موبایل و تبلت

گلکسی زد فولد 4 با دوربین های بزرگ و طراحی بهتر معرفی شد

سامسونگ می‌گوید که دو نسل اول گلکسی Z رده تاشو را عرضه کرده، نسل سوم زد فولد بر بهبود دوام، چندوظیفگی و پشتیبانی از قلم S تمرکز داشت. اکنون چهارمین فولد این سری با ارگونومی بهتر، ویژگی‌های بهره‌وری بیشتر و بهبودهای چشمگیر دوربین وارد میدان شده است.

گلکسی زد فولد 4 حدود 3.1 میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل قبلی خود است، اما پهن‌تر نیست – در حالت بسته، دقیقاً همان 67.1 میلی‌متر است. با این حال، حاشیه‌های نازک‌تر به سامسونگ این امکان را می‌دهد که صفحه نمایش را 2.7 میلی‌متر عریض‌تر کند. به علاوه نسبت تصویر آن را از یک باریک 24.5:9 به معقول تر (اگر همچنان بلند) 23:9 تغییر می دهد.

وقتی باز شد، مدل جدید 2 میلی‌متر عریض‌تر است، اما باز هم رژیم قاب به شرکت اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش 3.1 میلی‌متری عریض‌تر را نصب کند. این تاشو جدید  همچنین نازک‌تر است و اندازه آن در حالت باز 6.3 میلی‌متر و در حالت بسته 15.8 میلی‌متر می باشد (در مقابل 6.4 میلی‌متر و 16 میلی‌متر) و وزن آن 8 گرم سبک‌تر بوده و به 263 گرم می‌رسد.

در حالت باز بودن، صفحه نمایش همچنان قطر 7.6 اینچی بوده، اما نسبت تصویر اکنون 6:5 (در مقابل 6.2:5) است.مانند قبل، این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی تطبیقی تا 120 هرتز و روشنایی معمولی 1000 نیت است. ناحیه روی دوربین زیر نمایشگر دارای تراکم پیکسلی بالاتری است که باعث می شود کمتر دیده شود. ما به صفحه نمایش داخلی برمی گردیم زیرا تعدادی ویژگی بهره وری و سرگرمی برای پوشش وجود دارد، اما ابتدا اجازه دهید نگاهی دقیق تر به بقیه قسمت های گوشی داشته باشیم.

قاب از آلومینیوم آرمور ساخته شده، صفحه نمایش روکش و پنل پشتی اکنون توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود. این تلفن دارای رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب است (می‌توان آن را در عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور کرد). هر دو گوشی جدید زد به طور مستقل گواهی تا 200000 بار تا شدن را دریافت کرده اند.

دوربین سه گانه در پشت از گلکسی S22 و S22 پلاس گرفته شده است. این ماژول دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگتر است که 23 درصد نور بیشتری را جذب می کند. بهبودهای دوربین همچنین شامل OIS و EIS بهبود یافته است. دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی جدید به لطف بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری (از 2 برابر) همه چیز را نزدیکتر می کند و “زوم فضایی” دیجیتال تا 30 برابر می رسد. دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی تغییر چندانی ندید. دوربین روی صفحه نمایش کاور یک واحد 10 مگاپیکسلی (f/2.2) است و دوربین زیر نمایشگر همچنان برای خروجی تصاویر 4 مگاپیکسلی (f/1.8) به باینینگ وابسته است.

فرم فاکترو تاشو برخی از حالت های عکسبرداری منحصر به فرد را فعال می کند. به عنوان مثال، هنگام بزرگنمایی، یک «نقشه بزرگ‌نمایی» روی نیمی از صفحه نمایش مشاهده می‌کنید که کادربندی عکس را آسان‌تر می‌کند. دو نمایشگر برای پیش‌نمایش دوگانه، هم شما و هم سوژه‌تان می‌توانید قبل از زدن کلید شاتر عکس را ببینید. گلکسی زد فولد 4 دارای چیپست قدرتمند و کارآمد اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، همراه با 12 گیگابایت رم است. ظرفیت ذخیره سازی 256 یا 512 گیگابایت است، یک گزینه 1 ترابایتی در برخی مناطق منحصراً از Samsung.com در دسترس است.

ظرفیت باتری مانند گذشته در 4400 میلی آمپر ساعت است. در حالیکه سیستم شارژ همان 25 وات را حمل می کند، اما سریعتر از مدل سال گذشته است. شارژ بی سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می شود. سامسونگ با شرکای خود و به تنهایی برای ارائه یک تجربه نرم افزاری بسیار بهبود یافته کار کرد. اکنون یک نوار وظیفه شبیه به رایانه در پایین وجود دارد (شبیه DeX)، که به شما امکان دسترسی فوری به برنامه های مورد علاقه خود، برنامه های اخیر و ترکیبات یکسان برنامه را می دهد.

به عنوان مثال، می توانید فیس بوک و فیس بوک مسنجر را در کنار هم داشته باشید (یا حتی سه یا چند برنامه در یک زمان). فیس بوک خود برای صفحه نمایش 7.6 اینچی بهینه شده و تایم لاین کامل شما را به همراه منو نشان می دهد. تیم‌های یوتیوب، نتفیلکس، دیزنی پلاس و مایکروسافت تیمز بهینه‌سازی شده‌اند تا از فرم تاشو بهترین استفاده را ببرند. حالت فلکس وجود دارد – گوشی را تا نیمه در موقعیتی شبیه به لپ تاپ تا کنید. این دوربین را برای تماس ویدیویی تقویت می کند، بدون نیاز به سه پایه (اگرچه یک کیس با پایه پایه داخلی وجود دارد).

برنامه‌هایی که به‌طور طبیعی از حالت فلکس پشتیبانی نمی‌کنند، به جای آن از تاچ‌پد حالت فلکس بهره‌مند می‌شند که نیمه پایینی صفحه را به یک تاچ پد و نوار میانبر تبدیل می‌کند. S Pen امکان جدیدی را نیز در خود دارد، استخراج متن. بگویید که اطلاعات تماس شخصی را مشاهده می کنید و آدرس او را ذخیره کرده اید – فقط کافی است آدرس را با قلم برجسته کنید و آن را روی Google Maps بکشید تا به سرعت ناوبری شروع شود. مانند کپی و چسباندن است، اما با سهولت و دقت قلم S. گلکسی زد فولد 4 به زودی با قیمت 1800 دلار برای واحد 12/256 گیگابایتی (12/512 گیگابایت 1920 یورو و 12 گیگابایتی/1 ترابایت 2160 یوروی) در دسترس خواهد بود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا