نرم افزار و اینترنت

مسیرهای سازگار با محیط زیست گوگل مپس به 40 کشور اروپایی می آیند

اکتبر گذشته، گوگل مسیرهای رانندگی جدید و سازگار با محیط زیست را به Maps اضافه کرد. در آمریکا، می‌توانید مسیری را انتخاب کنید که مواردی مانند ازدحام را در نظر بگیرد و مسیرهایی را که برای مصرف سوخت شما مناسب است، پیدا کند. به عنوان بخشی از تعداد معدودی از اعلامیه های Maps امروز، گوگل می گوید که این ویژگی تقریباً در 40 کشور اروپایی در دسترس خواهد بود، اگرچه هنوز لیستی از همه جاهایی که در دسترس خواهد بود، ارائه نشده است. گوگل قبلا این ویژگی را به نقشه های کانادا و آلمان اضافه کرده بود.

درست مانند آمریکا، این مسیرها اغلب سریعترین نیستند، بنابراین باید بین سرعت اولویت نهایی خود انتخاب کنید. هر دو مسیر را به شما نشان می‌دهد و زمانی که اختلاف زمان کم باشد، به‌طور پیش‌فرض گزینه سازگارتر با محیط زیست را انتخاب می‌کند. اما اگر می‌خواهید همیشه سریع‌ترین مسیر را به‌طور پیش‌فرض تنظیم کنید، می‌توانید این کار را در تنظیمات Google Maps انجام دهید.

صرف نظر از اینکه از این ویژگی در آمریکا، کانادا یا اروپا استفاده می‌کنید، گوگل همچنین تنظیمات برگزیده جدیدی را در نظر گرفته که به شما امکان می‌دهد به اپلیکیشن بگویید چه ساعتی از وسیله نقلیه رانندگی می‌کنید. شما می توانید مشخص کنید که خودروی شما با گاز (یا گازوئیل) کار می کند، خودروی هیبریدی یا تمام الکتریکی است. این روی مسیرهای خاص تأثیر می گذارد، اگرچه هنوز نمی توانیم بگوییم که چقدر متفاوت خواهند بود. همانطور که اغلب در مورد بروزرسانی‌های گوگل اتفاق می‌افتد، این شرکت می‌گوید این ویژگی جدید در هفته‌های آینده منتشر می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا