آموزشگوناگون

آشنایی با اپل هوم کیت و نحوه کارکرد آن

اپل اکوسیستم خانه هوشمند خود به نام HomeKit (هوم کیت) دارد. ممکن است اپلیکیشن Home را در آیفون یا آیپد خود دیده باشید یا در مقالات آنلاین ذکر شده از HomeKit را دیده باشید. اما دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ HomeKit به شما این امکان را می دهد که دستگاه های هوشمند خانه را به دستگاه های اپل خود متصل کرده و آنها را کنترل کنید. در اینجا، ما نگاهی خواهیم داشت به هر چیزی که باید در مورد HomeKit بدانید.

هوم کیت چیست؟

هوم کیت اکوسیستم خانه هوشمند اپل است. این سیستم رقیب اپل برای الکسا و گوگل هوم آمازون است که هر دو بسیار شبیه هم هستند. HomeKit برای مدیریت و کنترل هر دستگاه خانه هوشمند در خانه به شما امکان می دهد. دستگاه‌های خانه هوشمند هر محصول خانگی است که می‌توانید از طریق اینترنت کنترل کنید. این وسایل می تواند شامل ترموستات، لامپ، دوشاخه و حتی زنگ در باشد. نام اینترنتی که دستگاه های هوشمند را کنترل می کند اینترنت اشیا (IoT) است که شاید نام آن را شنیده باشید.

برخلاف گوگل هوم و الکسا، محصولات برای کار با هوم کیت اپل باید دارای تاییدیه باشند. می‌دانید که آیا یک دستگاه خانه هوشمند از هوم کیت پشتیبانی می‌کند، زیرا لوگوی Home اپل را نمایش می‌دهد. و اگر لوگوی Home را در هر جای دیگری در دستگاه های اپل خود مشاهده کردید، بدانید که HomeKit در پشت صحنه کار می کند.

این امر باعث می شود دستگاه های پشتیبانی شده از هوم کیت سطح بالاتری از امنیت و محافظت در برابر هر گونه تهدید احتمالی داشته باشند. اما، به این معنی است که دستگاه های خانه هوشمند کمتری با این سیستم سازگار هستند. مواردی که سازگار هستند اغلب گران تر نیز هستند.

هوم کیت چه کاری انجام می دهد؟

HomeKit به جای خود محصول، اکوسیستمی است که پشت کنترل خانه هوشمند شما قرار دارد. اساسا، HomeKit چیزی است که باعث می شود فناوری خانه هوشمند شما کار کند، نه دستگاه های واقعی خانه هوشمند. هوم کیت را مستقیماً در iOS، iPadOS و macOS داخلی خواهید یافت. در درجه اول، هوم کیت را خواهید دید که برنامه Home را تقویت می کند.

این برنامه‌ای است که در همه دستگاه‌های iOS، iPadOS و macOS پیدا خواهید کرد و به شما امکان می‌دهد هر دستگاه خانه هوشمندی را که متصل کرده‌اید کنترل کنید. اگر مرکز کنترل را سفارشی کرده باشید و ویجت‌هایی را برای دستگاه‌های خانه هوشمند خود تنظیم کرده باشید، HomeKit نیز درخواست‌ها را رسیدگی می‌کند.

به شما امکان می‌دهد دستگاه‌ها را روشن و خاموش کنید، تنظیمات را مدیریت کنید و از هر کنترل دیگری که دستگاه پشتیبانی می‌کند استفاده کنید. HomeKit همچنین هرگونه زمان‌بندی یا اتوماسیون دستگاه‌های شما را کنترل می‌کند، مانند خاموش شدن در یک زمان خاص. شایان ذکر است که شما به اپل تی وی، هوم پاد یا آیپد در خانه و متصل به وای فای برای HomeKit نیاز دارید تا وقتی بیرون هستید کار کند.

همچنین هوم کیت را در سیری، از جمله در دستگاه‌های هوم پاد، خواهید دید. این به شما امکان می دهد از سیری در هر دستگاه اپل بخواهید که دستگاه های خانه هوشمند شما را کنترل کند. برای مثال، می‌توانید با فرخوان سیری، چراغ‌ها را خاموش کنید. هوم کیت فناوری است که به سیری اجازه می دهد چراغ ها را خاموش کند.

طرف دیگر HomeKit در دستگاه خانه هوشمند شماست. دستگاه های پشتیبانی شده هوم کیت دارای یک کد QR ویژه هستند که می توانید برای تنظیم سریع آن را اسکن کنید. همچنین فناوری هوشمند داخل دستگاه را تامین می‌کند که به آن امکان می‌دهد خاموش شود. اساسا، هوم کیت تمام عملکردهای یک دستگاه خانه هوشمند را که از طریق اپل راه اندازی کرده اید، انجام می دهد. از راه اندازی تا استفاده روزمره، هوم کیت فناوری است که در پشت صحنه کار می کند تا همه چیز اتفاق بیفتد.

از دستگاه اپل خود برای کنترل خانه هوشمند خود استفاده کنید

همانطور که توضیح دادیم، HomeKit اپل به شما امکان می دهد دستگاه های خانه هوشمند خود را از آیفون، آیپد، مک و موارد دیگر کنترل کنید. این راه را ادامه می دهد، با برنامه Home و سیری که در کنترل هر خانه هوشمند پیشرو هستند. ایمن تر از راه حل های رقیب بوده و درست در نرم افزار اپل ساخته شده است. و اگرچه فناوری خانه هوشمند شما به گواهینامه اضافی نیاز دارد، هنوز دستگاه های زیادی وجود دارند که با HomeKit سازگار هستند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا