امنیت

کلودفلر رمزنگاری برای محافظت در برابر رایانه های کوانتومی آینده را آزمایش می کند

گفته شده است که تکنیک های رمزگذاری فعلی ممکن است در آینده توسط کامپیوترهای کوانتومی شکسته شوند. برای آماده شدن برای این، کلودفلر در حال راه‌اندازی یک آزمایش پس کوانتومی است که صاحبان وب‌سایت می‌توانند برای اضافه کردن پشتیبانی از دو توافق‌نامه کلیدی پس کوانتومی ترکیبی ثبت نام کنند: X25519Kyber512Draft00 و X25519Kyber768Draft00. این قراردادهای کلیدی در کنار طرح‌های رمزگذاری موجود برای اطمینان از سازگاری کار خواهند کرد.

در حال حاضر، افزودن این قراردادهای کلیدی به وب سایت شما کار زیادی انجام نمی دهد زیرا هنوز هیچ مرورگری از آنها پشتیبانی نمی کند. در حال حاضر، مرورگرها به طرح‌های رمزگذاری موجود بازمی‌گردند، که در برابر کوانتومی مقاوم نیستند. کلودفلر بیان کرد که اینترنت در سال‌های آینده به سمت رمزنگاری کوانتومی حرکت می‌کند و امیدوار است که این آزمایش را برای مشتریان خود شروع کند.

رمزنگاری پس کوانتومی که کلودفلر از آن استفاده می کند، Kyber نام دارد. ماه گذشته، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) تصمیم گرفت تا Kyber را استاندارد کند و مشخصات نهایی آن در سال 2024 ارائه می شود. کلودفلر امیدوار است با راه اندازی این آزمایش، به پذیرش رمزنگاری پساکوانتومی منجر شود. از نظر ویژگی ها، Kyber به اندازه طرح های موجود به قدرت محاسباتی نیاز ندارد، اما از کلیدهای بزرگتر و رم بیشتری استفاده می کند. کلودفلر معتقد است که اگر از Kyber به تنهایی استفاده می شد، اتصال به سایت ها می توانست سریعتر باشد، اما در این آزمایش از یک مدل ترکیبی استفاده می شود، بنابراین اتصالات کمی کندتر هستند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا