لپ تاپ

معرفی مایکروسافت سرفیس پرو 9 با تراشه های نسل 12 اینتل یا تراشه 5G آرم

سرفیس پرو 8 سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین ارتقاء طراحی تبلت های مایکروسافت بود که ویژگی‌های مورد انتظار مانند تاندربولت 4 و ارتقاهای شگفت‌انگیز مانند نمایشگر 120 هرتزی را اضافه کرد. سرفیس پرو 9 امسال، به طور متناقض، هم بیشتر شبیه به هم است و هم یک حرکت دراماتیک. تراشه این دستگاه حالا از نسل دوازدهم اینتل استفاده می کند، اما یک مدل جدید مجهز به 5G با تراشه SQ 3 آرم سفارشی نیز وجود دارد.

اگر به یاد داشته باشید، آخرین بار تراشه SQ این شرکت را در سرفیس پرو ایکس 2020 دیدیم، رایانه ای که به لطف سازگاری نرم افزاری سخت ویندوز با تراشه های آرم، هم زیبا و هم خسته کننده بود. انتقال این مشکل به رایانه ای با نام برادر اینتل، دستور العملی فاجعه بار است. مدل 5G سرفیس پرو 9 همچنین به دو نوع موج میلیمتری و ساب-6 تقسیم می شود که در بازارهای مربوطه به فروش می رسد.

فراتر از به‌روزرسانی‌های تراشه، پرو 9 عمدتاً مشابه مدل قبلی خود است، یعنی همان صفحه‌نمایش 13 اینچی PixelSense با نرخ تازه سازی 120 هرتز و همچنین حاشیه‌های نسبتاً باریک صفحه‌نمایش را دارد. مایکروسافت ادعا می کند که وب کم 1080p بهبود یافته و همچنین یک شیب 4 درجه برای کمک به حفظ تمرکز شما وجود دارد. شما همچنین چند رنگ پررنگ‌تر برای انتخاب دارید، از جمله Sapphire، Forest و نسخه جدید Liberty London Special Edition (بله، قبل از اینکه بپرسید، اگر واقعاً می خواهید با پرو 9 سازنده باشید، همچنان باید یک صفحه کلید سرفیس و قلم اسلیم 2 را جداگانه انتخاب کنید.).

علاوه بر سردرگمی داشتن دو پلتفرم تراشه تحت نام محصول مشابه، چندین تفاوت عمده بین آنها وجود دارد. به عنوان مثال، نسخه اینتل می تواند به 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه SSD مجهز شود، در حالیکه نوع Arm به 16 گیگابایت رم LPDDR4x و حداکثر 512 گیگابایت SSD محدود شده است. همچنین دو پورت USB-C 4.0/Thunderbolt 4 را در نسخه آرم پرو 9 از دست خواهید داد (در عوض، دو اتصال USB-C 3.2 دریافت خواهید کرد).

در بخش باتری، به گفته شرکت، نسخه 5G می تواند تا 19 ساعت عمر باتری داشته باشد که حدود 3.5 ساعت بیشتر از نسخه اینتل است. سرفیس پرو 9 مبتنی بر اینتل از 999 دلار برای مدل Core i5 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود، در حالی که ارزان ترین مدل 5G با همان مشخصات، 1300 دلار قیمت دارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا