رپورتاژ آگهی

چرا باید تلویزیون هوشمند بخریم؟

این روزها به‌ندرت تلویزیون‌های معمولی در بازار وجود دارند. در حال حاضر تلویزیون‌های هوشمند یا همان اسمارت تی وی ها جای تلویزیون‌های کلاسیک و قدیمی را به‌صورت کامل گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که تلویزیون هوشمند چیست و 5 دلیل برای خرید تلویزیون هوشمند را به شما نشان دهیم. پس با ما همراه باشید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

در وهله اول باید پاسخ این سؤال را دهیم. تلویزیون هوشمند چیست؟ یا اینکه به چه تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است شما را با یک مثال ساده‌تر و ملموس‌تر آشنا کنیم. به نظرتان تفاوت تلفن‌های موبایل قدیمی با موبایل‌های هوشمند چیست؟ این روزها تقریباً همه ما از تلفن‌ها همراه هوشمند یا همان اسمارت فون‌ها استفاده می‌کنیم. تفاوت اسمارت فون با موبایل‌های قدیمی چیست؟ قطعاً می‌توانید پاسخ‌های متفاوتی به این سؤال دهید. برای مثال اینکه اسمارت فون دارای سیستم‌عامل است. انواع مختلف سیستم‌عامل اسمارت فون از اندروید تا ویندوز و سیستم‌عامل مخصوص آیفون در بازار وجود دارد. این گوشی‌ها علاوه بر تماس تلفنی، قابلیت‌های دیگری ازجمله عکاسی، فیلم‌برداری، اتصال به اینترنت و… هم دارند.

خب دقیقاً همین پاسخ را می‌توان به سؤال تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون‌های معمولی دارد تعمیم داد. یعنی تلویزیون‌های هوشمند علاوه بر نشان دادن فیلم و تصویر، عملکرد دیگری دارند. این تلویزیون‌ها مجهز به سیستم‌عامل هستند. به همین خاطر امکان اتصال به تلویزیون و جستجو در اینترنت با همین تلویزیون‌ها وجود دارد. برخی از این تلویزیون‌ها فرمان صوتی دریافت می‌کنند یا بر اساس برنامه‌ای از پیش تنظیم‌شده، یک روتین را تکرار می‌کنند. در انواع تلویزیون هوشمند از درگاه‌های جدید همانند HDMI یا صدای دیجیتال استفاده می‌شود و دیگر خبری از درگاه‌های قدیمی همانند A/V نیست. یک تلویزیون هوشمند را می‌توان وسیله‌ای بین کامپیوتر و تلویزیون دانست که از عهده وظایفی بیش از نشان دادن فیلم و عکس برمی‌آید. در ادامه به بررسی ۵ دلیل برای خرید تلویزیون هوشمند اشاره می کنیم تا با بررسی آنها بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب و خرید یک تلویزیون مناسب داشته باشید:

امکان جستجو در اینترنت با تلویزیون هوشمند

گاهی امکان دارد دسترسی به لپ‌تاپ نداشته باشید یا اینکه گوشی موبایل شما شارژ کافی نداشته باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید از مرورگر تلویزیون خودتان کمک بگیرید و در اینترنت جستجو کنید. با کمک کیبورد مجازی و استفاده از کنترل تلویزیون، می‌توانید همانند گوشی موبایل یا کامپیوتر، از مرورگر تلویزیون هوشمند خودتان استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید حتی مستقیم وارد وب‌سایت‌های پخش فیلم همانند فیلیمو یا آپارات شوید و به‌صورت آنلاین از تماشای فیلم و سریال یا کلیپ‌های مختلف لذت ببرید.

امکان نصب نرم‌افزار

با کمک تلویزیون هوشمند می‌توانید به‌راحتی انواع نرم‌افزار و اپلیکیشن را بر اساس نوع سیستم‌عامل، روی تلویزیون خود نصب کنید. شاید از خودتان بپرسید که چه نیازی به اپلیکیشن روی تلویزیون است؟ در وهله اول اینکه برخی از وب‌سایت‌های پخش فیلم، اپلیکیشن اختصاصی دارند. به‌این‌ترتیب دیگر لازم نیست که وارد مرورگر و وب‌سایت تحت نسخه وب آن‌ها شوید. فقط می‌توانید با نصب نرم‌افزار اختصاصی آن‌ها، به هزاران فیلم و سریال دسترسی داشته باشید. یا اینکه مثلاً با نصب نرم‌افزار مخصوص خبر، هرروز از اخبار مختلف آگاه شوید. حتی به این شکل امکان پخش زنده مسابقات فوتبال با کمک برنامه‌های مختلف برایتان وجود خواهد داشت. خلاصه که نصب نرم‌افزارهای مختلف روی تلویزیون مزایای مختلف برایتان به همراه خواهد داشت.

بازی‌های ویدئویی

جالب است بدانید که در کنار اپلیکیشن‌های مختلف، می‌توانید بازی‌های ویدئویی را روی تلویزیون اجرا کنید. این مخصوص کسانی است که کنسول بازی ندارند و فرزند آن‌ها مدام گله می‌کند تا کنسول بازی بخرد. البته بازی‌های ویدئویی تلویزیون‌های هوشمند ازنظر گرافیکی با بازی‌های کنسول قابل‌مقایسه نیستند؛ اما بالاخره می‌توان با آن‌ها سرگرم شد! برخی بازی‌ها اعتیادآور و بسیار جذاب هستند.

اتصال آسان

تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال آسان دارند. در این نوع تلویزیون از سیستم اتصال وایرلس و بلوتوث برای اتصال بی‌سیم و درگاه‌های مختلف صدای دیجیتال، HDMI و … برای اتصال سیمی استفاده می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی یک اسپیکر بلوتوث را به تلویزیون متصل کنید و از تنظیمات به‌راحتی انتخاب کنید که صدا از آن اسپیکر به‌جای اسپیکر داخلی تلویزیون پخش شود. این موضوع درباره هدفون‌های بلوتوث نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید گوشی موبایل را به‌راحتی به تلویزیون هوشمند متصل کنید و برنامه‌های آن را با موبایل کنترل نمایید. خلاصه که اتصال تلویزیون به سایر وسایل بسیار ساده است و این‌یک امکان عالی محسوب می‌شود.

فرمان صوتی

تقریباً اکثر تلویزیون‌های هوشمند از فرمان صوتی نیز پشتیبانی می‌کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید با تلویزیون صحبت کنید و از او بخواهید که مثلاً صدای تلویزیون را 10 درجه کم کند! البته همان طور که انتظار دارید، تلویزیون به زبان فارسی تسلط ندارد! پس باید به زبان انگلیسی با او صحبت کنید!

کلام آخر

به‌صورت کلی می‌توان گفت که در حال حاضر دیگر تلویزیون‌های قدیمی جایگاهی در خانه‌های امروزی و مدرن ما ندارند. به زودی هیچ خانه‌ای بدون تلویزیون هوشمند نخواهد بود. دنیای امروز ما دنیای دیجیتال است و به نصب انواع اپلیکیشن نیاز خواهید داشت. پس با این تفاسیر دیگر به 5 دلیل برای خرید تلویزیون هوشمند نیاز نخواهید داشت و متوجه می‌شوید که هرچه زودتر باید یک تلویزیون هوشمند در خانه خود داشته باشید!

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا