اینتل به تازگی پردازنده‌های نسل دوازدهم موبایل جدید خود را با نام HX معرفی کرد. خانواده جدید معادل موبایل های نسل دوازدهم دسکتاپ است و در انواع i5، i7 و i9 با حداکثر 16 هسته و توان پایه 55 وات عرضه می شود. اینتل می‌گوید این پردازنده‌ها از سیلیکون با کالیبر دسکتاپ در بسته‌های موبایلی استفاده می‌کنند تا «سطح عملکرد بالایی را برای گردش‌های کاری حرفه‌ای» ارائه دهند.

پردازنده‌های HX نسل دوازدهم اینتل از فناوری هسته هیبریدی جدیدی استفاده می‌کنند که این شرکت قبلاً معرفی کرده بود. کاربران می توانند مدلی با حداکثر 16 هسته (8 کارایی و 8 کارایی) و 24 رشته انتخاب کنند. طبق برگه مشخصات، پردازنده ها تا 128 گیگابایت رم DDR4-3200، LPDDR4-4267، DDR5-4800 و LPDDR5-5200 رم ECC را پشتیبانی می کنند. یکی دیگر از جنبه های قابل توجه سریHX این است که اینتل اجازه اورکلاک کردن حافظه و هسته ها را برای عملکرد بیشتر می دهد.

از نظر اتصال، پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل HX 48 خط PCIe (x16 Gen5 + x20 Gen4 + x12 Gen3) را ارائه می‌کنند که به طور موثر به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 4 SSD (در مجموع 16 ترابایت) را به طور همزمان اجرا کنند. همچنین از دو کنترلر مجزای تاندربولت 4 با توان خروجی 40 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می شود. اینتل می گوید پردازنده های جدید تا 17 درصد سریعتر از پردازنده های نسل قبلی HK در کارهای تک رشته ای و تا 64 درصد در سناریوهای چند رشته ای کار می کنند.

تولیدکنندگان اصلی کامپیوتر، ورک استیشن های مبتنی بر اینتل HX خود را امسال عرضه خواهند کرد. منتظر مدل هایی از دل، اچ پی، لنوو و دیگران باشید. اینتل همچنین یک درایور را برای پشتیبانی از این پردازنده های جدید در قالب به‌روزرسانی جدید درایور Intel Graphics 30.0.101.1960 که اوایل امروز منتشر شد، در دسترس قرار داده است، که همچنین تعدادی از مشکلات مربوط به بازی را در چیپ‌ست‌های پشتیبانی‌شده برطرف می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *