صوتی و تصویری

BOE یک نمایشگر MLED با شفافیت بیش از 65 درصد را ارائه کرد

نمایشگرهای شفاف پنجره های هوشمند چشم نوازی را در فروشگاه ها ایجاد می کنند، اما مشکلاتی دارند – تراکم پیکسل کم، روشنایی کم و (بدتر از همه) شفافیت کم. سازنده نمایشگر BOE ادعا می کند که راهی برای حل این مشکلات با فناوری جدید MLED خود پیدا کرده است.

نمایشگرهای MLED دارای ضریب عبور بیش از 65 درصد هستند (یعنی 65 درصد از کل نور پشت صفحه نمایش از آن عبور می کند). ظاهراً این شرکت یک پنل 16 اینچی با استفاده از این فناوری جدید ساخته و به طرز چشمگیری روشن است؛ 1000 نیت (و قادر به نسبت کنتراست 100000:1). سطح بین پیکسل ها در واقع بیش از 90 درصد انتقال دارد. تیم BOE از چیدمان هوشمندانه سیم‌کشی به پیکسل‌ها و ساختار پیکسل برای دستیابی به میانگین انتقال 65+ درصد برای کل پنل استفاده کرد.

هرچه فاصله بین پیکسل ها بیشتر باشد، صفحه نمایش شفاف تر است. اما اگر می خواهید یک تصویر با کیفیت بالا داشته باشید، این یک مشکل است، نه فقط شفافیت؛ به نظر می رسد طرح بهینه سازی شده BOE این مشکل را نیز برطرف کرده، زیرا پنل 16 اینچی مذکور دارای وضوح 2.5K است. برای قرار دادن این دستاورد، ال‌جی در اوایل سال جاری از نمایشگرهای OLED با شفافیت 45 درصدی صحبت می‌کرد که در اتوبوسی آینده‌نگر در حال گردش در سوون، کره جنوبی قرار گرفتند.

به هر حال، پنل BOE ظاهرا در حال آزمایش توسط TÜV Rheinland برای گواهی راحتی چشم (که مواردی مانند نور آبی ساطع شده، بازتاب، کنتراست، سوسو زدن و موارد دیگر را اندازه گیری می کند) است. BOE نگفته است که اولین نمایشگرهای MLED چه زمانی وارد بازار خواهند شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا