موبایل و تبلت

جدیدترین گوشی مفهومی شیائومی دارای لنز Leica M قابل تعویض است

شیائومی 12 اس اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی و برند مشترک لایکا در ماه جولای ما را شگفت زده کرد، اما مشخص شد که این برند چینی در همان زمان روی چیزی بسیار جاه طلبانه کار می کرد. اوایل امروز، “تلفن مفهومی اولترا شیائومی 12 اس” با ظاهری تقریباً مشابه با گوشی پرچمدار همنام رونمایی شد، اما به جای آن یک سنسور 1 اینچی 50.3 مگاپیکسلی دوم وسط جزیره دوربین را اشغال کرده است.

نه تنها این، بلکه این سنسور جدید برای کار با لنز Leica M قابل تعویض طراحی شده است. جالب اینجاست که شیائومی این سنسور 1 اینچی اضافی (همچنین یک سونی IMX989 با پشتیبانی 10 بیتی RAW) را در زیر یک تکه بزرگ و دایره‌ای از شیشه‌ی یاقوت کبود بادوام قرار داده است؛ به جای بریدن دریچه‌ای برای آن که در دوربین‌های سنتی با لنز قابل تعویض می‌بینید.

در حالی که این امر از سنسور در برابر گرد و غبار و اجسام خارجی بزرگتر محافظت می کند، ما نمی دانیم که چگونه این لایه اضافی شیشه بر انتقال نوری کلی تأثیر می گذارد.  در همین حال، دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی که در ابتدا در وسط جزیره دوربین قرار داشت، به کناری منتقل شده است. همانطور که در ویدیوی شیائومی نشان داده شده است، برای نصب یک لنز قابل تعویض بر روی این تلفن مفهومی 5G، ابتدا باید حلقه محافظ اطراف جزیره دوربین عقب را باز کنید، سپس از طریق یک آداپتور، می‌توانید هر لنز Leica M را نصب کنید.

همانطور که توسط یکی از کارکنان شیائومی در عکس بالا ثبت شده است، مونتاژ کامل با لنز Leica Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH از جانبی نسبتاً چشمگیر به نظر می رسد. پیش از این، نزدیک‌ترین چیز به این ترکیب جذاب، یکی از آن دوربین‌های اندرویدی متصل به Yongnuo 4G بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا