فناوری

نحوه استفاده از نسخه وب گوگل ارث به عنوان یک ابزار پرزنتیشن

گوگل ارث فقط یک ابزار ناوبری جالب نیست. همچنین می‌توانید از آن برای پرزنتیشن هایی که مکان‌های واقعی را در بر می‌گیرند استفاده کنید. این برنامه دارای یک ویژگی داخلی فقط برای این منظور است. فرض کنید شما یک روزنامه‌نگار مسافرتی هستید و می‌خواهید زمانی که برای مشتریان جدید صحبت می‌کنید، بتوانید نشان دهید که کجا در سراسر جهان بوده‌اید. در این مقاله یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ایجاد چنین پرزنتیشن هایی در گوگل ارث را به شما نشان خواهیم داد.

1. گوگل ارث و درایو را دریافت کنید

اکنون می‌توانید از گوگل ارث در هر مرورگری استفاده کنید، نه فقط کروم. اگر قبلاً این برنامه را امتحان نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Google Earth درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. از آنجا، دکمه Launch Earth را بزنید تا با حساب گوگل خود وارد شوید. همچنین، این برنامه عمدتاً از گوگل درایو برای ذخیره پروژه‌هایی که ایجاد می‌کنید، استفاده می‌کند، بنابراین ایده خوبی است که قبل از اولین پرزنتیشن خود یک حساب ایجاد کنید.

2. گوگل ارث را اجرا و ابزار Projects را پیدا کنید

هنگامی که به Google Earth وارد شدید، سیاره دیجیتال ما با چندین ویژگی در نوار کناری سمت چپ، مانند سبک‌های نقشه و ابزار گوگل برای اندازه‌گیری مساحت و مسافت، روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. نماد Projects را انتخاب کنید و با فرض اینکه قبلاً ارائه ای ندارید، روی Create کلیک کنید و سپس انتخاب کنید که آیا می خواهید پروژه جدید را در Google Drive ذخیره کنید یا به عنوان یک فایل KML (مخفف Keyhole Markup Language، یک فایل XML است که حاوی اطلاعات جغرافیایی است) ذخیره شود.

به عنوان ساده‌ترین روش، گزینه Google Drive را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا Google Earth به حساب شما پیوند بخورد. پس از ایجاد پروژه، روی نماد Pin to Earth آن کلیک کنید تا مطمئن شوید که همیشه می توانید آن را هنگام ورود به سیستم پیدا کنید.

3. به پروژه خود عنوان و توضیحات بدهید

برای نامگذاری و توصیف ارائه جدید خود با پر کردن دو فیلد موجود وقت بگذارید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، آنها می توانند به شما کمک کنند تا هدف یا جزئیات هر پروژه را به خاطر بسپارید.  در داشبورد خود، چند گزینه دیگر در بالای عنوان و توضیحات خود دارید. می توانید پروژه را به اشتراک بگذارید، بارگیری مجدد یا حذف کنید، همچنین آن را کپی کنید، آن را به عنوان یک فایل KML دانلود کنید، یا آن را برای محتوای نامناسب گزارش کنید.

4. مکان ها را به پرزنتیشن گوگل ارث خود اضافه کنید

در زیر عنوان و توضیحات پروژه شما دکمه ویژگی جدید وجود دارد که منوی بسیاری از ابزارهای دیگر را باز می کند. برای پین کردن مکان‌های مورد علاقه، می‌توانید از Search to add place یا Add placemark استفاده کنید. مورد دوم مخصوصاً اگر مکان مورد نظر شما برای گوگل مبهم باشد، خوب است. مکانی که جستجو کرده اید قبلاً برخی از جزئیات ارائه شده توسط گوگل را نشان می دهد که می توانید با کلیک کردن روی Replace آنها را تغییر دهید. مکان‌مارک‌های شما از ابتدا خالی هستند.

گزینه سوم این است که روی یک مکان بزرگنمایی کنید، وارد Street View شوید و روی Capture this view کلیک کنید. سپس می توانید پس از ویرایش جزئیات آن مکان را به پروژه خود اضافه کنید. از این برای دریافت نمای ماهواره ای گوگل ارث از خانه خود یا نقطه عطفی از سفرهای خود استفاده کنید که ارزش اشتراک گذاری دارند.

هر سه روش به شما امکان می‌دهند مکان‌هایی را که انتخاب می‌کنید ویرایش کنید. این شامل:

  • نام بردن و توصیف آنها
  • ویرایش تایپ فیس
  • افزودن تصاویر و ویدیوها
  • شخصی کردن نماد و رنگ مکان نشان خود
  • اندازه جعبه اطلاعات خود را انتخاب کنید
  • پیش نمایش نمایش مکان

وقتی تمام شد، فقط روی پیکان برگشت کلیک کنید – گوگل به طور خودکار پروژه شما را ذخیره می کند. هر مکانی که به ارائه خود اضافه می کنید به لیست نشانگرهای آن می پیوندد که می توانید به راحتی آنها را انتخاب و در صورت لزوم ویرایش کنید.

5. مکان ها را با خطوط متصل کنید

به عنوان یک روزنامه نگار مسافرتی، ممکن است بخواهید تعداد پروازهایی را که در سال گذشته از پایگاه اصلی خود انجام داده اید یا توقف هایی که در طول یک سفر جاده ای طولانی انجام داده اید را نشان دهید. برای این کار می‌توانید از ابزار خطوط Google Earth استفاده کنید. برای انجام این کار، Draw line or shape را از منوی ویژگی جدید انتخاب کنید. روی مکان هایی که می خواهید علامت گذاری کنید کلیک کنید، خطوطی به طور خودکار بین آنها ظاهر می شود.

Enter را بزنید تا شکلی که ساخته اید ذخیره شود و به ویرایشگر آن دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شکل خود را به شکل مربع یا مثلث ببندید، می توانید پر کردن و همچنین طرح کلی آن را سفارشی کنید.

ابزار دیگری که پروژه شما را جالب می کند دکمه Tilt the view است که زاویه شما را بین دو بعدی و سه بعدی تغییر می دهد. در حالی که در ویرایشگر یک مکان هستید، بهترین دیدگاه را انتخاب کنید و روی Capture this view کلیک کنید – این همان چیزی است که وقتی به مکان ارائه خود می پرید دریافت خواهید کرد.

6. اسلایدها را به پرزنتیشن خود اضافه کنید

اگر در سفرهای خود عکس می گیرید، می توانید آنها را به ارائه Google Earth خود اضافه کنید تا افراد و مناظری را که با آنها روبرو می شوید به اشتراک بگذارید و داستان هایی از سفرنامه خود ایجاد کنید. در منوی New feature، گزینه Fullscreen slide را انتخاب کنید. تصویر یا ویدیوی خود را آپلود کنید، هر متنی را که می خواهید اضافه کنید، رنگ پس زمینه را انتخاب کنید و اسلاید را پیش نمایش کنید.

چندین مورد از این تصاویر را در طول ارائه اضافه کنید تا تجربه را غنی تر کنید. این به ویژه برای پروژه های خلاقانه تر در Google Earth، مانند آموزش یا برنامه ریزی یک کتاب مفید است.

7. ویژگی های پرزنتیشن خود را به اطراف منتقل کنید

وقتی همه مکان‌ها، خطوط و اسلایدهایی را که برای پروژه خود نیاز دارید در اختیار دارید، هر مورد را نگه دارید و به سمت بالا یا پایین فهرست حرکت دهید تا ترتیب آن را تنظیم کنید. پرزنتیشن از بالا به پایین پخش می شود، بنابراین نحوه چیدمان همه موارد خود بر تأثیر و جریان ارائه شما تأثیر می گذارد. اگر می‌خواهید هنگام پرزنتیشن یک مورد را رد کنید، روی نماد Hide feature در کنار آن کلیک کنید. برای بازگرداندن آن، از همان نماد استفاده کنید.

توجه داشته باشید که می‌توانید از طریق منوی ویژگی جدید نیز پوشه‌هایی ایجاد کنید، اما این پوشه‌ها در ارائه تداخل دارند، بنابراین بهتر است به جای مخفی کردن جداگانه، از آنها برای ذخیره موارد استفاده نشده استفاده کنید.

8. پروژه خود را ارائه دهید

در حالی که همه چیز مرتب است، دکمه Present را بزنید. متأسفانه، گوگل ارث پاورپوینت نیست، بنابراین نمی‌توانید انتقال‌ها را خودکار یا تسریع کنید، متن و تصاویر را متحرک کنید و غیره. همچنین محدودیت‌هایی برای تعداد دفعات بروزرسانی گوگل ارث وجود دارد.

با این حال، شما همچنان با ارائه‌ای بسیار جالب مواجه می‌شوید که از جایی به مکان دیگر در سراسر جهان پرواز می‌کند، بسته به آنچه که به عنوان یک روزنامه‌نگار سفر ارائه می‌دهید، گهگاه با اسلایدهایی که می‌توانند حاوی عکس‌ها یا حتی نمودارها باشند، شکسته می‌شوند. به خاطر داشته باشید که پرش بین مکان‌ها می‌تواند سرگیجه‌آور باشد، بنابراین موارد ارائه خود را با دقت انتخاب کنید، همچنین جزئیاتی را که به آن‌ها اضافه می‌کنید و چه منظره‌ای را برای هر مکان ثبت می‌کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا