کنسول و بازی

اپلیکیشن Xbox ویندوز بالاخره بازی های ابری را به دستگاه های آرم می آورد

این هفته در رویداد Ignite مایکروسافت، شاهد رونمایی از محصولاتی نظیر، سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و ادغام iCloud در برنامه ویندوز 11 فوتوز و موارد دیگر بودیم. با این حال، یک خبر مهم وجود داشت که در این میان رفت و آمد گم شد.

این هفته، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن Xbox برای ویندوز بالاخره از دستگاه‌های مجهز به آرم مانند سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 9 جدید با 5G پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که اکنون می‌توانید از اپلیکیشن ویندوز برای اجرای بازی‌ها با استفاده از Xbox Cloud Gaming استفاده کنید و به طور موثر استفاده از دستگاه‌های بازوی نازک و سبک را به عنوان ماشین‌های بازی ممکن می‌کند.

اپلیکیشن Xbox برای ویندوز مدتی است که از بازی های ابری پشتیبانی می کند، اما متأسفانه، این اپلیکیشن فقط بر روی دستگاه های مبتنی بر x86 اجرا می شد. اگر رایانه ویندوزی با پردازنده Arm داشتید، مجبور بودید از مرورگر استفاده کنید، زیرا اپلیکیشن Xbox حتی از طریق شبیه سازی روی دستگاه های Arm اجرا نمی شد. و اگر از مرورگر استفاده می کنید، تنها مرورگرهایی که برای دستگاه های Arm بهینه شده اند، مایکروسافت اج و فایرفاکس هستند که برای همه ایده آل نیستند.

خوشبختانه، اکنون می‌توانید از اپلیکیشن Xbox استفاده کنید که برای دستگاه های آرم بهینه شده اند. Xbox Cloud Gaming به شما امکان می دهد به “صدها” بازی که از راه دور رندر شده و از طریق اینترنت برای شما استریم می شوند، دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که برای لذت بردن از عناوین محبوب، از جمله دسترسی رایگان به بازی‌هایی مانند فورت نایت، نیازی به دستگاه فوق‌العاده قدرتمندی ندارید، که باعث می‌شود حتی بیشتر در دسترس باشید.

با Xbox Game Pass Ultimate، عناوین پولی زیادی نیز دریافت می‌کنید، از جمله عرضه‌های اصلی از استودیوهای بازی ایکس باکس مانند Halo Infinite یا Microsoft Flight Simulator. دستگاه‌های ویندوزی که توسط پردازنده‌های Arm کار می‌کنند با تعدادی از موانع مواجه شده‌اند که باعث می‌شود علیرغم اولین معرفی خود در پنج سال پیش، احساس کنند که کاملاً برای پذیرش انبوه آماده نیستند.

فراتر از بازی های ابری ایکس باکس، مایکروسافت اخیراً به سمت جذاب تر کردن ویندوز روی دستگاه های Arm به طور کلی گام برداشته است. برنامه‌های داخلی ویندوز 11 مانند دوربین و ماشین حساب اخیراً پشتیبانی بومی را برای Arm اضافه کرده‌اند، PowerToys نیز از معماری پشتیبانی می‌کند و حتی ویژوال استودیو نیز با پشتیبانی از Arm بومی بروزرسانی می‌شود. مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی Project Volterra، یک ماشین توسعه ویندوز مبتنی بر Arm است.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا