آموزش

نحوه رفع خطاهای رجیستری در ویندوز 11

رجیستری ویندوز شما یک پایگاه داده سلسله مراتبی از فایل ها است که تمام اطلاعات حیاتی سیستم عامل ویندوز شما را ذخیره می کند. داده‌ها شامل همه چیز از تنظیمات کاربر، تنظیمات سطح پایین و سایر گزینه‌هایی است که نرم‌افزار و سخت‌افزار شما را تیک می‌زند. بنابراین، به طور طبیعی، زمانی که چیزی با یک جنبه مهم مانند رجیستری از کار می افتد، عملکردهای عادی رایانه شخصی شما آسیب می بینند. بنابراین دانستن مراحل دقیق برای خلاص شدن از خطاهای رجیستری تصادفی در ویندوز 11 ضروری است.

علت دقیق خطاهای رجیستری نامشخص است، اما محتمل ترین آنها شامل حمله بدافزار/ویروس، مشکل در هنگام نصب برنامه های جدید یا هر دو است. اگرچه ممکن است نتوانیم علت دقیق خطاهای رجیستری را مشخص کنیم، اما راه هایی برای رهایی از این مشکلات داریم. با این حال، قبل از اینکه دست خود را در رفع این خطاها امتحان کنید، ضروری است که ابتدا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از ایجاد نسخه پشتیبان، می توانید مراحل زیر را برای رفع آن دنبال کنید.

1. استفاده از System Restore

System Restore یک ویژگی رایگان ویندوز است که به شما امکان می دهد وضعیت رایانه خود را به نقطه قبلی بازگردانید که همه چیز به خوبی کار می کرد. تنها اخطار این است که این ویژگی باید از قبل روشن شود – به طوری که در واقع چیزی برای بازیابی فایل های خود داشته باشید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در نوار جستجوی منوی Start، عبارت “restore” را تایپ کرده و بهترین تطابق را انتخاب کنید.
  • در تب System Protection، گزینه System Restore را انتخاب کنید.
  • یک کادر محاوره ای جدید راه اندازی خواهد شد. از اینجا، نقطه بازیابی را که می‌خواهید به آن بازگردید انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

ویژگی System Restore رایانه شما را به نقطه بازیابی قدیمی بازمی گرداند. اکنون بررسی کنید که آیا هنوز با رجیستری خود با مشکل روبرو هستید یا خیر. نکته دیگر، اگر تب System Restore از مرحله دوم مطابق شکل زیر درجه بندی شود، ممکن است شما به سادگی یک Restore Point نداشته باشید. در آن صورت، این روش بدیهی است که کار نخواهد کرد.

2. استفاده از ابزارهای پاکسازی رجیستری

ابزارهای پاکسازی رجیستری دسته ای از نرم افزارها هستند که فرآیند پاکسازی رجیستری شما را خودکار می کنند. با این حال، علاوه بر تمیز کردن معمول، تعدادی از آنها نیز ویژگی هایی برای تعمیر رجیستری های آسیب دیده شما ارائه می دهند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای مثال، ما Registry Repair توسط Glarysoft را انتخاب می کنیم. شما می توانید هر وسیله تمیز کننده ای را که دوست دارید انتخاب کنید.

Registry Repair نه تنها فایل های رجیستری شما را پاک می کند، بلکه یک کپی از تغییراتی که در حین انجام این کار ایجاد می کند ایجاد می کند. همچنین نسبتا سریع است و یک اسکن جامع ارائه می دهد، بنابراین می توانید از نتایج آن مطمئن باشید. می توانید نسخه رایگان برنامه را از صفحه دانلود آن بردارید، آن را نصب کنید و برنامه را اجرا کنید.

به محض راه اندازی برنامه، شروع به اسکن رجیستری شما برای خطا می کند. اگر مشکلی پیدا کرد آنها را لیست می کند. شما فقط باید روی Repair your Registry کلیک کنید و برنامه همه آنها را برطرف می کند.

3. بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید

بازنشانی به تنظیمات کارخانه آخرین راه حل برای تقریباً تمام مشکلات رایانه های ویندوزی است. معمولاً فقط در موارد نادر باید به آن اعتماد کرد، اگر چیزی وجود دارد که قطعاً می تواند مشکلات ویندوز شما را برطرف کند، آن بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. برای ریست فکتوری ویندوز خود، به اپلیکیشن Settings رفته و System > Recovery را انتخاب کنید. سپس Reset PC را انتخاب کنید تا فرمت شروع شود.

از بین Keep my files یا Remove Everything را انتخاب کنید. دستورالعمل های روی صفحه را از اینجا دنبال کنید، کامپیوتر شما در کمترین زمان فرمت می شود. پس از تکمیل فرمت، یک نسخه جدید از ویندوز شما به تنهایی نصب می شود. بعد از این هیچ مشکلی با رایانه شخصی خود نخواهید داشت.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا