هدفون و هدست گیمینگ یکی از کاربردی‌ترین گجت‌ها هستند که در خرید آنها باید دقت زیادی داشته باشید. در این مطلب علاوه‌بر بیان نکاتی که باید در هنگام خرید این گجت‌ها در نظر داشته باشید،‌ به بررسی این موضوع می‌پردازیم که کدام یک از انواع هدست و هندزفری برای بازی کردن بهتر است؟

میزان بودجه

اولین سوالی که باید هنگام خرید هدفون و هدست گیمینگ در نظر داشته باشید، میزان بودجه‌تان است. تعیین این‌که شما چقدر می‌توانید برای خرید این گجت‌ها صرف کنید می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای مثال، اگر بودجه شما در حد دو میلیون تومان است، باید از هدفون یا هدست گیمینگ مورد نظر خود انتظار داشته باشید که ویژگی‌هایی در همین حد داشته باشد.

طراحی و کیفیت ساخت هدست

بعد از میزان بودجه، در پاسخ به این‌که کدام یک از انواع هدست و هندزفری برای بازی کردن بهتر است؟ باید طراحی و کیفیت را درنظر داشته باشید. هدست‌های گیمینگ انواع مختلفی دارند که شامل پشت بسته، پشت باز، روی گوش و دور گوشی می‌شوند. در صورتی که هدف شما از خرید هدست تولید محتوا است، باید زیبایی ظاهری آن را در اولویت بالاتری قرار دهید. اما اگر می‌خواهید از هدست خود استفاده شخصی داشته باشید،‌ بهتر است تمرکز خود را روی جنس، راحتی کیفیت خروجی قرار دهید.

همچنین،‌ باید به میزان دوام و نوع متریال به‌کار رفته در هدست هم توجه داشته باشید. در این مورد، بهتر است از هدست‌هایی که با پلاستیک ارزان و نه چندان مرغوب تهیه می‌شوند خریداری نکنید. در عوض هدست‌هایی با بدنه آلومینیوم، استیل یا فولاد از بهترین انواع هستند.

راحتی حین استفاده

مورد بعدی، راحتی حین استفاده از هدست و هدفون است که به وزن و نوع طراحی آن مربوط می‌شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که طی مدت‌های طولانی به گیمینگ می‌پردازید، باید توجه داشته باشید که هدست موردنظر شما بعد از چند ساعت حس خستگی ایجاد نکند.

گرچه بسیاری از هدست‌ها در نگاه اول بسیار بزرگ و جذاب به‌نظر می‌رسند، اما با چند دقیقه استفاده از آنها متوجه می‌شوید که گوش‌های‌تان در حال عرق کردن است یا به سرتان فشار وارد می‌شود. در نتیجه، در صورتی که قبل از خرید کردن امکان امتحان کردن هدست وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

عامل دیگری که برای راحتی هدست گفتیم، وزن آن است. شاید در حالت عادی، صد گرم اختلاف بزرگی نباشد اما در مورد هدست‌ها این مقدار وزن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای تست راحتی یک نوع خاص از هدست یا هدفون می‌توانید نام آن را همراه‌ با کلمه Review یا Test در یوتیوب سرچ کنید تا نظرات افراد دیگر را هم در نظر بگیرید.

قابلیت حذف نویز

قابلیت حذف نویز شرایطی ایجاد می‌کند تا هرگونه صدا و نویز اضافه از بین بروند و تنها صدای خروجی به گوش کاربر برسد. همچنین این قابلیت برای حفظ سلامت سیستم شنوایی شما هم بسیار مفید است. هرچه ارائه این ویژگی بهتر باشد،‌ شما می‌توانید با صدای پایین‌تری بازی خود را انجام دهید. این قابلیت به عوامل فیزیکی ارتباط ندارد. اما اکثر هدست‌های گیمینگ طراحی پشت بسته، دور گوش یا روی گوش دارند که معمولا به‌عنوان عایق صوتی به‌خوبی کار می‌کنند.

پاسخ فرکانسی‌

ویژگی دیگر در مورد این‌که کدام یکی از انواع هدست و هندزفری برای بازی کردن بهتر است؟ پاسخ فرکانسی آن است. این‌که یک هدست چه عملکردی در محدوده فرکانسی قابل شنیدن توسط انسان دارد، بسیار مهم است. اگر شما عاشق صداهای بیس و موزیک بم هستید، باید هدست گیمینگ بخرید که توان پوشش بهتر فرکانس‌های پایین را داشته باشد.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *