امروز سامسونگ برنامه های آینده خود را در تجارت تولید تراشه اعلام کرد. دکتر Si-young Choi، رئیس شرکت Foundry Business در مورد نقشه راه تولید تراشه سامسونگ به جزئیات پرداخت. طبق برنامه‌های سامسونگ، باید انتظار داشته باشیم که تراشه‌های 2 نانومتری در سال 2025 تولید شوند، در حالی که تراشه‌های 1.4 نانومتری در سال 2027 عرضه می‌شوند.

در آن دوره، سامسونگ قصد دارد سبد ریخته گری خود را تا 50 درصد گسترش دهد و شامل تراشه های غیر همراه مانند تراشه های محاسباتی با کارایی بالا یا تراشه های مورد استفاده در صنعت خودرو می شود. این در واقع به این معنی است که سامسونگ تولید گره های پیشرفته خود را سه برابر خواهد کرد. سامسونگ با تغییر استراتژی کاملاً جدید به نام Shell-First قادر به انجام این کار خواهد بود.

این اساساً به این معنی است که توسعه‌های فاب در آینده ابتدا بر ساخت اتاق‌های به اصطلاح تمیز متمرکز خواهند شد. این خود ساختمان بدون تجهیزات مورد نیاز برای تولید تراشه است. همچنین به غول فناوری این امکان را می دهد که با تولیدات آتی خود انعطاف بیشتری داشته باشد و خطوط تولید را سریعاً تغییر کاربری دهد. تأسیسات آزمایشی این رویکرد در تیلور، تگزاس با قیمت 17 میلیارد دلار در حال ساخت است.

سامسونگ همچنین بروزرسانی فرآیند بسته‌بندی تراشه X-Cube خود را که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد، به ما ارائه کرد. این امکان را می‌دهد تا تراشه‌های متعدد را باریک‌تر روی هم قرار دهیم. اولین سخت‌افزار بسته‌بندی سه‌بعدی X-Cube با اتصال بین micro-bump برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده و در سال 2026، طراحی برآمدگی کم خواهد بود. این فرآیند همچنین امکان طراحی تراشه سفارشی متناسب با نیازهای خاص مشتری را فراهم می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *