دوستی وای فای با سایر دستگاه ها ممکن است در شرایط نامناسب یک تهدید مهم باشد. محققان دانشگاه واترلو یک نقص امنیتی در استاندارد شبکه کشف کرده اند که به مهاجمان اجازه می دهد دستگاه ها را از طریق دیوارها ردیابی کنند.

این تکنیک تنها با بهره‌برداری از پاسخ‌های تماس خودکار دستگاه‌های WiFi (حتی در شبکه‌های محافظت‌شده با رمز عبور) و اندازه‌گیری زمان پاسخ، مکان یک دستگاه را در فاصله 3.3 فوتی شناسایی می‌کند. می‌توانید تمام سخت‌افزارهای متصل در یک اتاق را شناسایی کنید، و حتی در صورت داشتن تلفن یا ساعت هوشمند، حرکات افراد را ردیابی کنید.

دانشمندان این اکسپلویت را با تغییر یک پهپاد خارج از قفسه برای ایجاد یک دستگاه اسکن پرواز به نام Wi-Peep آزمایش کردند. این هواپیمای رباتیک در حین پرواز چندین پیام به هر دستگاه ارسال می کند و موقعیت دستگاه ها را در هر اتاق مشخص می کند. دزدی که از پهپاد استفاده می‌کند می‌تواند با بررسی عدم وجود دوربین‌های امنیتی و سایر نشانه‌هایی که نشان می‌دهد اتاقی تحت نظارت یا اشغال است، مناطق آسیب‌پذیر را در خانه یا محل کار پیدا کند.

همچنین می‌توان از آن برای تعقیب یک نگهبان یا حتی برای کمک به هتل‌های رقیب برای جاسوسی از یکدیگر با اندازه‌گیری تعداد اتاق‌های در حال استفاده استفاده کرد. قبلاً تلاش‌هایی برای سوءاستفاده از مشکلات WiFi مشابه صورت گرفته است، اما تیم می‌گوید اینها معمولاً به دستگاه‌های حجیم و پرهزینه نیاز دارند که تلاش‌ها را از بین می‌برند. Wi-Peep فقط به یک پهپاد کوچک و تجهیزاتی در حدود 15 دلار آمریکا نیاز دارد که شامل دو ماژول WiFi و یک تنظیم کننده ولتاژ است. یک مزاحم می تواند به سرعت یک ساختمان را اسکن کند بدون اینکه حضور آنها را فاش کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *