موبایل و تبلت

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 را تمدید کرد

مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از نسخه های قدیمی ویندوز 10 را بدلیل شیوع بیماری کرونا تمدید کرد. طبق اعلام رسمی مایکروسافت، در ابتدا این کمپانی قصد داشت پشتیبانی از نسخه 1809 یا آپدیت ماه اکتبر ویندوز 10 که در سال 2018 منتشر شده است، را در روز 12 می 2020 (23 اردبیهشت) متوقف کند.

حالا با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات عدیده‌ای که مشتریان و سازمان‌ها با آن رو برو هستند، این کمپانی تصمیم گرفته پشتیبانی از نسخه 1809 ویندوز 10 را تا 10 نوامبر 2020 (20 آبان) تمدید کنید. به این ترتیب کاربران نسخه 1809 ویندوز 10 تا تاریخ یاد شده وصله‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد. این تغییر شامل نگارش‌های Home ،Pro ،Pro Education ،Pro for Workstations و IoT Core ویندوز 10 می‌شود. به این ترتیب اگر شما هم از نسخه 1809 ویندوز 10 استفاده می‌کنید، تا 6 ماه و 26 روز دیگر فرصت استفاده از آن را دارید اما پس از آن باید به فکر مهاجرت به یکی از نسخه‌های جدیدتر باشید تا وصله‌های امنیتی را دریافت کنید.

با این حال مایکروسافت هیچ تصمیمی مبنی بر پایان دادن به پشتیبانی از نسخه‌های آفیس ۲۰۱۰، Project 2010، نسخه مک آفیس ۲۰۱۶ و آفیس ۲۰۱۳ ندارد. تاخیر در پایان پشتیبانی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ برای بسیاری از مهندسین IT حیاتی به حساب می‌آید، زیرا اکنون در حال ارائه روش‌‌‌های دورکاری به همکاران خود هستند. همچنین این تاخیر بدان معنا خواهد بود که پچ‌ها و آپدیت‌ها هنوز هم برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ منتشر می‌شوند. مایکروسافت می‌گوید که با توجه به شرایط موجود و تغییر و تحولات آن، «به مشتری‌های خود گوش می‌دهد» و در صورتی که شرایط باز هم تغییر کند، آن را در وب سایت خود اعلام می‌کند.

منبع
microsoft
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا