نرم افزار و اینترنت

Parallels Desktop 18 نصب ویندوز 11 را در مک های اینتل آسان می کند

Parallels آخرین نسخه Parallels Desktop را برای مک (نسخه 18) منتشر کرده است که پیشرفت های قابل توجهی را در تجربه ماشین مجازی در مک به ارمغان می آورد. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به تجربه بازی بهتر در ویندوز، پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای ProMotion و عملکرد بهتر اشاره کرد.

این بروزرسانی همچنین پشتیبانی کاملی را از بروزرسانی آینده macOS Ventura اضافه می‌کند، بنابراین نه تنها می‌توانید Parallels Desktop را روی آن اجرا کنید، بلکه قادر خواهید بود ماشین‌های مجازی macOS Ventura را نیز در Parallels ایجاد کنید. فهرست تغییرات قابل توجه است و با ساده‌تر کردن نصب ویندوز 11 روی مک‌های مبتنی بر اینتل با یک کلیک شروع می‌شود.

اکنون می‌توانید ویندوز 11 VM را راحت‌تر دانلود و نصب کنید، اما این هنوز برای مک‌های سری M اپل کار نمی‌کند، زیرا مایکروسافت به طور رسمی فایل‌های نصب را برای نسخه‌های مبتنی بر Arm ویندوز توزیع نکرده است. برای این کار، همچنان باید آخرین بیلد را از وب سایت Windows Insider دانلود کنید. با این حال، مک های سری M نیز دارای قابلیت جدیدی هستند، بنابراین می توانید نسخه ویندوز 11 مورد نظرتان را جهت نصب انتخاب کنید.

Parallels Desktop 18 همچنین از نمایشگرهای ProMotion در ماشین های مجازی ویندوز پشتیبانی بهتری دارد. اکنون، اگر مک شما دارای نمایشگر ProMotion باشد و نرخ بروزرسانی پنل را در مک اواس تغییر دهید، ویندوز به‌طور خودکار نرخ تازه‌سازی آن را برای مطابقت تغییر می‌دهد، بنابراین تجربه باید نرم‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، Parallels پشتیبانی از کنترلرهای بلوتوث را اضافه کرده، بنابراین می‌توانید کنترلری مانند کنترلر بی‌سیم ایکس باکس را متصل کنید، و هنگامی که یک VM را راه‌اندازی می‌کنید، به سادگی در ویندوز کار می‌کند. اگر با ماوس بازی می کنید، دقت بیشتری برای بازی نیز وجود دارد.

این بروزرسانی همچنین پشتیبانی از دستگاه‌های USB 3.0 را در ماشین‌های مجازی بهبود می‌بخشد، بنابراین می‌توانید از سخت‌افزاری مانند وبکم و کارت‌های ضبط برای استریمینگ داخل ماشین مجازی استفاده کنید. علاوه بر این، درایور شبکه مورد استفاده برای لینوکس و ویندوز اکنون از فریم های جامبو اترنت پشتیبانی می کند. و صحبت از لینوکس شد، آخرین نسخه Parallels Desktop پشتیبانی از بوت شبکه را برای ماشین های لینوکس مبتنی بر Arm نیز اضافه می کند.

یکی دیگر از ارتقاء قابل توجه، اگرچه این فقط در نسخه حرفه ای Parallels Desktop 18 موجود است، توانایی اختصاص رم بیشتر و هسته های CPU بیشتر به VM ویندوز خود در مک استودیو با تراشه M1 Ultra است. شما می توانید تا 18 هسته CPU و 62 گیگابایت رم را به ماشین مجازی اختصاص دهید که در نتیجه تا 96 درصد عملکرد سریعتر در ویندوز 11 ایجاد می شود. پیش از این، مک های سری M تنها می توانستند تا 8 هسته پردازنده و 32 گیگابایت رم را به ماشین های مجازی اختصاص دهند.

از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به بهبود پوشه‌های مشترک برای سازگاری بهتر با برنامه‌های ویندوز مبتنی بر اینتل در مک‌های سری M، برخی تغییرات طراحی و تنظیمات شبکه آسان‌تر که سعی در جلوگیری از خطاهای کاربر و درگیری با تنظیمات macOS دارند، نام برد. برای نسخه‌های حرفه‌ای، می‌توانید از یک خنک کننده شبکه برای شبیه‌سازی شرایط شبکه خاص در ماشین مجازی استفاده کنید، و برای نسخه Business، Single Sign-On (SSO) اکنون گزینه‌ای برای راه‌اندازی Parallels Desktop است.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا