آیپد پرو اپل به عنوان جایگزین شایسته لپ تاپ شما تبلیغ می شود، اما یک چیز مانع از آن می شود و اپل آن را با iPadOS 15 برطرف کرده است. ما در مورد محدودیت رم 5 گیگابایتی که توسط سیستم عامل به اپ های شخص ثالث اعمال شده صحبت می کنیم. طبق گزارشات، این سقف افزایش یافته است.

برخی از کاربران قدرتمند، عمدتا طراحان و سایر سازندگان حرقه ای، از اپ های سختگیرانه در آیپد پرو مجهز به M1 خود استفاده می کنند، بنابراین محدود کردن استفاده از آنها فقط 5 گیگابایت رم، عملکرد اپ های مذکور را کاهش می دهد. مطمئناً، با این کار، اپل اطمینان می دهد که سیستم بدون توجه به اپ هایی که استفاده شده، روان کار می کند و حافظه کافی برای کل سیستم ذخیره می کند. با این وجود هنوز محدود است.

با iPadOS 15 ، بسته به مدل آیپد، محدودیت افزایش یافته است. به عنوان مثال، توسعه دهندگان می گویند اکنون می توانند تا 12 گیگابایت رم با اپ های خود در آیپد پرو درخواست کنند، بقیه 4 گیگابایت را برای سیستم عامل باقی می گذارند. در حالی که نسخه های 8 گیگابایتی، محدودیت رم به 6 گیگابایت افزایش یافته است.

از سوی دیگر، آیپد هایی با رم کمتر از 5 گیگابایت احتمالاً هنوز همان محدودیت قبلی را خواهند داشت. به عنوان مثال، آیپد مینی جدید و آیپد معمولی ارتقا یافته به ترتیب فقط 4 و 3 گیگابایت دارند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *