربران آن را از طریق زنگ استفاده نمی کنند. بعید است که این هرگز مشکل جدی ایجاد کند. مک بوک ایر M2 می تواند تا هفت استریم را مدیریت کند.

هنگامی که ایر M2 را بنچمارک کردیم، با استفاده از Geekbench امتیاز تک هسته ای 1820 و امتیاز چند هسته ای 8566 را مشاهده می کنیم. از نظر زمینه ای، این بالاتر از یک مک بوک پرو 2019 مبتنی بر اینتل است که تنها امتیاز 911 تک و 3638 چند امتیاز را کسب کرده است. همچنین بالاتر از M1 مک بوک ایر در 1706 تک و 7420 مولتی است. در مقایسه با M1 Max در مک استودیو که امتیاز 1784 تک و 12793 مولتی را کسب می کند، تفاوت قابل توجهی وجود دارد، اما هیچ چیز بیش از حد وحشی نیست. مک بوک ایر M2 برای دانش آموزان، کاربران روزمره و اکثر افرادی که برای کار به لپ تاپ نیاز دارند ایده آل است.

جمع بندی

مک بوک ایر M2 جدید لپ تاپی است که ما می توانیم بدون تردید توصیه کنیم. این مک مناسب برای استفاده روزمره و حجم کاری سبک است. به لطف M2، برای استفاده متوسط، مانند چندین تب، ویرایش عکس، و ویرایش ویدیو، علاوه بر همه موارد ضروری روزمره، خوب خواهد بود. یک جهش جزئی قیمت از آخرین مدل از 1000 دلار به 1200 دلار وجود دارد، اما با طراحی جدید و قدرت اضافی، این افزایش موجهی است.

اگر به دنبال افراطی ترین مک هستید، این برای شما مناسب نیست. شما باید به گزینه های Pro بروید یا یک دسکتاپ را در نظر بگیرید. اما قرار نیست اینطور باشد. مک بوک ایر پرفروش‌ترین لپ‌تاپ اپل به یک دلیل است – این دستگاه برای همه افراد است.

مزایا

  • فوق العاده قابل حمل با قاب کوچک و وزن سبک
  • طراحی کاملا جدید
  • آخرین سیلیکون اپل M2، بسیار سریع است
  • صفحه نمایش و دوربین بهبود یافته
  • MagSafe بازگشته است!
  • عمر باتری طولانی مدت
  • بلندگوهای عالی

معایب

  • مستعد جذب اثر انگشت در رنگ Midnight
  • فقط از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می کند
  • پورت های محدود
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *