موبایل و تبلت

مایکروسافت در حال آزمایش تسک بار تبلت پسند در ویندوز 11 است

مایکروسافت در آخرین پیش نمایش ویندوز 11 تسک بار تبلت پسند خود را دوباره معرفی می کند. تسک بار اولین بار در ماه فوریه در کنار سایر ویژگی‌های جدید ارائه شده برای عرضه نهایی در ویندوز 11 معرفی شد، اما بعداً برای توسعه داخلی بیشتر کشیده شد. مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که نوار وظیفه بخشی از بروزرسانی است که برای ویندوز اینسایدر در کانال توسعه‌دهنده منتشر می‌شود و فقط برای رایانه‌های قابل استفاده به عنوان تبلت‌هایی مانند 2 در 1 است (نه لپ‌تاپ یا رایانه‌های دسکتاپ).

نوار وظیفه به گونه‌ای طراحی شده که زمانی که کاربر تبلت از آن استفاده نمی‌کند پنهان شود و فضای مورد نیاز بیشتری برای صفحه نمایش فراهم کند. وقتی جمع می‌شود، موارد «بحرانی» مانند زمان و درصد باتری را روی آن نشان می‌دهد. وقتی گسترش می‌یابد، چندین برنامه، ویجت و دکمه Start را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد هنگام استفاده برای لمس مناسب‌تر است. نوار وظیفه به گونه‌ای طراحی شده که وقتی اتصال آن قطع می‌شود یا وقتی صفحه‌کلید روی دستگاه 2 در 1 تا می‌شود، به موقعیت بهینه‌اش بازگردد.

مایکروسافت همچنین در آخرین به‌روزرسانی خود، به‌ویژه در System Tray، ویژگی‌های دیگری را که روی دستگاه‌های غیر 2 در 1 کار می‌کنند، ارائه می‌کند. آخرین بروزرسانی، نمادها و تصاویر متحرک را با افزودن آنها به نوار کناری، هنگامی که روی گزینه‌های منو می‌روید، به برنامه تنظیمات خود می‌آورد. این بروزرسانی‌ها همچنین شامل برخی رفع اشکال در تنظیمات، ابزارک‌ها، مدیر وظیفه و پنجره می‌شوند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا