اگر می خواهید تناسب اندام، فعالیت، استرس و وضعیت سلامتی خود را نظارت کنید، می توانید بین بسیاری از ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام، از جمله ساعت محبوب اپل، یکی را انتخاب کنید. اما اگر نخواهید ساعت بپوشید چه؟ این همان جایی است که حلقه Oura وارد می شود. این حلقه هوشمندی است که برای نظارت بر سلامت خود در انگشت اشاره خود می گذارید. برای تصمیم گیری اینکه کدام دستگاه ممکن است برای شما بهتر باشد، این مقایسه اورا رینگ در مقابل اپل واچ را بررسی کنید.

ساعت هوشمند در مقابل حلقه هوشمند

حلقه Oura یک نظارت بر تناسب اندام است که به جای مچ دست، آن را در انگشت اشاره خود قرار می دهید. در حالی که ساعت‌های هوشمند در نظارت عملکردهای بدن شما مانند ضربان قلب و دمای پوست موثر هستند، نزدیکی مداوم حلقه Oura به پوست شما، حسگرهای آن را بسیار دقیق‌تر و دقیق‌تر می‌کند. جدا از تفاوت در محل پوشیدن آن، حلقه اورا چه تفاوت دیگری با اپل واچ سری 8 دارد؟

اورا رینگ در مقابل اپل واچ: استایل و فرم فاکتور

اگر معمولا ساعت می‌پوشید، تغییر به اپل واچ بی‌معنا است. با این حال، برخی افراد دوست ندارند از لوازم جانبی بزرگتر مانند ساعت، به خصوص در خانه استفاده کنند. علاوه بر این، اگر به مد اهمیت می دهید، باید چندین دستبند برای اپل واچ خود تهیه کنید تا با لباس های شما مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر، حلقه Oura به آرامی روی انگشت شما می نشیند. از آنجایی که کوچک و محجوب است، می توانید به پوشیدن آن مانند حلقه نامزدی یا ازدواج عادت کنید.

اگرچه فقط در دو طرح مختلف ارائه می شود، اما قرارگیری محتاطانه آن باعث می شود که برای اکثر افراد قابل توجه نباشد. همچنین در چهار رنگ مختلف عرضه می شود، بنابراین می توانید آن را با شخصیت خود مطابقت دهید. اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام هستید که بتوانید بدون فکر کردن به آن دست کنید، حلقه Oura انتخاب بهتری است.

اورا رینگ در مقابل اپل واچ: گزینه‌های نظارتی تناسب اندام

البته، اگر یک نظارت بر تناسب اندام می‌خرید، می‌خواهید تا حد امکان عملکردهای بدن را پایش کند. بنابراین، بیایید آنچه را که اپل واچ سری 8 می‌تواند ضبط کند با اورا رینگ نسل 3 مقایسه کنیم.

مدل اپل واچ سری 8 اورا رینگ نسل 3
نظارت بر خواب دارد دارد
سنسور اکسیژن خون دارد دارد
امتیاز آمادگی ندارد دارد
ضربان قلب دارد دارد
تشخیص خودکار فعالیت دارد دارد
پیش بینی چرخه دارد دارد
دمای پوست دارد دارد
تشخیص تصادف دارد ندارد
ECG دارد ندارد

با توجه به اینکه اپل واچ به طور قابل توجهی بزرگتر از اورا رینگ است، می توانید انتظار داشته باشید که سنسورهای بیشتری مانند ECG و تشخیص تصادف داشته باشد. با این وجود، اورا رینگ همه چیزهایی را که در یک ردیاب تناسب اندام می خواهید دارد؛ نظارت بر خواب، سنسور اکسیژن خون، امتیاز آمادگی، ضربان قلب، دمای پوست و موارد دیگر.

با این حال، صفحه نمایش اپل واچ آن را بسیار متنوع تر از مجموعه حسگرها می کند. اپل واچ می تواند تماس برقرار کند، پیام ارسال و دریافت کند، و حتی برنامه ها را نصب کند. علاوه بر این، برنامه‌هایی که می‌توانید برای اپل واچ دانلود کنید می‌توانند قابلیت‌های بیشتری را به شما ارائه دهند که اپل در ساعت تعبیه نشده است.

اورا رینگ در مقابل اپل واچ: عمر باتری و شارژ

اپل واچ سری 8 با یک بار شارژ حدود 18 ساعت دوام می آورد، بنابراین برای استفاده یک روزه به اندازه کافی خوب است. اما اگر نیاز دارید آن را از حالت خالی شارژ کنید، حدود 45 دقیقه طول می کشد تا به 80 درصد باتری برسد و 30 دقیقه بیشتر از آن برای رسیدن به 100 درصد طول می کشد. این بدان معناست که یا باید روزی 75 دقیقه اپل واچ را خاموش کنید تا آن را به طور کامل شارژ کنید یا باتری آن را چندین بار در روز شارژ کنید، که ممکن است ناراحت کننده باشد. اگر حالت اول را انتخاب کنید و هنگام خواب آن را شارژ کنید، نمی‌توانید خواب خود را نظارت کنید.

می توانید از حالت کم مصرف در اپل واچ خود استفاده کنید. این می تواند عمر باتری آن را به بیش از 36 ساعت افزایش دهد، اما همچنین بسیاری از ویژگی ها را غیرفعال می کند که تا حدودی هدف داشتن یک ساعت هوشمند را نادیده می گیرد. از سوی دیگر، اورا رینگ با یک بار شارژ تا هفت روز دوام می آورد (بدون نیاز به اضافه کردن شارژ مجدد اورا رینگ به برنامه روزانه خود). هنگامی که باتری اورا رینگ تمام می شود، تنها 80 دقیقه طول می کشد تا آن را به 100 درصد برساند. همچنین می توانید هر بار که حمام می کنید اورا رینگ را شارژ کنید. انجام این کار تضمین می کند که هرگز به طور غیرمنتظره ای با کمبود برق مواجه نشوید.

اورا رینگ در مقابل اپل واچ: قیمت و مقرون به صرفه بودن

اورا رینگ نسل 3 از 299 دلار برای مواد نقره‌ای، مشکی و مخفی‌کاری همراه با طراحی Heritage شروع می‌شود. اگر می خواهید طراحی کلاسیک Horizon را انتخاب کنید، باید 50 دلار اضافی بپردازید. با این حال، متریال منحصر به فرد بیشتر، هزینه بالاتریخواهند داشت. به عنوان مثال، اورا رینگ گلد هورایزن برای شما 499 دلار قیمت دارد، اما اگر متریال رز گلد را می خواهید، 549 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

اما فراتر از هزینه خرید اولیه، برای استفاده از قابلیت های اورا رینگ خود باید هزینه اشتراک ماهانه را نیز بپردازید. بدون اشتراک، فقط می توانید به سه نمره ساده روزانه دسترسی داشته باشید: خواب، آمادگی و فعالیت. از سوی دیگر، اپل واچ سری 8 از 399 دلار برای نسخه فقط GPS شروع می شود. اگر صفحه نمایش بزرگتر 45 میلی متری با بدنه فولادی ضد زنگ می خواهید، باید 749 دلار بپردازید. می‌توانید با رفتن به سمت اپل واچ SE (نسل دوم)، که فقط از 249 دلار شروع شده، در پول خود صرفه‌جویی کنید.

در حالی که قیمت اپل واچ و اورا رینگ قابل مقایسه است، اولی به عنوان یک دستگاه هوشمند بسیار توانمندتر از دومی است. با این حال، انتخاب اپل واچ مستلزم این فرض کلیدی است که شما قبلاً یک کاربر آیفون هستید. دلیلش این است که برای استفاده از اپل واچ به آیفون نیاز دارید. اگر آن گوشی هوشمند را ندارید، برای استفاده از ساعت باید یکی بخرید. اپل آیفون SE (نسل سوم)، ارزان ترین آیفونی که اکنون می توانید بخرید، از 429 دلار شروع می شود. اگر می خواهید به سراغ آیفون 14 یا آیفون 14 پرو بروید، باید بیشتر هزینه کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال چیزی هستید که سلامت شما را تقریباً 24 ساعته و 7 روز هفته پایش کند، ممکن است اورا رینگ برای شما مناسب باشد. محتاطانه است، بنابراین می توانید بدون توجه به موقعیت، آن را همیشه برای خود نگه دارید. در حالی که ویژگی ها یا تطبیق پذیری اپل واچ را ندارد، چیزی که برای آن هزینه می کنید فرم فاکتور و پوشش مداوم آن است.

با این حال، اورا رینگ جایگزین اپل واچ نخواهد شد. اولی فقط یک حسگر است که داده های بدن شما را ضبط می کند، در حالی که دومی یک دستگاه هوشمند کامل است که می توانید با آن تعامل داشته باشید. اگر ساعت هوشمندی می‌خواهید که به شما امکان استفاده از برنامه‌ها، ارسال پیام، کنترل موسیقی و موارد دیگر را بدهد، اپل واچ انتخاب بهتری است.

در واقع می‌توانید هر دو را دریافت کنید؛ شما می‌توانید از اپل واچ به عنوان یک ساعت هوشمند معمولی استفاده کنید، زمانی که بیرون هستید آن را بپوشید و زمانی که از تلفن خود دور هستید اعلان‌ها را مشاهده کنید. سپس، می توانید از اورا رینگ برای دقیق ترین ردیابی سلامت مداوم استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *