سونی در حال ارتقای سطح گیم پدهای پلی استیشن 5 خود با DualSense Edge است. کنترلر دوال سنس اج را می‌توان یک نسخه رده بالا با امکانات شخصی سازی فراوان معرفی کرد که در کنترلر استاندارد دوال سنس یافت نمی‌شود.

از نظر ظاهری قابل توجه ترین تغییر بین کنترلر جدید و DualSense معمولی قاب جلویی با طرح جدید در بالای جوی استیک است که اکنون در Edge به رنگ مشکی و مات درآمده و همچنین لوگوهای چهارگانه پلی استیشن نیز بر روی آن طراحی شده است. در نتیجه‌‌ی این تغییرات ظاهری، تشخیص اینکه آیا کنترلر معمولی یا نوع Edge در دستان یک نفر است بسیار آسان خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های جدید این کنترلر Ultra-Customizable Controls است که به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا عملکرد دکمه ها را در تمام سطوح کنترلی غیرفعال کنند و یا کامل تغییر دهند، همچنین با استفاده از این ویژگی گیمر می‌تواند حساسیت جوی استیک دسته را نیز تنظیم کند. در نسل جدید این کنترلر کاربر همچنین قادر خواهد بود برای پاسخگویی بهتر عملکرد دکمه ها را ارتقا دهد.

سونی همچنین برای این دسته قابلیت ذخیره چندین پروفایل تنظیم کنترلر را بسته به نیاز گیمر و نوع بازی او اضافه کرده و علاوه بر این، دکمه جدید Fn در Edge افزوده شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در حین بازی بلافاصله پروفایل کنترلر خود را تغییر دهد و یا اقدامات دیگر، مانند تنظیم صدای بازی، بررسی چت‌ها و موارد دیگر را انجام دهد. متأسفانه خبری از اعلام قیمت DualSense Edge سونی نیست و باید چند ماه دیگر برای معرفی کامل و آغاز فروش آن صبر کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *