پس از گذشت پنج سال از بریدگی، جدیدترین سری آیفون 14 پرو اپل بالاخره بروزرسانی طراحی مورد انتظار را به ارمغان آورد. در بالای صفحه نمایش اکنون بریدگی قرص شکل جدید قرار دارد که رسما جزیره پویا نامیده می شود. اما جزیره پویا اپل در واقع چه می کند؟ چه تفاوتی با بریدگی آیفون 13 پرو دارد؟ و مهمتر از همه، آیا ارزش خرید آیفون 14 پرو را دارد؟ بیایید دریابیم.

آشنایی با Dynamic Island

Dynamic Island نام بریدگی قرص شکل جدید در آیفون 14 پرو و پرو مکس است. متأسفانه در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس که هنوز با بریدگی قدیمی خوب عرضه می شوند، وجود ندارد. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که برش فقط برای زیبایی شناسی وجود دارد؛ در حالیکه این یکی از دلایل بوده، در واقع کاملاً کاربردی است.

برای شروع، بریدگی دارای سنسور دوربین جلوی جدید 12 مگاپیکسلی f/1.9 با فوکوس خودکار و عملکرد 38 درصدی بهتر در نور کم است. همراه با الگوریتم تصویر جدید به نام Photonic Engine، آیفون 14 پرو اکنون می تواند پردازش Deep Fusion اپل را روی تصاویر فشرده نشده اعمال کند. ترکیب همه اینها به ارائه رنگ های روشن تر و حفظ جزئیات بیشتر در سلفی های شما کمک می کند.

اما شاید چشمگیرترین چیز در مورد ویژگی جزیره پویا اپل این است که چگونه می تواند به طور مستقیم به اشکال مختلف تبدیل شود تا انواع اطلاعات قابل مشاهده را نمایش دهد. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن خود را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهید، AirPods خود را متصل می‌کنید، به Face ID دسترسی پیدا می‌کنید یا شارژر خود را وصل می‌کنید، بریدگی بزرگ می‌شود و فعالیت را نمایش می‌دهد و سپس بلافاصله به حالت عادی باز می‌گردد.

همچنین، اگر فعالیتی در پس‌زمینه در حال انجام باشد، مانند تماس، فهرست پخش، پادکست یا تایمر، بریدگی تا پایان باز می‌ماند. می‌توانید برای رفتن به اپلیکیشن روی آن ضربه بزنید یا برای بررسی گزینه‌ها، آن را به مدت طولانی فشار دهید تا مولتی تسکینگ بهتری انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر هنگام پیمایش در فید اینستاگرام خود تماسی دریافت کنید، بریدگی برای نشان دادن اینکه چه کسی تماس می‌گیرد و گزینه قبول یا رد کردن آن را به شما نشان می‌دهد گسترش می‌یابد. هنگامی که تماس را دریافت کردید، بریدگی در طول مدت تماس باز می شود. می‌توانید برای دسترسی به گزینه‌های مختلف برای قطع تماس، تغییر به فیس تایم، بی‌صدا کردن خود و موارد دیگر، بریدگی را طولانی فشار دهید.

به طور مشابه، اگر در حین خواندن کتاب الکترونیکی به موسیقی گوش می دهید، می توانید برش را به مدت طولانی فشار دهید تا گزینه های توقف آهنگ، پرش به جلو یا عقب، یا پرش به قسمت خاصی از آهنگ را ببینید. و اگر چندین فعالیت در پس‌زمینه در حال انجام باشد، جزیره پویا آیفون 14 پرو حباب دایره‌ای جدیدی را در کنار بریدگی قرص شکل تشکیل می‌دهد. همه اینها بدون خروج از برنامه ای که در آن هستید.

آیا جزیره پویا بهتر از یک سوراخ پانچ است؟

ابتدا بدیهیات را تصدیق کنیم. بله، جزیره پویا آیفون 14 پرو در هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن، در واقع بیشتر قابل توجه و به طور بالقوه مزاحم است. از دیدگاه صرفاً زیبایی شناختی، سوراخ پانچ بهتر است، چراکه فضای کمتری از نمایشگر را اشغال کرده و و راحت تر فراموش می شود. آنچه گفته شد، چیزی که جزیره پویا اپل از نظر زیبایی شناسی فاقد آن است، در عملکرد آن را جبران می کند.

همانطور که بیشتر توسعه دهندگان شخص ثالث برنامه های خود را برای استفاده از بریدگی جدید تغییر می دهند، عملکرد این جزیره پویا همچنان بهبود می یابد. و حتی اگر یک سازنده گوشی اندرویدی سعی کند این طرح را کپی کند، تکرار آن با همان روانی و موفقیت اپل بسیار بعید است. چرا؟ زیرا توسعه دهندگان برنامه نمی توانند برنامه های خود را مطابق با هر گوشی اندرویدی تغییر دهند و با توجه به نرم افزار اختصاصی iOS انجام این کار در آیفون ها آسان تر است. این چیزی است که جزیره دینامیک اپل را بسیار خاص می کند و چرا باید به فکر خرید آیفون 14 پرو باشید.

Dynamic Island چهره جدید آیفون است

مسلماً Dynamic Island در آیفون 14 ارتقاء بزرگی نسبت به بریدگی ندارد، اما به دور از یک حقه است. انیمیشن‌های مایع اطراف بریدگی قرص‌شکل، اندازه بزرگ آن را جبران می‌کنند و در عین حال بررسی اطلاعات قابل مشاهده و چند کار را آسان‌تر می‌کنند. این بدان معنا نیست که در حال حاضر چندوظیفگی در آیفون‌ها آسان‌تر از تلفن‌های اندرویدی است. با این حال، اجرای جزیره پویا توسط اپل به قدری یکپارچه است که نیازی به باز کردن پنل اعلان‌ها ندارید، و بریدگی به نظر یک انتخاب عمدی طراحی است تا آزاردهنده.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *