فناوری

مایکروسافت از راه اندازی دیتاسنتر جدید در قطر خبر داد

مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که یک دیتاسنتر جدید در مرکز قطر راه اندازی می کند. به گفته مایکروسافت دیتاسنتر جدید شرکت 36000 شغل جدید را طی پنج سال آینده ایجاد می کند و به اقتصاد کشور 18 میلیارد دلار رونق می دهد.

لانا خلف، مدیر بخش کشوری مایکروسافت، در توضیح این خبر گفت:

قطر با سابقه طولانی خود به عنوان اولین پذیرنده فناوری، راه حل های ابری را به طور کامل پذیرفته و کل صنایع را برای توسعه یک اقتصاد دیجیتال جدید و پیشرفته متحول کرده است. اعلامیه امروز این کشور را قادر می‌سازد تا این نوآوری‌های پیشگامانه را به جهان ببرد، جایگاه خود را به عنوان یک رهبر در تحول دیجیتال به نمایش بگذارد و جایگاه قطر را به عنوان یک قطب جهانی برای نوآوری تقویت کند.

مانند سایر کشورهای خاورمیانه، قطر نیز به شدت بر تولید گاز و نفت متکی است. با این حال قطر تصمیم گرفته که اقتصاد خود را تا 2030 متحول کند. از این رو به کشور کمک می کند تا برای آینده ای آماده شود که در آن خودروهای الکتریکی برجسته تر شده و تقاضا برای نفت کاهش یافته است.

مایکروسافت گفت که مرکز داده جدید به رفع نیاز روزافزون کشور به محاسبات با کارایی بالا و دسترسی مطمئن به خدمات مایکروسافت کمک خواهد کرد. مراکز داده از امروز برای استفاده با Microsoft Azure و Microsoft 365 در دسترس هستند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا