نرم افزار و اینترنت

معرفی رابط کاربری OxygenOS 13 مبتنی بر اندروید 13

در مراسم رونمایی این شرکت برای وان پلاس 10T، این شرکت همچنین اعلام کرد که OxygenOS 13 مبتنی بر اندروید 13 به زودی به مجموعه گوشی‌های اندرویدی خود می‌آید. OxygenOS 13 برای اولین بار در وان پلاس 10 پرو با نسخه Open Beta به زودی برای دانلود در دسترس خواهد بود. سپس در اواخر امسال به وان پلاس 10T نیز می رسد. در مورد تغییرات، خوب، تعداد کمی از آنها وجود دارد و این شرکت هم ویژگی های جدید و هم تجربه کاربری بهتر را وعده می دهد.

اول از همه، وان پلاس نوید یک طراحی کاملاً جدید را داده است که می گوید از آب الهام گرفته شده و به آن “Aquamorphic Design” می گویند. رابط کاربری دارای لبه های نرم و گرد برای تجربه تماشای دلپذیرتر است، هرچند که به هر دو شکل و عملکرد اجازه می دهد تا با هم وجود داشته باشند. علاوه بر این تغییرات چیدمان، مواردی مانند تیره شدن رنگ‌های سیستم با گذشت روز را نیز مشاهده خواهید کرد.

همچنین، چندین پیشرفت دیگر در سراسر سیستم وجود دارد. با شروع نمایشگر همیشه روشن، می‌توانید Spotify و Bitmoji را در آن ادغام کنید. دسترسی به اطلاعات را بسیار آسان‌تر می‌کند، در حالی که همچنان ظاهر و احساسی را که یک صفحه نمایش همیشه روشن باید ارائه دهد، حفظ می‌کند. همچنین بهبودهایی در لانچر ایجاد شده تا برنامه‌های درون پوشه‌ها بدون باز کردن ابتدا پوشه راه‌اندازی شوند و همچنین افزودن ویجت‌ها به صفحه اصلی آسان‌تر می‌شود.

بعدی جعبه ابزار نوار کناری است که ممکن است آن را از ColorOS تشخیص دهید. دقیقاً به همان روشی کار می کند که می توانید برنامه ها یا اقداماتی را به آن اضافه کنید و بلافاصله آنها را با کشیدن انگشت از سمتی که نوار نشان داده شده است شروع کنید.

سایر ویژگی‌ها شامل معرفی صدای فضایی و پشتیبانی از Dolby Atmos، سوئیچ صوتی برای جابه‌جایی یکپارچه بین هدفون‌های بلوتوث و هدفون‌ها، و Nearby Share و App Streaming برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش تلفن شما با دستگاه‌های ChromeOS مجاور است. ویژگی های دیگری نیز در اندروید 13 وجود دارد که به امنیت مربوط می شوند که قرار است وارد شوند.

و در نهایت، این شرکت همچنین Private Safe 2.0 را معرفی کرد – داده ها، اسناد و فایل های رسانه ای را در یک گاوصندوق مجازی ایمن می کند تا دیگر برنامه ها به آنها دسترسی نداشته باشند. روند انتشار بروزرسانی OxygenOS 13 به چند عامل بستگی دارد. وان پلاس 10 پرو اولین دستگاهی خواهد بود که آن را دریافت می کند و این شرکت تنها اعلام کرده که “به زودی” عرضه می شود. پس از آن، گفته می شود وان پلاس 10 تی «آخر امسال» وارد بازار می شود.

در نهایت، دستگاه های زیر OxygenOS 13 را دریافت خواهند کرد:

  • خط تولید پرچمدار: وان پلاس 8, وان پلاس 8 پرو, وان پلاس 8T, وان پلاس 9, وان پلاس 9 پرو, وان پلاس 9R, وان پلاس 9RT, وان پلاس 10 پرو, وان پلاس 10R, OnePlus 10T
  • خط تولید نورد: وان پلاس Nord 2، وان پلاس Nord 2T، وان پلاس Nord CE، وان پلاس Nord CE 2، وان پلاس Nord CE 2 Lite

هیچ جدول زمانی در مورد زمان عرضه OxygenOS 13 به این تلفن ها ارائه نشده است، فقط این شرکت تأیید می کند که در آینده خواهد آمد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا