موبایل و تبلت

حالت تعمیر جدید سامسونگ برای نگهداری داده های حساس حین سرویس دهی

زمانی که گوشی خود را برای تعمیر به مرکز خدمات تحویل می‌دهید، ریست کردن آن یک روش استاندارد است – در غیر این صورت ممکن است داده‌های حساس (عکس‌ها، حساب‌ها، و غیره) به دست افراد نادرستی برسد. این یک دردسر اضافی ایجاد می کند که باید ابتدا از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را بازیابی کنید.

سامسونگ راه حلی برای این مشکل به نام Repair Mode معرفی کرده است. این از طریق صفحه مراقبت از باتری و دستگاه در تنظیمات قابل دسترسی خواهد بود. پس از فعال شدن گوشی دوباره راه اندازی می شود. این حالت تمام داده های شخصی، از جمله عکس ها، پیام ها، حساب ها و حتی برنامه ها را پنهان می کند (فقط برنامه های نصب شده پیش فرض فعال خواهند بود). اساساً به این صورت خواهد بود که گویی گوشی ریست شده است.

پس از انجام تعمیرات و برداشتن گوشی خود، می‌توانید حالت تعمیر را با استفاده از اثر انگشت یا قفل الگو غیرفعال کنید. با این کار گوشی دوباره ریست می شود، این بار با دسترسی کامل به تمام داده های شما. هر تنظیماتی که تکنسین در طول تعمیر تغییر داده است نیز بازیابی خواهد شد. یک گزینه اضافی به تلفن اجازه می‌دهد گزارشی ایجاد کند که مشکلات اخیر و برنامه‌هایی را که در زمان وقوع آنها در حال استفاده بودند را ثبت کند. این به تشخیص مشکل کمک می کند. البته هیچ اطلاعات شخصی در این لاگ ثبت نخواهد شد و شما این امکان را خواهید داشت که بدون ایجاد لاگ وارد حالت Repair Mode شوید.

حالت تعمیر در سری گلکسی اس 21 ابتدا از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری فعال می‌شود. سامسونگ گفته که قصد دارد آن را به برخی از مدل‌های دیگر در آینده گسترش دهد. توجه داشته باشید که بیانیه مطبوعاتی فقط در سایت کره ای سامسونگ به عنوان بروزرسانی منتشر شده، بنابراین این ویژگی در ابتدا محدود به چمن خانگی سامسونگ خواهد بود. به نظر می رسد این یک آزمایش خشک برای آزمایش ویژگی جدید قبل از گسترش آن به مناطق و تلفن های بیشتر باشد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا