سونی از دوربین 3900 دلاری پرچمدار خود به نام A7R V رونمایی کرده که برای عکاسی پرتره، مناظر و سایر موضوعاتی که نیاز به وضوح بیشتری دارند، طراحی شده است. مدل جدید همان وضوح 61 مگاپیکسلی A7R IV را دارد، اما دارای پردازنده جدید Bionz XR بسیار قدرتمندتر است که امکان فوکوس خودکار هوش مصنوعی بهبود یافته، کاهش لرزش بهتر و ویدیوی 8K 24p را فراهم می کند.

پیشرفت کلیدی در فوکوس خودکار است، زیرا A7R V اولین دوربین سونی است که چیزی به نام “تخمین حالت انسانی” را در اختیار دارد. این سیستم می تواند 20 نقطه مختلف در بدن انسان را ببیند و به این ترتیب بفهمد که چشم قرار است کجا باشد. این به آن اجازه می دهد تا فردی را که ممکن است در حال حرکت و دور شدن از دوربین باشد به دقت ردیابی کند و حتی اگر برای لحظه ای از دید ناپدید شود، آنها را ردیابی کند. علاوه بر این، اکنون می تواند موضوعات مختلفی مانند اتومبیل، قطار، دشت، حیوانات و حشرات را انتخاب کند.

اگرچه A7R V عمدتاً عکاسان را هدف قرار می دهد، اما در فیلمبرداری نیز بسیار بهتر از همیشه است. در جایی که A7R IV به نرخ 8 بیتی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه به همراه برش یا پرش خط محدود بود، A7R V اکنون ویدیوی 8K تا حداکثر 24 فریم در ثانیه را همراه با 6.2K بدون پرش خط یا باینینگ پیکسل می گیرد. با هیت سینک مشابه A7S III، امکان ضبط نامحدود 4K و حداکثر 30 دقیقه ضبط 8K را فراهم می کند.

همچنین می‌تواند ویدیوهای 10 بیتی 4K سوپرنمونه‌شده را با استفاده از کل عرض سنسور تا 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه با برش 1.2 برابری مدیریت کند. همچنین می‌توانید ویدیوهای 16 بیتی RAW را در ضبط‌کننده‌های خارجی تا 4K 60p ضبط کنید. سونی سیستم لرزشگیر درون بدنه (IBS) را از 5.5 به 8 استاپ ارتقا داده است و اکنون با آنچه کانن می تواند با EOS R5 خود با قیمت مشابه انجام دهد، مطابقت دارد. و به جای صفحه نمایش کج استفاده شده در A7R IV، مدل جدید دارای صفحه نمایش کاملاً مفصلی است که آن را برای عکاسی با زاویه بالا، فیلمبرداری و موارد دیگر مفیدتر می کند.

A7R V با همان سرعت 10 فریم در ثانیه مانند قبل عکس می گیرد که برای چنین دوربینی با وضوح بالا قابل توجه است. با این حال، اکنون می‌تواند فایل‌های RAW فشرده‌شده را به‌جای غیرفشرده‌سازی قبلی، فیلمبرداری کند. بافر همچنین می تواند تا 583 عکس را مدیریت کند و به شما امکان می دهد مدت زمان زیادی را به صورت پشت سر هم عکس بگیرید.

از جمله ویژگی های دیگر این دوربین می توان به منظره یاب الکترونیکی 9.44 میلیون نقطه ای (EVF) و اسلات کارت دوگانه که کارت های سریع (اما گران قیمت) CFexpress Type A یا UHS-II اشاره کرد.  یکی دیگر از ویژگی‌های جدید pixel shift multishot (فقط استفاده از سه پایه) برای ترکیب 16 عکس در یک تصویر 240.8 مگاپیکسلی با استفاده از پردازش هوش مصنوعی برای تشخیص خودکار و تصحیح حرکت بین فریم‌ها است.

این لیست با تراز سفیدی مبتنی بر هوش مصنوعی، انباشته شدن فوکوس تا 299 فریم برای افزایش عمق میدان، نمایه رنگی Cineton سونی برای ظاهری شبیه به فیلم، بدنه به‌روز شده با صفحه‌ها و کنترل‌های مشابه A7 IV، USB- ادامه می‌یابد. Sony A7R V قرار است در ماه دسامبر با قیمت 3900 دلار وارد بازار شود.

سهام:

1 نظر

  • محمد
    آبان ۴, ۱۴۰۱ at ۲۱:۲۵

    مرسی بابت مطلب
    اولین وب سایت ایرانی که این خبر رو پوشش میده

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *