گجت و پوشیدنی

متا از هدست واقعیت مجازی Quest Pro رونمایی کرد

متا در جریان رویداد Meta Connect 2022 از هدست واقعیت مجازی گران قیمت خود با نام Quest Pro پرده برداشت که اولین تلاش این شرکت در ساخت هدست واقعیت مجازی بوده که برای کاربران حرفه ای طراحی شده است. این یک ارتقاء چشمگیر برای سخت افزار قدیمی Quest 2 است زیرا متا به تلاش برای آینده ای که حول متاورس متمرکز است ادامه می دهد.

صفحه نمایش Quest Pro بسیار بهبود یافته و باریک تر شده، گرچه سنگین تر است، اما متعادل تر است، که متا می گوید تجربه راحت تری را ارائه می دهد. Quest Pro نه تنها بهتر به نظر می رسد، بلکه سخت افزار بسیار پیشرفته تری نیز دارد. هدست واقعیت مجازی Quest Pro به تراشه کوالکام اسنپدراگون XR پلاس مجهز شده که در همکاری با کوالکام برای عملکرد گرافیکی بهتر بهینه شده است. در کنار این تراشه کنترلرهای لمسی پیشرفته و حسگرهای داخلی به رهگیری بهتر حرکت دست کمک می‌کنند. لنزهای دستگاه نیز برای بهبود تجربه بصری بهبود یافته‌اند.

همچنین دارای حافظه رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی می باشد. متا برای تولید نرم‌افزارهای بهینه شده برای کاربردهای VR، با شرکت‌هایی همچون مایکروسافت همکاری می‌کند. اپلیکیشن‌های مایکروسافت شامل Teams ،Microsoft 365 suite و Xbox Cloud Gaming برای هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro در دسترس خواهند بود.

صفحه نمایش جدید دارای Local Dimming برای 75 درصد کنتراست بیشتر است و 37 درصد پیکسل بیشتر در هر اینچ نسبت به Quest 2 دارد. به گفته متا Quest Pro دارای رزولوشن 1800 در 1920 پیکسل در هر چشم با نرخ تازه سازی 90 هرتز است. تراکم پیکسلی بیشتر 25 درصد وضوح در مرکز دید شما را بهبود می بخشد و لنزهای تصفیه شده 50 درصد وضوح بهتری را در دید محیطی ارائه می دهند.

متا به فروش و پشتیبانی Quest 2 به‌عنوان گزینه‌ای کم‌هزینه برای بازی و رسانه‌های اجتماعی ادامه خواهد داد، درحالی‌که Quest Pro برای کار در نظر گرفته شده است. این بدان معنا نیست که Quest Pro برای سرگرمی آماده نیست زیرا با همه بازی‌ها و اپ‌های Quest 2 سازگار است. کتابخانه Quest 2 روی Quest Pro نیز کار می‌کند و نیازی به تغییر ندارد. به‌سادگی هر اپ و بازی Quest 2 را در هدست Quest Pro VR دانلود کنید تا از کیفیت تصویر بهتر و احتمالاً عملکرد بهبودیافته لذت ببرید. درضمن کنترلرها و ردیابی دست نیز دقیق‌تر خواهند بود.

Quest Pro یک هدست فوق‌العاده باریک با رابط چهره قابل جابجایی است که به شما امکان می‌دهد دید بهتری از محیط فیزیکی خود داشته باشید. چشم و ردیابی چهره، آواتار شما را زنده‌تر از همیشه می‌کند و میزانی از بیان را که در جلسات VR و زمان معاشرت با دوستان وجود ندارد، می‌دهد. با Quest Pro، آواتار شما هنگام انجام این کار لبخند می‌زند، می‌تواند تماس چشمی را بدون اینکه رو به کسی باشد برقرار کند و به طور کلی نسبت به یک هدست واقعیت مجازی قدیمی‌تر واقع‌گرایانه‌تر باشد. Meta Quest Pro در تاریخ 25 اکتبر با قیمت 1500 دلار در دسترس است.

منبع
digitaltrends
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا