لپ تاپ

ایسر از کروم بوک Vero 514 سازگار با محیط زیست را معرفی کرد

ما دستگاه‌های کروم بوک را یکبار مصرف نمی‌دانیم، اما بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از آنها قیمت را بر پایداری ترجیح می دهند. با این حال، ایسر ادعا می کند که آنها باید به اندازه برخی از همتایان رده بالاتر خود با این سیاره مهربان باشند. این شرکت اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم را در خط تولید سازگار با محیط زیست Vero خود با نام Chromebook Vero 514 معرفی کرده است.

همانند همتایان ویندوزی خود، این دستگاه قابل حمل 14 اینچی از همان ابتدا برای تعمیر و بازیافت طراحی شده و ردپای محیطی نسبتاً کمی دارد. حدود 30 درصد از شاسی Vero 514 از پلاستیک بازیافتی پس از مصرف ساخته شده و این میزان برای درب کلید و بلندگوها به 50 درصد می رسد. ایسر می‌گوید که سطح تاچ پد کاملاً از پلاستیک “محصول اقیانوس” ساخته شده و با درجه نظامی (تا 4 فوت) به کروم‌بوک کمک کند تا از سقوط به زمین سالم به در ببرد. پوشش پایین به لطف پیچ های استاندارد نسبتاً آسان است که تعمیر یا ارتقاء رایانه را امکان پذیرتر می کند.

از لحاظ مشخصات، کروم بوک Vero 514 از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core استفاده می‌کند و نمایشگر 1080p با پوشش 100 درصدی فضای رنگی sRGB دقیق است (اگر با روشنایی 300 نیت کمی کم‌رنگ باشد). هنوز مشخص نیست که آیا رایانه می تواند تا 10 ساعت عمر باتری تخمینی خود را ارائه دهد یا خیر، اما پشتیبانی از شارژ سریع می تواند ظرف 30 دقیقه شما را به 50 درصد ظرفیت برساند. دو درگاه USB-C، یک پورت USB-A و HDMI نیز شانس خرید دانگل را کاهش می‌دهند.

کروم بوک Vero 514 در اکتبر امسال با قیمت 500 دلار به آمریکا و یک ماه بعد با قیمت 599 یورو به اروپا ارسال می شود. این مطمئناً گران‌تر از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کروم‌بوک‌ها است، اما ایسر به وضوح شرط می‌بندد که طراحی سبزتر ارزش برتری را دارد. در حالت ایده آل، بدنه آماده تعمیر لپ تاپ باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود – می توانید به جای اینکه به دنبال جایگزینی بسیار پرهزینه تر باشید، آن را تعمیر کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا