سخت افزار

عرضه پردازنده های گرافیکی اینتل سری Arc Pro

اینتل به تازگی سری پردازنده‌های گرافیکی Arc Pro خود را عرضه کرده که عمدتاً برای ورک استیشن های قدرتمند دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند. Intel Arc Pro A40 و A50 هر دو برای ورک استیشن ها در دسترس خواهند بود، در حالی که A30M در لپ تاپ های حرفه ای ارائه می شود.

هر سه پردازنده گرافیکی قادر به رهگیری پرتوهای مبتنی بر سخت‌افزار و شتاب سخت‌افزاری AV1 هستند و با در نظر گرفتن وظایف هوش مصنوعی و برنامه‌های سازنده مانند Adobe Premiere Pro طراحی شده‌اند. اینتل Arc Pro A40 در قالب یک اسلات کوچک با 3.5 ترافلاپس قدرت گرافیکی، هشت هسته رهگیری پرتو و 6 گیگابایت حافظه GDDR6 عرضه خواهد شد. اینتل این پردازنده گرافیکی را برای ورک استیشن های باریک یا رایانه های کوچک هدف قرار داده است.

A50 بزرگتر به فرم فاکتور دو اسلات، 4.8 ترافلاپس قدرت گرافیکی، هشت هسته رهگیری پرتو و 6 گیگابایت حافظه GDDR6 ارتقا می یابد. با توجه به طراحی دو اسلات آن، این احتمالا بیشتر برای ورک استیشن های سنتی مناسب است. هر دوی این پردازنده‌های گرافیکی ورک استیشن دارای چهار Mini DisplayPort برای پیکربندی‌های چند مانیتور هستند. پردازنده های گرافیکی اینتل از دو نمایشگر با فرکانس 8K 60Hz، یکی با 5K 240Hz، دو نمایشگر با فرکانس 5K 120Hz یا چهار نمایشگر با فرکانس 4K 60Hz پشتیبانی می کند. در حالی که از نظر فنی می‌توانید بازی‌ها را روی این پردازنده‌های گرافیکی بازی کنید، اما برای بازی طراحی نشده‌اند.

در عوض، اینتل این موارد را برای کارهای حرفه ای و برنامه های سازنده مانند Blender، HandBrake، Premiere Pro، DaVinci Resolve Studio و بسیاری دیگر بهینه کرده است. اینتل در نظر دارد تا این گرافیک ها را برای برنامه های مهندسی و ساخت و ساز، معماری و ساخت تایید کند. این پردازنده‌های گرافیکی همچنین از شتاب کامل سخت‌افزاری AV1 پشتیبانی می‌کنند، چیزی که اینتل ابتدا صنعت می‌نامد.

پردازنده گرافیکی Mobile A30M دارای 3.5 ترافلاپس عملکرد گرافیکی، هشت هسته رهگیری پرتو و 4 گیگابایت حافظه GDDR6 خواهد بود. برای استفاده از حداکثر توان بین 35 تا 50 وات طراحی شده و خروجی های نمایشگر به پیکربندی لپ تاپ های OEM بستگی دارد. اینتل می‌گوید طیف پردازشگرهای گرافیکی Arc Pro آن اواخر امسال از شرکای موبایل و دسکتاپ در دسترس خواهد بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا