موبایل و تبلت

گوگل تایید کرد که پیکسل 7 و 7 پرو فقط 64 بیتی هستند

تمام دستگاه های اندرویدی که از اپلیکیشن های 64 بیتی پشتیبانی می کنند، از برنامه های قدیمی 32 بیتی نیز پشتیبانی می کردند. در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، گوگل تایید می کند که گوگل پیکسل 7 و 7 پرو اولین گوشی های اندرویدی هستند که به طور انحصاری از اپلیکیشن های 64 بیتی پشتیبانی می کنند.

گوگل توضیح می دهد که حذف پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی دارای چند مزیت است. نه تنها مصرف رم را کاهش می دهد، بلکه عملکرد و امنیت را نیز بهبود می بخشد. گوگل انتظار دارد که با گذشت زمان، دستگاه های بدون پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی به طور فزاینده ای رایج شوند. گوگل این حرکت را با پیکسل 7 و 7 پرو انجام داد زیرا معتقد است اکوسیستم اندروید آماده انتقال است.

به گفته گوگل، این پیکربندی سریع‌تر است زیرا برنامه‌های 64 بیتی می‌توانند به دستورالعمل‌ها و منابعی که برای برنامه‌های 32 بیتی در دسترس نیستند دسترسی داشته باشند. همچنین ادعا می‌کند که تراشه های مدرن می‌توانند تا 25 درصد عملکرد سریع‌تری را در صورت قطع پشتیبانی 32 بیتی ارائه دهند.

به علاوه، این پیکربندی می‌تواند 150 مگابایت رم را آزاد کند – چه برنامه‌های 32 بیتی در حال اجرا باشند یا نه. توسعه دهندگان تشویق می شوند تا آزمایش اپلیکیشن ها و بروز رسانی ها را برای دستگاه های فقط 64 بیتی آغاز کنند. در حال حاضر ابزارهای توسعه‌دهنده‌ای برای آزمایش مشکلات سازگاری با پیکربندی جدید موجود است. گوگل به ما یادآوری می‌کند که دستگاه‌های فقط 32 بیتی به Android Go، Android TV و Android Wear خدمات می‌دهند و APIهای 32 بیتی باید همچنان پشتیبانی شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا