آموزش

آموزش فعال کردن رمزگذاری سرتاسری در فیسبوک مسنجر

در حالیکه مدتی است که محافظت از حریم خصوصی شما به صورت آنلاین موضوع مورد توجه بوده است، چگونه از حریم خصوصی خود در حین برقراری ارتباط با دوستان و اقوام محافظت می کنید؟ تعدادی از اپلیکیشن های پیام‌رسانی وجود دارند که ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی را گسترش داده اند، با این حال، گاهی اوقات نمی‌توانید افرادی را که می‌خواهید با آنها در تماس باشید متقاعد کنید که از آنها استفاده کنند. جایگزین شما چیست؟

به عنوان مثال، اگر آنها اصرار به چت کردن با فیس بوک مسنجر داشته باشند، چه؟ می توانید با استفاده از رمزگذاری سرتاسر (E2EE) در مسنجر شروع کنید. اساساً، رمزگذاری سرتاسر به این معنی است که هیچ کس – حتی شرکت متا فیس بوک – نباید بتواند آنچه در چت شما وجود دارد را بخواند. به طور خلاصه، این امر با اختصاص یک کلید ویژه به حساب هر یک از طرفین انجام می شود. فقط حساب دارای آن کلید می تواند قفل پیام را باز کند.

در حال حاضر، متا E2EE را در پلتفرم مسنجر خود اما فقط به صورت هر چت در دسترس دارد. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد به‌زودی E2EE را به‌طور پیش‌فرض فعال کند، اما در این بین، اگر می‌خواهید مکالمه‌ای با مسنجر را آغاز کنید که می‌خواهید خصوصی نگه دارید، در اینجا نحوه روشن کردن آن آورده شده است. (روند به طور کلی برای دستگاه های اندروید و آیفون یکسان است.)

  • در اپلیکیشن مسنجر خود، Chats را در منوی پایین انتخاب کنید.
  • روی نماد ویرایش در سمت راست بالا ضربه بزنید (به نظر می رسد یک خودکار است).
  • نماد قفل را در بالا سمت راست تغییر دهید.
  • نام شخصی مورد نظرتان جهت چت را انتخاب کنید. (توجه: طبق گفته Meta، برخی از حساب‌ها وجود دارند که نمی‌توانید با E2EE استفاده کنید، مانند حساب‌های تجاری و شخصیت‌های عمومی.)

اگر قبلاً با آن شخص چت می کنید و تصمیم دارید که E2EE را فعال کنید، می توانید در داخل مکالمه، روی نماد اطلاعات (به نظر می رسد “i”) در بالا سمت راست ضربه بزنید. روی Go to secret conversation کلیک کنید. از اینجا می‌توانید به حالت Vanish نیز بروید که با بستن چت، مکالمه از بین می‌رود. در صفحه اطلاعات، برای این کار روی Vanish mode کلیک کرده و تیک آن را فعال کنید.

نکته ای که باید از آن آگاه بود این است که یک مکالمه رمزگذاری شده فقط می تواند بین افراد حاضر در آن مکالمه – و دستگاه هایی که آنها استفاده می کنند – باشد. اگر یک مکالمه رمزگذاری شده را در یک گوشی هوشمند شروع کنید، نمی توانید به دستگاه دیگری بروید و آن را ادامه دهید – باید در دستگاه دیگر وارد برنامه مسنجر شوید و آن را به صورت دستی به مکالمه اضافه کنید (سایر شرکت کنندگان خواهند بود مطلع شد که دستگاه جدیدی اضافه شده است).

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از برنامه مسنجر در کروم، سافاری و فایرفاکس در چت‌های رمزگذاری‌شده نسخه وب شرکت کنید (در فایرفاکس، از قضا، حالت خصوصی باید غیرفعال باشد).

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا