کنسول و بازی

انتشار بازی های بیلیزارد از ماه ژانویه 2023 در چین متوقف می شود

بلیزارد اعلام کرده است که در 23 ژانویه 2023، بیشتر بازی هایش در چین متوقف خواهند شد. این نتیجه عدم تمدید قرارداد مجوز 14 ساله خود برای بازار چین با NetEase، دومین شرکت بزرگ بازی در آن کشور است.

بازی هایی مانند World of Warcraft، Hearthstone، Warcraft III: Reforged، Overwatch، سری StarCraft، Diablo III و Heroes of the Storm همگی از بین خواهند رفت. این شرکت می‌گوید: دو طرف به توافقی برای تمدید قراردادهایی نرسیده‌اند که با اصول عملیاتی و تعهدات بلیزارد در قبال بازیکنان و کارمندان سازگار باشد. ویلیام دینگ، مدیر عامل NetEase، گفت:

ما تلاش زیادی انجام داده ایم و با نهایت صمیمیت سعی کرده ایم با اکتیویژن بلیزارد مذاکره کنیم تا بتوانیم به همکاری خود ادامه دهیم و به بسیاری از بازیکنان فداکار در چین خدمت کنیم. با این حال، در شرایط کلیدی اختلافات مادی وجود داشت و ما نتوانستیم به توافق برسیم. ما به استانداردهای محصول و عملیاتی خود احترام زیادی قائل هستیم و به تعهدات خود در قبال بازیکنان چینی پایبند هستیم.

از سوی دیگر، توسعه و انتشار Diablo Immortal تحت یک قرارداد جداگانه بین بلیزارد و NetEase تحت پوشش بوده و تحت تأثیر قرار نمی گیرد. بلیزارد فروش خود را «در روزهای آینده» به حالت تعلیق در خواهد آورد و بازیکنان چینی به زودی جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد همه چیز دریافت خواهند کرد. نسخه های آتی World of Warcraft: Dragonfight، Hearthstone: March of the Lich King و فصل دوم Overwatch 2 اواخر امسال ادامه خواهند داشت.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا