موبایل و تبلت

گلکسی زد فلیپ 4 معرفی شد

سامسونگ خود را به عنوان پیشگام در گوشی‌های تاشو معرفی کرده است و گلکسی زد فلیپ 4 بهترین تلاش آن برای یک گوشی تاشو تا به امروز است. همه چیز با لولای باریک‌تر شروع می‌شود که شکاف باریک‌تری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود گوشی جمع‌وجورتر و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد.

زد فلیپ 4 در حالت بسته دارای ابعاد 84.9 در 71.9 در 17.1 میلی‌متر و در حالت باز کردن، 165.2 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر است. پنل‌های شیشه‌ای در پشت اکنون با گوریلا گلکسی ویکتوس پلاس تقویت شده‌اند، در حالی که قاب همچنان دارای آلومینیوم آرمور است. حاشیه‌های صفحه نمایش تاشو نیز بریده شده و قطر صفحه نمایش 6.7 اینچ باقی مانده است. این پنل از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز مانند مدل سال گذشته است. نسبت تصویر 22:9 و یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی دارید.

صفحه نمایش کاور 1.9 اینچی AMOLED بوده و مانند فلیپ 3 دارای وضوح 260 در 512 پیکسل است، اما سامسونگ عملکرد آن را گسترش داده است. مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی شامل پنل‌های سفارشی و تم‌هایی که با رابط کاربری اصلی تلفن همگام می‌شوند، دریافت می‌کنید. می‌توانید مستقیماً از صفحه کاور به پیام‌ها با گفتار به نوشتار و شکلک پاسخ دهید.

فهرست رو به رشدی از ویجت‌ها و کنترل‌های تنظیمات سریع وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سه مخاطب مورد علاقه خود را بدون باز کردن تلفن یا کنترل دستگاه‌های خانگی SmartThings شماره‌گیری کنید. کارت های Samsung Pay مستقیماً روی صفحه نمایش کوچک نیز قابل مشاهده خواهند بود. اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام در کنار 8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در راس آن قرار دارد.

بخش دوربین دارای یک جفت سنسور 12 مگاپیکسلی است؛ یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.8 با پیکسل های 1.8 میکرومتری که قبلاً در گلکسی اس 20، گلکسی اس 21 و گلکسی فولد 3 دیده شده بود. در مقایسه با سنسور قدیمی فلیپ 3 باید کیفیت تصویر را به شدت بهبود بخشد. دوربین فوق عریض همان ماژول 12 مگاپیکسلی است که مانند سال گذشته پشت یک لنز f/2.4 قرار دارد.

بخش نرم افزار با OneUI 4.1 مبتنی بر اندروید 12 پوشانده شده و سامسونگ گزینه های FlexMode جدید با UX بهینه شده را برای برنامه های تماس تصویری مانند Google Meet، Zoom و Facebook Messenger ارائه می دهد. تاچ پد حالت فلکس با کنترل‌های دقیق در برنامه‌های بیشتری پشتیبانی می‌شود، در حالی که چند پنجره‌ای به شما امکان می‌دهد فهرست رو به رشدی از برنامه‌ها را در هر دو نیمه صفحه اجرا کنید.

Z Flip4 یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد که نسبت به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی فلیپ 3 بیشتر است. شما همچنین می توانید تا سرعت 25 وات شارژ کنید که نسبت به سرعت 15 وات فلیپ سال گذشته پیشرفت خوبی است. زد فلیپ 4 در رنگ‌های گرافیتی، طلایی صورتی، بنفش بورا و آبی به‌صورت استاندارد در دسترس خواهد بود.  قیمت از 999 دلار/999 پوند/1099 یورو شروع می شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا