موبایل و تبلت

سنسور 200 مگاپیکسلی OmniVision OVB0A معرفی شد

شرکت OmniVision که یکی از رقبای اصلی سامسونگ و سونی در بازار حسگرهای دوربین به شمار می‌رود امروز حسگر 200 مگاپیکسلی جدیدی با عنوان OVB0A را معرفی کرد که انتظار می‌رود در طی ماه‌های آینده بتواند در بخشی از گوشی‌های پرچمدار و بالارده به کار گرفته شود. چندین پیشرفت را نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد و تا آنجا که می تواند جمع و جور است. این سنسور دوربین دارای وضوح پیشرو در کلاس خود، فوکوس خودکار بهبود یافته و عملکرد در نور کم است. این سنسور دارای حداکثر جذب نور با کمترین پیکسل در میدان است. طبق گفته سازنده، بهترین عملکرد در نور کم را در کلاس خود دارد.

سنسور پریمیوم جدید دارای اندازه 1/1.395 اینچ بوده که کمی کوچکتر از نسل قبلی خود است. این دوربین دارای پیکسل‌های 0.56 میکرومتری Omnivision است که کوچک‌ترین نمونه برای فناوری تصویربرداری موبایلی است. شرکت سازنده اعلام کرده که سنسور OVB0A دارای 100 درصد قابلیت شناسایی فاز چهارگانه است و بازدهی بالای کوانتومی آن سبب می‌شود عملکردی عالی و مثال زدنی را از آن شاهد باشیم. اگرچه سنسور جدید شرکت OmniVision نسبت به محصول پیشین آن ابعاد کوچکتری دارد اما همچنان قادر است طیف کامل و جامعی از نورهای محیط اطراف خود جمع آوری کند.

Omnivision می گوید سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی جدید در سه ماهه چهارم سال 2022 در دسترس مشتریانش قرار خواهد گرفت. خاطرنشان می شود که OVB0B هنوز در هیچ دستگاه تلفن همراه در بازار استفاده نشده است. در این صورت، می‌توان انتظار داشت که OVB0A در یک دستگاه تلفن همراه بسیار طولانی‌تر استقرار یابد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا