ساعت‌های هوشمند پدیده‌های نوظهوری در دنیای ابزارهای هوشمند به حساب می‌آیند که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این ابزارها به حدی با سرعت بالایی توسعه و رشد پیدا کردند که در سال 2021 میلادی توانستند آمار فروش خود در جهان را از آمار فروش ساعت‌های مچی کلاسیک بالاتر ببرند. با این روند ساعت‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به ساعت‌های مچی کوچکی هستند که بر روی مچ دست قرار گرفته و می‌توانند همه امور زندگی روزمره انسان را به دست بگیرند.

آیا تمام ساعت‌های هوشمند امکان مکالمه دارند؟

روند توسعه ساعت‌های هوشمند به قدری سریع و هیجان‌انگیز است که توانسته است احساس زندگی در آینده را به انسان منتقل کند. در واقع ساعت‌های هوشمند کلید ورود انسان به یک دنیای هوشمند هستند که قرار است به زودی محقق شود. ساعت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بسیاری از امور روزمره افراد را مدیریت کنند. یکی از اموری که می‌توان با استفاده از ساعت‌های هوشمند انجام داد برقراری تماس و انجام مکالمه با سایر افراد است.

اما سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا تمام ساعت‌ های هوشمند امکان مکالمه دارند؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است و تمام مدل‌های عرضه شده و موجود در بازار از این قابلیت برای تماس مستقیم و مکالمه برخوردار نیستند. به همین دلیل در ادامه با چند مدل از بهترین ساعت‌های هوشمند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند آشنا می‌شویم.

  • ساعت هوشمند Huawei Watch GT2

جدیدترین مدل ساعت هوشمند کمپانی هواوی است که امکان برقراری تماس و مکالمه را برای کاربران فراهم می‌کند. این ساعت هوشمند زیبا در دو اندازه 46 و 42 اینچی طراحی و عرضه شده است که به یک صفحه نمایش از نوع لمسی خازنی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ مجهز شده است. این ساعت هوشمند به 4 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است که کاربر برای بروزرسانی آن باید به یک گوشی هوشمند متصل شود.

این ساعت هوشمند که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است دارای یک اسپیکر و میکروفن بسیار با کیفیت است که برای برقراری تماس صوتی و مکالمه با افراد و همچنین گوش دادن به موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active 2

یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند طراحی شده توسط برند سامسونگ است که از امکان برقراری تماس و مکالمه پشتیبانی می‌کند. این ساعت هوشمند برای پایش سلامتی کاربران با بالاترین میزان دقت و حساسیت طراحی شده است به طوری که در مواقعی که ضربان قلب کاربر از محدوده طبیعی خود خارج شود به وی هشدار می‌دهد. این ساعت هوشمند در دو اندازه 40 و 44 میلیمتری به بازار عرضه شده است که از صفحه نمایش AMOLED با قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ بهره‌مند شده است.

  • ساعت هوشمند Apple Watch سری 5

ساعت هوشمند اپل در دو اندازه 40 و 44 میلیمتر با بدنه تیتانیوم طراحی و به بازار عرضه شده است. این ساعت هوشمند که قابلیت برقراری تماس و مکالمه را برای کاربران فراهم می‌کند به یک نمایشگر از نوع OLED مجهز شده است. این ساعت هوشمند در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار خوبی دارد و به قابلیت جذاب هشدار سقوط مجهز شده است.

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند یکی از جدیدترین ابزارهای دیجیتال و هوشمند هستند که توانستند به سرعت جایگاه بسیار خوبی در این عرصه بدست آورند و به یکی از محبوب‌ترین گجت‌های هوشمند تبدیل شوند. این ساعت‌ها علاوه بر نمایش ساعت و تاریخ می‌توانند وضعیت سلامتی کاربر را پایش کرده و حتی امکان برقرای تماس و مکالمه را نیز فراهم کنند. اما آیا تمام ساعت‌های هوشمند امکان مکالمه دارند؟ باید گفت: خیر.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *