صوتی و تصویری

معرفی ال جی از پنل 97 اینچی OLED با توانایی تولید صدا از طریق لرزش

ال‌جی دیسپلی پنل تلویزیون OLED EX 97 اینچی جدیدی را معرفی کرد که با لرزش صدای 5.1 را بدون کمک بلندگوی داخلی تولید می‌کند. این صفحه نمایش غول پیکر دارای فناوری CSO (Cinematic Sound OLED) ال جی است که قبلاً در دستگاه هایی مانند این پنل OLED قابل خم شدن 48 اینچی دیده شده بود.

CSO از یک تحریک کننده فیلم نازک که در پشت پنل اعمال می شود برای لرزاندن نمایشگر استفاده می کند و در نتیجه صدا مستقیماً از OLED بدون نیاز به بلندگوهای اضافی تولید می شود. ال‌جی دیسپلی ادعا می‌کند که سیستم 5.1 کانالی «سطح غوطه‌وری سینمایی» را ارائه می‌کند، که ادعای جسورانه‌ای است با توجه به اینکه همه صداها به جای بلندگوهای صدای فراگیر که در پشت بیننده قرار می‌گیرند، از تلویزیون می‌آیند.

در حالی که نمی‌توانیم کیفیت صدای تولید شده توسط CSO را در این پنل ال‌جی تضمین کنیم، متوجه شدیم عملکرد این فناوری در گوشی هوشمند LG G8 که در سال 2019 با این فناوری امتحان کردیم، ضعیف بود، اگرچه ممکن است اوضاع از آن زمان بهبود یافته باشد. پنل 97 اینچی LG Display از همان فناوری OLED EX موجود در جدیدترین تلویزیون های OLED پرچمدار ال جی و سایرین استفاده می کند تا تصویری روشن تر و دقیق تر ایجاد کند.

LG Display آن را بزرگ‌ترین پنل OLED می‌داند که تاکنون ساخته شده، اگرچه بخش لوازم الکترونیکی مصرفی این شرکت، LG Electronics (که تلویزیون‌های آن از پنل‌های تولید شده توسط LG Display استفاده می‌کنند)، قبلاً در ژانویه 2022 یک تلویزیون 97 اینچی OLED را بدون ویژگی صدای لرزان معرفی کرده بود. طبق گزارشات پنل جدید ال جی دیسپلی احتمالا اواخر امسال با قیمتی حدود 25000 دلار راهی بازار می شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا