گجت و پوشیدنی

سامسونگ از گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو رونمایی کرد

سامسونگ از سری جدید گلکسی واچ 5 رونمایی کرد که بر سلامت، تناسب اندام و سبک زندگی تمرکز دارد. این سری شامل نسخه معمولی گلکسی واچ 5 (40 و 44 میلیمتری) و واچ 5 پرو (45 میلیمتری) می شود.  این اولین بار است که سامسونگ از صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود استفاده می کند. 60 درصد مقاومت بیشتری در برابر خط و خش ارائه می دهد و در کمال تعجب در هر سه مدل موجود است (به جای اینکه فقط به پرو محدود شود). این ساعت ها همچنین دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب 5ATM (و IP68 نیز) به علاوه MIL-STD-810H هستند.

ابعاد 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 در واقع 39.3 در 40.4 در 9.8 میلی‌متر، وزن 28.7 گرم و صفحه‌نمایش 1.2 اینچی (396 در 396 پیکسل) است. برای ساعت 44 میلی‌متری، این اندازه‌ها 43.3 در 44.4 در 9.8 میلی‌متر و 33.5 گرم می باشد. در نهایت، واچ 5 پرو دارای ابعاد 45.4 در 45.4 در 10.5 میلی متر و وزن 46.5 گرم است. نسخه 44 میلی‌متری و پرو دارای نمایشگر 1.4 اینچی (450 در 450 پیکسل) هستند.

هر سه حالت نمایشگر همیشه روشن دارند. با این حال، (اگر از روی تصاویر مشخص نبود) هیچ یک از اینها قاب چرخشی سخت افزاری ندارند. گلکسی واچ 5 پرو بادوام ترین و پر ویژگی ترین ساعت سامسونگ تاکنون است. به لطف Sapphire Crystal بهبودیافته، یک قاب بیرون زده که از نمایشگر محافظت می کند و یک شاسی تیتانیومی، دوام بهتری نسبت به برادران غیر حرفه ای خود دارد. بند ورزشی دارای طراحی جدید D Buckle بدون سوراخ و قابلیت تنظیم طول بدون درز است.

مدل پرو همچنین دارای بزرگترین باتری در میان گلکسی واچ با ظرفیت 590 میلی آمپر ساعت است. باتری نسخه های 40 میلیمتری و 44 میلیمتری واچ 5 به ترتیب 284 و 410 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارند. با شارژ سریع می توانید تنها در 8 دقیقه 8 ساعت عمر باتری داشته باشید. اگر نیم ساعت وقت داشته باشید، باتری تا 45 درصد افزایش می یابد.

هر سه ساعت از چیپست اگزینوس W920 استفاده می کنند که در سری واچ 4 نیز استفاده می شد. پیکربندی حافظه نیز یکسان بوده و شامل 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. مدل‌های جدید با آخرین One UI Watch 4.5 وارد بازار می‌شوند. جدای از مدل های واچ 5، فقط پرو به شما امکان می دهد یک مسیر از پیش تعیین شده (به شکل یک فایل GPX) ارائه دهید. می‌توانید داده‌های مسیر را ضبط کنید و آن‌ها را با دوستان خود که ممکن است بخواهند به همان پیاده‌روی بروند، به اشتراک بگذارید. ناوبری گام به گام فقط با لرزش یا حتی راهنمایی صوتی وجود دارد تا شما را در مسیر نگه دارد. در پایان روز، ویژگی Track Back شما را به نقطه شروع راهنمایی می کند.

به زودی، Google Maps قادر خواهد بود حتی بدون اتصال به تلفن هوشمند شما، روی ساعت کار کند. این ساعت‌ها دارای گیرنده‌های GPS، GLONASS، Galileo و BeiDou هستند. همچنین قطب نما، فشارسنج، سنسور دما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور نور در آنها وجود دارد. در حالی که اتصال LTE اختیاری است، همه ساعت‌ها دارای بلوتوث 5.2، وای‌فای دو بانده 5 a/b/g/n و NFC هستند. صحبت از برنامه ها شد، SoundCloud و Deezer اکنون پشتیبانی می شوند. اگر از Spotify استفاده می‌کنید، فقط می‌توانید از گوگل اسیستنت بخواهید مسیر را تغییر دهد.

برای نظارت بر ورزش و سلامتی، یک مانیتور اپتیکال ضربان قلب، به علاوه ECG و یک حسگر بیوالکتریکال امپدانس (BIA) وجود دارد. تجزیه و تحلیل BIA به شما امکان می دهد هدف خود را برای وزن، درصد چربی بدن و حتی عضلات اسکلتی تعیین کنید و شما را از طریق یک سری اهداف افزایشی راهنمایی می کند. پس از چند دقیقه تمرین قلبی فشرده، ساعت به شما نشان می‌دهد که چگونه ریکاوری را به حداکثر برسانید و بر اساس داده‌های از دست دادن عرق، میزان نوشیدن مایعات را توصیه می‌کند.

نظارت بر خواب دارای یک رابط طراحی مجدد است که درک آسان داده های کلیدی جمع آوری شده در هنگام خواب را ارائه می دهد، تجزیه و تحلیل عادات خواب الگوهای خواب شما را با نمادها نمایش می دهد. برنامه مربیگری خواب یک برنامه یک ماهه شخصی با ماموریت ها، چک لیست ها و گزارش های خواب ایجاد می کند تا محیط خواب کامل شما را ایجاد کند. اگر SmartThings خانه را فعال کنید، ساعت می تواند چراغ ها را خاموش کند و تهویه مطبوع و تلویزیون را روی تنظیمات از پیش تعیین شده تنظیم کند.

سری گلکسی واچ 5 امروز پیش‌سفارش می‌شود و از 26 آگوست در دسترس خواهد بود. مدل 40 میلی‌متری برای نسخه بلوتوث 280 دلار / 300 یورو و در صورت تمایل به اتصال LTE، برابر با 330 دلار / 350 یورو قیمت دارد. این ساعت در رنگ های گرافیت، نقره ای و طلایی صورتی عرضه می شود. مدل 44 میلی متری دارای پالت رنگی کمی متفاوت است: گرافیت، نقره ای، یاقوت کبود. واچ 5 پرو  از 450 دلار / 470 یورو برای مدل بلوتوث شروع می شود و تا 500 دلار / 520 یورو برای مدل LTE افزایش می یابد. شما می توانید بین تیتانیوم سیاه و تیتانیوم خاکستری یکی را انتخاب کنید.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا